Defiance - 3rd person shooter MMO

Permalänk
Medlem

Defiance - 3rd person shooter MMO

Namn: Defiance
Typ: 3rd person shooter MMO
Utvecklare: Trion Worlds
Förläggare: Tron Worlds
Hemsida: http://www.defiance.com/en/
Plattform: X360, PS3, PC (Steam)
Släpps: 2a April 2013

¤ Spelet har ingen månadsavgift utan det enda som kostar är spelet vid release, dock finns mikrotransaktioner.
¤ Det finns inga klasser
¤ Fokus ligger på vapen - det finns väldigt många olika och flertalet av dessa kan göras om på olika sätt
¤ Fordon finns
¤ Skillträd finns
¤ Spelet kommer vara en parallell till TV-serien med samma namn (http://en.wikipedia.org/wiki/Defiance_%28TV_series%29)

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Inaktiv

har kört betan lite rätt bra så här långt, blir nog ett köp pga att polarna ska köra + serien ser riktigt bra ut http://www.youtube.com/watch?v=B3XKZU459DI många bra skådisar

Permalänk
Medlem

Körde betan lite i helgen. Spelet var rätt kul och kändes annorlunda på något sätt. Fick liknande känslor som när jag körde Secret World för första gången.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd

Tycker det är relativt tråkigt detta spelet.
Åka till XYZ döda döda döda/plocka upp items.
Åka till XYZ och repetera.

Samma stil som alla andra spel, bara denna gång så skjuter du fritt.
Spelet är ju dock grovt anpassat för konsoll känns det som, styrningen för fordonen är äckligt dålig för tb, men fungerar fint med 360 kontroller..

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Tycker det är relativt tråkigt detta spelet.
Åka till XYZ döda döda döda/plocka upp items.
Åka till XYZ och repetera.

Samma stil som alla andra spel, bara denna gång så skjuter du fritt.
Spelet är ju dock grovt anpassat för konsoll känns det som, styrningen för fordonen är äckligt dålig för tb, men fungerar fint med 360 kontroller..

Var rädd för det! För konsol anpassat!

Men hoppas att serien blir bra

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Jag prova Betan, inget direkt fel med spelet. Men som Dwightschrute säger blir spelet ganska stelt direkt. En medel MMO helt enkelt.

Kanske blir roligare om man är ett gäng.

Vad som är intressant är hur de tänker baka ihop spelet med TV serien. TV serien verkar för mig någorlunda intressant. Om de samtidigt i spelet gör vad de lovar "något nytt" med att baka ihop med TV serien kan nog även spelet bli bra.

Visa signatur

Asus Delux X79 - Intel i7 4820k OC 4.8GHz - 32GB Kingston Beast @2400MHz - 2x EVGA GTX570HD 2.5GB SLI - EK Watercooled

Permalänk
Medlem

Ser skoj ut så det blir nog ett köp för min del.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk

Har lirat betan vid 2 tillfällen också med en polare. Första gången för några månader sedan när det var i väldigt tidigt stadie, och nu igen förra veckan när dom hade lagt in betydligt mer material och finesser. Första intrycket var ganska B, men sist man lirade så blev det bara roligare ju längre in i spelet man kom. Det känns väldigt mycket Borderlands över det hela, vilket kan bli riktigt nice i MMO-form. Visst kan det kännas lite konsolligt, men jag tycker ändå att dom har gjort ett bra jobb jämfört med många liknande försök. Man vänjer sig fort.

Så jag ska ge mig på det fulla spelet nästa vecka tänkte jag, och ser mycket fram emot tv-serien!

Edit: Det enda jag har att klaga på är det helt otroligt förvirrande meny-systemet. Det känns som ett jävla projekt att tex bara stänga ner spelet.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Edit: Det enda jag har att klaga på är det helt otroligt förvirrande meny-systemet. Det känns som ett jävla projekt att tex bara stänga ner spelet.

Ja, att man måste gå in i menyn och hålla inne Space för att komma åt inställningar där man sedan kan ta Quit Game. Väldigt omständigt!

Håller med er andra att gå dit och dig och göra det och det kan kännas lite trist men är det tillräcklig variation kan det kännas som ett spännande äventyr, speciellt om man är flera då det ofta kommer en oändlig våg med mobs vilket gör det lite tufft om man är ensam.

Sen finns ju flera andra funktioner jag inte har bra koll på som kan vara intressanta.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

börja närma sig reward 2 85% på steam, men jag hoppas på 3de där allt det roliga är

Permalänk
Medlem

Som andra sagt innan, det var för mycket konsolanpassat så det blev tråkigt fort.
De ska dock ha en eloge för att ha kodat en meny så det blev som ett minispel i att försöka komma ut ur spelet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

spelade betan med, riktigt tråkigt spel. även om man får ha i åtanke att det är en beta.

Permalänk
Medlem

Ser ju helt OK ut

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Inaktiv

alla reward är upplåsta

Reward 1

Everything Above, Plus:
Steam Exclusive Title “Steam Powered”
+5 inventory slots
A-Tex Growler: Durable and reliable transportation in a no-nonsense package. The Petrahol super charged engine will give you a boost power when it’s most needed. This dark green camo patterned quad with heavy duty suspension is just what an Arkhunter needs to conquer the rough and hazardous terraformed terrain.

Reward 2

Everything Above, Plus:
Free Copy of Rift: Storm Legion (får Rift också)

Reward 3

Lock box
+5 additional inventory slots
7 day XP boost
Discount off the Season Pass
RM Nomad M4: The RM Nomad M4 model is not yet available on the open market, so this is your chance to acquire an exclusive, blue digi-camo version months in advance! With a powerful combination of high durability and speed, this heavy duty 4X4 will protect you both on and off road. Powered by a non-threaded, multi-combustion fuse tank, the Nomad gets you and your valuable ark tech where you need to be.

Permalänk
Medlem

Tror ni man får pre-order rewards om man köper det här? : https://www.spelbutiken.se/catalog/product/79270-defiance_lim...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harnace:

Tror ni man får pre-order rewards om man köper det här? : https://www.spelbutiken.se/catalog/product/79270-defiance_lim...

Ja eftersom det är limited edition, exakt vilka rewards du får brukar variera, skicka ett mail till dem! Själv bokade jag via steam, euron är billig och riktigt fina pre-buy erbjudanden

Permalänk
Medlem

Sett att man kan köpa detta på steam ett tag nu, men om jag tex. köper det från GMG eller någon annanstans kommer jag kunna aktivera det på steam?

Eller kanske lättast att vänta tills det har släppts och se vad folk säger om det?

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Sett att man kan köpa detta på steam ett tag nu, men om jag tex. köper det från GMG eller någon annanstans kommer jag kunna aktivera det på steam?

Eller kanske lättast att vänta tills det har släppts och se vad folk säger om det?

Du aktiverar det på deras officiella hemsida inte i Steam. Om du köper det via steam så får du en key som du skriver in på deras sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harnace:

Du aktiverar det på deras officiella hemsida inte i Steam. Om du köper det via steam så får du en key som du skriver in på deras sida.

Tack för infot.
Det var ju lite tråkigt, vill ha allt på steam.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

det ser nice ut men frågan är om det är kul mer en 2 veckor ??

btw, det första som kommer upp på google när man söker på "Defiance" är Defiance ture story ?? LOL

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av HypnoToad420:

det ser nice ut men frågan är om det är kul mer en 2 veckor ??

btw, det första som kommer upp på google när man söker på "Defiance" är Defiance ture story ?? LOL

Jag har funderat lite i samma bana eftersom man inte går upp i lvl och inte kör grindning som vanliga RPGs, det som droppar är det du får. Fast jag valde att ge det en chans ändå, spelar man co-op tror jag det är riktigt skoj faktiskt ^^

Permalänk
Medlem

Hmm funderar på detta, har inte haft en MMO sedan GW2 så det skulle vara roligt att lägga ner x antal timmar på ett spel igen.
Den enda frågan är hur roligt detta är om man kör själv, har ingen som ska köpa detta :/ men det blir nog ett köp imorn iallafall.

Visa signatur

Former trophy hunter with over 110 platinums

Permalänk
Medlem

Har spelat betan och lirar nu Alphan. Underbart spel. Sitter dock fast vid en boss då jag rushade igenom storyn.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem

Vad sägs om att dra ihop ett gäng från sweclockers och lira tillsammans?

Permalänk
Medlem

Någon mer som bokade spelet hos Spelbutiken? Står fortfarande "status: behandlar" Trodde man skulle få det hemskickat tills imorgon :/

Skrivet av Aarox:

Om det finns tillräckligt med intresserade, visst!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aarox:

Skulle kunna vara roligt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hade tänkt att lira det vid launch, men såg att det står i game clienten att spelet öppnar 2 april 8am och inte 00.00..

Permalänk

Jag har nu förbokat spelet, redeemat kåden, men går ej att spela, står att mitt konto fungerar men har inte "DEFIANCE".. tråkigt, jag som var sugen att spela.

För övrigt är jag sjukt sugen på att dra ihop ett gäng sweclockare och spela, adda mig in-game: RiddOW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evilazazel:

Jag har nu förbokat spelet, redeemat kåden, men går ej att spela, står att mitt konto fungerar men har inte "DEFIANCE".. tråkigt, jag som var sugen att spela.

För övrigt är jag sjukt sugen på att dra ihop ett gäng sweclockare och spela, adda mig in-game: RiddOW

Har du skrivit in koderna på deras hemsida så de är synkade med ditt konto? om inte så gå in på account management -> apply code och skriv in dina cd-keys där

Förövrigt så går det inte att spela än eftersom spelet inte har släppts släpps 8AM

Permalänk
Medlem

Om någon har bokat på webhallen GBG så kan jag säga att det har blivit försenat där. Så jag avbokar och kör steam

Visa signatur