Officiella Battlefield 4-tråden!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av flyawaynille:

Vänta, du menar alltså att appache helikoptrar fortfarande existerar och används av militär i världen? Bojkott! Det är väl klart som fan att det är samma helikoprar. Dice vill göra ett relativt verkligt spel, då kan man inte komma på helt nya fordon som inte existerar.

Jag tyckte trailern såg bra ut. Grafiken var snygg, dock lite väl mycket sun flare. Texturerna såg dock ut att vara mycket mer högupplösta än i BF3. Får hoppas på en multiplayer trailer innan sommaren.

Det kan nog bli ett definitivt köp för mig detta. Jag gillade bf3 och har lagt ner 125 timmar i multiplayer. För de totalt 600kr jag lagt med spel och premium så är det väldigt värt tycker jag.

Nej, det menar jag inte. Kunde inte bry mig mindre om hur verkligt spelet är. Det ska vara kul att spela. I bf3 var helikoptrarna noob anpassade och min poäng är att det såg snarlikt ut i bf4. Jag kan ha fel, jag hoppas jag har det, men ser tyvärr noobanpassat ut även i detta spelet..
Vad jag vill ha är mobila sjukt snabba helikoptrar som kräver skills att flyga.

Infanteri delen kan nog bli riktigt häftigt ändå om banorna är coola med stadsbanor etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Jag förstår inte varför alla pratar skit om BF4 hela tiden det verkar som folk inte gillar att det ska komma "så tidigt" men helt seriöst så har det alltid varit två års hopp mellan dom.
Jag kommer nog förboka BF4 ganska snart BF3 har verkligen sugit ibland. (*host* BLÅ *host* ) och det har varit buggat och glitchit så nu vill jag ha något nytt! något som får mej att känna Battlefield andan igen, (som BF3 misslyckades med stort) och det verkar bli BF4 som får mej att känna den igen. kan redan nu tänka mej: sjöslag med stridsplan i luften och ett enormt antal spelare på maken med allt från stridsvagnar till vanligt infanteri. kort och gott: jag ser fram emot att lägga BF3 bakom mej och lira BF4 som en galning

Håller med dig!

Jag har aldrig dom här negativa tankarna när ett nytt spel har visats upp, det är jämt förväntans känslan och satsningen som är på topp.

BF4 ska bli spännande att få se mer utav.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch 2 | PlayStation 5 | Xbox Series X
Min FZ Profil

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lasergurka:

Jag har inget emot spelmotorn, bara de får ordning på sin destruction, men håller helt med om att modern shooter temat känns rätt uttjatat, Steam punk tema vore seriöst ascoolt fast med mekaniken av en ordentlig FPS, men tyvärr lär det inte hända på 100 år, de kommer aldrig våga gå utan för det som är mainstream, speciellt inte när EA äger dem.

Dock är jag ändå hyffsad nöjd med att få ett BF3.5 eller vad man nu vill kalla det, förutsatt att det faktiskt blir det, en fixat variant, fungerande nätkod, och ordentlig fordonsfysik, för det de har i BF3 är ju rent ut sagt pinsamt. Ordentlig destruction, och att de antingen skippar suppression, eller gör den ordentligt, inte halvjobb som det är nu.

Tyvärr ska jag se mig som lycklig om ens 1% av detta uppfylls, det kommer vara samma nätkod och destruction som är i princip den samma, säkert samma fordonsfysik också, och jets och tanks kommer kunna fortsätta drifta, och du kommer bli skjuten genom väggar trotts att båda parter har 20 i ping.

Javisst! Steampunk vore ascoolt! Eller nåt helt wild som opiumkriget, boerkrigen eller nån annan konflikt där vapnet faktiskt hade rekyl och kanske t.o.m. skickade ut en rökpuff vid avlossat skott. Jag vill rida och svinga sabel!!!

Djingis Khan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Tycker inte direkt att BFBC2 och BF3 är speciellt lika för att tillhöra samma spelserie, antar att du menar att de först tog BFBC1 som på test, och sen släppte BFBC2 som de färdiga spelet, sen gjorde de BF3 som ett test och BF4 kommer som de färdiga spelet (hoppas vi på i alla fall).

Bc2 blev ju en hit, så så då skall 4 bli ännu mera spännande! (Ej ironi)

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

nån som vet vad spelet kommer att kräva när det gäller PC kraft? kör just nu bf3 på high, högsta upplösning och får mellan 50-65 fps, beroende på banor . såg 17 m trailern och tyckte det såg inte så värst mycket bättre ut än vad det gör idag så undrar om det verkligen kan komma o kräva så mycket mer än vad det gör idag. tack i förväg

Permalänk
Medlem

Alltså skit vad många som gnäller här *suck*

- Åh vad besviken jag blev
- BF4 är skit
- Jag tänker inte köpa det
- Åh vilken dålig färg sättning
- Värdelös AI
m.m. etc. osv....

Ni som har så mycket att säga till om, kan inte ni vara kreativa och göra något bättre, efter eget tycke och smak.
Eller ännu bättre, ni kanske skall söka till Dice, eftersom ni är så duktiga så får ni säkert anställning där direkt.

Om inte, skit i att köpa spelet och sluta gnäll..

För er som funderar på förboka, finns Battlefield 4 med Premium Expansion Pack på Greenman för ~$68, ungefär 445 spänn..

Jag ser fram emot det och tycker det ser riktigt nice ut, spelet är som sagt inte klart än och mycket kan komma ändras till release.

Visa signatur

Case: Antec Flux Pro PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer III 420 RGB Black Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Nova Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XB1X /Switch

Permalänk
Medlem

Tyvärr såg det inte lockande ut. Jag tycker det är alldeles för tidigt att släppa en uppföljare, och dessutom såg det ut precis som BF3 och verkade ha samma gameplay och liknande banor.

Jag önskar mig mer avancerat gameplay, tycker det är viktigare än bra animationer och effekter.

Och inte kan det väl bara vara jag som vill återvända till en solig, färggrann och oförstörd Wake Island?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NAD:

Tyvärr såg det inte lockande ut. Jag tycker det är alldeles för tidigt att släppa en uppföljare, och dessutom såg det ut precis som BF3 och verkade ha samma gameplay och liknande banor.

Jag önskar mig mer avancerat gameplay, tycker det är viktigare än bra animationer och effekter.

Och inte kan det väl bara vara jag som vill återvända till en solig, färggrann och oförstörd Wake Island?

Jag med. Men klart älskar grafikdelen och ett mer skill anpassat spel hade vart kul att ha samtidigt. Blir nog inte som man kan ha båda delarna i bf längre (tror jag), möjligtvis bortsett från infanteridelen.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker det är kul att köpa ett nytt spel och upptäcka de nya sakerna och testa sig runt istället för att googla och kolla på varenda video och spoila spelen?

En sak undrar jag, blir det samma upplägg som på bf3 med premium och expansion?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

- BF4 är skit
- Värdelös AI
m.m. etc. osv....

Ni som har så mycket att säga till om, kan inte ni vara kreativa och göra något bättre, efter eget tycke och smak.
Eller ännu bättre, ni kanske skall söka till Dice, eftersom ni är så duktiga så får ni säkert anställning där direkt.

Ett gnäll inlägg riktakt mot gnäll, så ironiskt

Skrivet av Callema:

Är det bara jag som tycker det är kul att köpa ett nytt spel och upptäcka de nya sakerna och testa sig runt istället för att googla och kolla på varenda video och spoila spelen?

En sak undrar jag, blir det samma upplägg som på bf3 med premium och expansion?

I ett Single Player spel kanske.
Battlefield bygger ju på sin MP del och där är det ju inte så mycket att spoila.

BF4 kommer högst troligen ha iaf 3 pack med DLC.

Edit: Noterade med hur dåligt tryck det är på tråden, är folk trötta tro?

Permalänk
Avstängd

Nej vänta till hösten 2014 tack! Vill inte ha samma sak igen *-_- Hellre stora förändringar sällan än små ofta!

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Skrivet av Sebastian R:

[CENTER]Format: PC, PS3 PS4 och Xbox 360 (Xbox 720 uppenbarligen) Släpps Ej till Wii U!
Genre: Action, FPS och Krig
Utvecklare: DICE
Utgivare: EA
Premiär: Fjärde kvartalet 2013 eller början av 2014.
Utspelas: År 2020 i framtiden men med moderna vapen från vår tid.
Antal spelare: 1 (Co-op möjligtvis!?)
Antal spelare Online: 1-64 (PC, PS4) - 1-24 (PS3 och X360)

Spelet släpps i höst, står i slutet av trailern, "fall 2013" så inte fjärde kvartalet. Jag skulle gissa ca 25 oktober som bf3.
Sen så har dem väl inte sagt vilka plattformar det kommer ut till, förutom ps4 och PC då.

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

- BF4 är skit
- Värdelös AI
m.m. etc. osv....

För er som funderar på förboka, finns Battlefield 4 med Premium Expansion Pack på Greenman för ~$68, ungefär 445 spänn..

Jag ser fram emot det och tycker det ser riktigt nice ut, spelet är som sagt inte klart än och mycket kan komma ändras till release.

Håller med. Jäkla massa gnäll.
Ska bli skönt med ett nytt BF!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FknDemo:

Håller med. Jäkla massa gnäll.
Ska bli skönt med ett nytt BF!

japp. håller även med er. det ska alltid gnällas på forum när nya spel släpps. vet inte riktigt hur dessa människor presterar själva med tanke på deras krav

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Sugen blev man att förboka BF4 nu när man gick in på battlelog.

Någon som har förbokat det?

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saxn:

Sugen blev man att förboka BF4 nu när man gick in på battlelog.

Någon som har förbokat det?

Ja.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

- BF4 är skit
- Värdelös AI
m.m. etc. osv....

Okej, men man behöver väl inte vara en expert på programmering och speldesign för att tycka att ett spel är dåligt? Lika lite som du behöver vara en mästerkock för att säga att maten du blev serverad smakar skit.

Visst, det är lite tidigt att uttala sig, eftersom spelet inte äns är i alpha. Ungefär som när folk gnäller på hur buggigt Arma3 ALPHA är utan att tänka på att det är ett par månader kvar till release.
Alla har rätt till en åsikt, men jag tycker att många har förutfattade meningar då det fortfarande är långt tid kvar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| MSI B650 Tomahawk | Ryzen 7 9800X3D | ASUS RTX 3070 | 64GB DDR5 6000MHz | MSI MPG A1000G | Samsung 970 Evo M.2 1TB + 2x WD Black SN850X 2TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av DragonRapide:

Spelet släpps i höst, står i slutet av trailern, "fall 2013" så inte fjärde kvartalet. Jag skulle gissa ca 25 oktober som bf3.
Sen så har dem väl inte sagt vilka plattformar det kommer ut till, förutom ps4 och PC då.

Ja men Fjärde kvartalet är Oktober, November och December.
Och betan drar igång i Oktober.
Som är fjärde.

Och höst börjar alltid i September alltså Tredje kvartalets slut och fortsätter sedan in i Fjärde som är Oktober och November i höstens månader.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Min FZ Profil

Permalänk
Skrivet av Sebastian R:

Håller med dig!

Jag har aldrig dom här negativa tankarna när ett nytt spel har visats upp, det är jämt förväntans känslan och satsningen som är på topp.

BF4 ska bli spännande att få se mer utav.

Anledningen till att jag är så negativ är för att jag försöker det, för många gånger har det känts som man blivit huggen i ryggen när spelet har framstått som så bra, och man har skaffat sig så höga förhoppningar. Håller man sig realistisk så blir man inte besviken på samma sätt om man har rätt, men får en sån jäkla underbar överraskning om man har fel

Jag är glad över ett nytt Battlefield, men är i dagsläget bara glad om något förbättras.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Rocklets:

Bc2 blev ju en hit, så så då skall 4 bli ännu mera spännande! (Ej ironi)

Jo, förhoppningsvis, även om det känns lite som att EA insett att BF kan bli en bra pengahäst, när Premium och alla DLCs gått så bra, vilket skulle kunna få dem att inte känna att de behöver lägga samma tid på nästa spel, utan köra lite COD style. Förhoppningsvis fixar de ett BF3, fast bra.

Don't get me wrong, har spelat över 300h BF3, men jag kan inte helt ärligt kalla det ett bra spel. Roligt, och beroendeframkallade, men inte bra, det är trasigt på för många sätt, tyvärr.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Sebastian R:

Ja men Fjärde kvartalet är Oktober, November och December.
Och betan drar igång i Oktober.
Som är fjärde.

Och höst börjar alltid i September alltså Tredje kvartalets slut och fortsätter sedan in i Fjärde som är Oktober och November i höstens månader.

Sry tänkte nog bara lite för snabbt där Inte så bra koll på månaderna tbh OK i början på kvartal 4 då.

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB

Permalänk
Medlem

LevelCap och RivalXfactors uppfattningar om BF4 just nu.

Jag och min vän satt häromdagen och diskutera hur man i verkligheten ofta har ett Iron Sight man kan använda sig av även om man har ett zoomat scope, och det var synd att det inte existerade i BF3. Blev väldigt glad idag när jag såg att exakt det vi snackade om faktiskt kommer vara med i BF4.

Någon nämnde att suppression var kvar(tidigare i tråden), men om man faktiskt kollar så är det en direkt suppresion när du blir träffad, men när kulor bara flyger förbi dig, så är det ingen suppression alls.

Lätt granatkastare <3

Tycker det ser positivt ut och ser det som en positiv del att det påminner om BF3, då den grafiken var väldigt tillfredställande för mig som person.
Ni som klagar på att det ser ut som ett DLC, vad skulle ni velat se i BF4 som skulle göra det helt olikt BF3? Ska det se ut som BC2? DVS ett "DLC" till det spelet?

Väntar för mer avslöjanden av spelet

Permalänk
Medlem

Bara jag som blev imponerad av gubbarnas animationer?
Tror jag aldrig har sett så pass verklighetstrogna animationer i ett spel hittills.

Visa signatur

| Muffins? |

Permalänk
Medlem

Såg lite väl för mycket ut som BF3. Bryr mig dock inte ett dugg om singleplayer men om även MP blir samma skräp som 3'an så blir det inget köp.

Suppression va det som fick mig att avinstallera spelet till slut. En shooter där man inte kan aima ordentligt för att nån bara sprejar och missar sina skott. Löjligt...
En annan grej jag la märke till på trailer va hur supernova solen fortfarande va där. Om den kommer tillbaks i MP så har DICE fan inte lärt sig ett skit av sina misstag.

Hoppas verkligen på att spelet blir bra men änsålänge ser det dystert ut. Blir iaf inget förköp den här gången.

Visa signatur

W10 Pro N | i7-6700K @ 4.8 GHz | NH-D15 | RTX 3060 Ti | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000MHz CL15 | M.2 2TB | EVGA 750W G2 | Fractal Design Define S | Logitech G502 X | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz »

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnawox:

Bara jag som blev imponerad av gubbarnas animationer?
Tror jag aldrig har sett så pass verklighetstrogna animationer i ett spel hittills.

Precis samma tanke här med!
Och dessutom vatten splash:ing som man såg i pölar när dom gick i nån övergiven fabrik som har växt igen som ser också realistiskt snyggt ut.
Gillar att kartan är större, bra jobbat DICE där får dom mitt första allra riktiga + så här tidigt.

Visa signatur

Min FZ Profil

Permalänk
Skrivet av xapa112:

Vet inte om jag är efterbliven, men detta var INTE spashen igår kväll!
http://i.imgur.com/6JiqEto.jpg

Det verkar som de skruvar systemkraven mot AMD nu!

Härligt! Känns som att AMD storsatsar på Gaming Evolved just nu! Många tunga titlar där!
BF4, BF3, TR, HA, BI, C3, FC3... Listan kan göras längre.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vlademil:

You want som cheese with that whine?

Lensflares äger.

Ok, så du finner det bra att du blir bländad i dagsljus av ficklampor på 20m avstånd + att dina ögon är gjorda av optik? Cool.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Skrivet av simon253:

får man påminna om att det bara var en kort del av singel player delen. jag kan tänka mej att multiplayer delen kommer bli mycket grymmare om du gillar stora öppna fält!

Det var inte en kort del. 17 min av singelplayer som brukar snitta på 5-6 timmar.
Det blir inget Co-op eller single lir för mig.
Hoppas multiplayer är förbättrat sedan trean. En klar förbättring vill säga.
Saknar bf2 style, fast med bra hitbox och modern grafik.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag är hellre låst till kvalitetsappar än fri att äta bajs kan jag säga.

Ifåne 4s
Intel Core i7 2600K 3,4GHz, Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE, Gigabyte GeForce GTX 570 1280MB

Permalänk
Medlem

Jag antar att de kommer fixa den överdrivna lens flare som finns i 3:an. Så fort man tittar i den riktning som solen är så ser man ingenting xD. Jag tror inte det är många som är villiga att betala 600+premium(500?) för lite varierande väder och finare kläder.

Permalänk

Och där kom den ja, givetvis! Den där irriterande solen och alla solglimtar kommer jävlas även i BF4. Seriöst, finns det verkligen någon som gillar alla konstiga bländande ljuseffekter i BF3? Det är det absolut värsta i hela spelet tycker jag. Lägg sedan till suppression och spelet blir helt ospelbart för mig. Mina ögon ber om nåd!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL Black Pearl PSU: Corsair HX 850W MoBo: Asus P6T Ws Professional CPU: Intel Core i7@2.8Ghz RAM: 16GB DDR3 Kylning: Noctua NH-U12P GPU: GeForce® GTX 560 Ti 2048MB "Phantom"OS: Windows 7 x64 Ultimate.