Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Läser många missnöjda kommentarer angående leveranstider hos Komplett efter rean. Jag kan ha förståelse för att man är missnöjd om de inte håller leveranstiden som står på hemsidan samtidigt som jag kan ha förståelse för att Komplett kanske blev överrumplade med beställningar och inte hinner med.

Dessvärre tror jag att Komplett kommer tappa kunder eftersom att folk ogärna gillar att vänta på något man beställt. Vill därför veta om ni kommer satsa på att förstärka er logistik inför nästa 6h REA och hålla löftet om 1-3 dagar eller förtydliga att leveranstiderna kommer att vara längre för att, så att säga, minska antalet besvikna kunder?

xTQ

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=777818 Dagens skratt går till komplett! ^^D

Permalänk
Skrivet av FknDemo:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=777818 Dagens skratt går till komplett! ^^D

haha xd

Permalänk

hejsan komplett och sweclockers. jag är så trött på att få hem trasiga saker. just nu sitter jag på den jag köpte för 2.5 månader sen för ungefär 1 månad sen så gick den jättebra tills nu när jag inte kan starta om den utan att den alltid går går inte stänga av inne i windows utan måste hållla inne knappen. jag körde world of warcraft på ultra med 140 fps, vet ni vad jag ligger på nu? jag kör på low med 49-52 fps. datan är seg, vet inte om det är så för att jag la till en extra hårddisk men komplett la ju till 500w till gtx 680 och dom sa att vi testar våra produkter och denna funkar jättebra -.-' va ska jag leva 50gb på datan nej jag vill ha mer plats. ingenting fungerar längre på datan. datan tar 30 sekunder att starta upp. i början ungefär 1 månad tog det 3-6 sekunder. jag är så trött på att ni skickar alltid med fel saker.

Permalänk
Skrivet av FetFranked:

hejsan komplett och sweclockers. jag är så trött på att få hem trasiga saker. just nu sitter jag på den jag köpte för 2.5 månader sen för ungefär 1 månad sen så gick den jättebra tills nu när jag inte kan starta om den utan att den alltid går går inte stänga av inne i windows utan måste hållla inne knappen. jag körde world of warcraft på ultra med 140 fps, vet ni vad jag ligger på nu? jag kör på low med 49-52 fps. datan är seg, vet inte om det är så för att jag la till en extra hårddisk men komplett la ju till 500w till gtx 680 och dom sa att vi testar våra produkter och denna funkar jättebra -.-' va ska jag leva 50gb på datan nej jag vill ha mer plats. ingenting fungerar längre på datan. datan tar 30 sekunder att starta upp. i början ungefär 1 månad tog det 3-6 sekunder. jag är så trött på att ni skickar alltid med fel saker.

Du kan ju kanske starta en tråd i forumet om att du har något fel på din dator? Om komplett har testat allt osv så kanske det är något fel på din sida? Felaktiga drivrutiner, virus osv eller liknande kan medföra seg dator och sämre fps osv.

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk

christoffer. nej jag har sökt igenom datan, inga felaktiga drivrutiner allt. datan är fel fri i systemet.

Permalänk
Skrivet av FetFranked:

christoffer. nej jag har sökt igenom datan, inga felaktiga drivrutiner allt. datan är fel fri i systemet.

Om du gått från 140fps på ultra i wow till 50fps i low, så måste det vara något som är boven. Och förstår inte vad du menar att komplett skickar trasiga saker? om det fungera först.

Det är tusen gånger lättare om du förklara ordentligt vad problemet är och vad du mer har i datorn osv. Om du har satt in en extra hårddisk så kan den inte vara boven om du fortfarande har windows på den "gamla" osv. Om du nu har kopplat allt rätt.

Mitt råd är att skapa en seperat tråd och så kanske snälla själar på SweC kan hjälpa dig med eventuellt problem.

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Jag köpte via Komplett.se för ett par veckor sedan ett moderkort. Asus sabertooth z77 väl hemma så var allt frid och fröjd. Jag kopplade in moderkortet och alla andra komponenter i burken. Allt fungerade och tills jag skulle installera drivrutinerna till moderkortet.
Det var enbart lan jag var ute efter då jag alltid tankar hem dem senaste i normala fall. Dock fick jag hela tiden något felmeddelande med skivan. Kommer ej ihåg vad det stod, Men jag kämpade på ca 1,5 tim utan att lyckas installera drivisen för lan.

Ca 500 från min bostad har jag en bekant som också har samma mobo och jag valde att låna hans skiva. Väl hemma så stoppade jag i skivan och min lan drivis gick att installera felfritt.
Efter detta valde jag att testa installera alla andra drivrutiner från min skiva vilket fungerade felfritt det också.

Då var det bara att inse att min skiva var defekt. Jag kontaktade Komplett och beskrev mitt problem. Killen jag pratade med hade aldrig tidigare hört om detta problem och förklarade att han inte kunde skicka en ny skiva då dem ligger i förpackningarna till moderkorten. "Självklart" svarade jag.

Då fick jag ett svar som enligt mig var fruktansvärt generöst. "G" som vi kan kalla han sa att han skickar ett usb-minne som jag kan ladda ner alla drivisar till och använda i framtiden. Jag tappade nästan hakan. Visst ett usb-minne för någon hundring låter inte mycket men jag tycker det var jävligt generöst av "G" att ordna det så smidigt.

Tycker ni gör ett grymt jobb på Komplett och alltid trevliga på supporten.
Frakten går alltid snabbt och smidigt. Har och kommer alltid beställa saker från Komplett i framtiden.

Bra jobbat.

Av mig får ni 5/5 möjliga.

Mvh

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk
Skrivet av Intel3770:

Jag köpte via Komplett.se för ett par veckor sedan ett moderkort. Asus sabertooth z77 väl hemma så var allt frid och fröjd. Jag kopplade in moderkortet och alla andra komponenter i burken. Allt fungerade och tills jag skulle installera drivrutinerna till moderkortet.
Det var enbart lan jag var ute efter då jag alltid tankar hem dem senaste i normala fall. Dock fick jag hela tiden något felmeddelande med skivan. Kommer ej ihåg vad det stod, Men jag kämpade på ca 1,5 tim utan att lyckas installera drivisen för lan............

Installera du inte om windows? ;o gör jag alltid när jag installerar ny hårdvara i form av mobo/cpu eller liknande. Och win7 har odm flesta lan driverserna inbyggda. Va länge sen jag fick installera dom separat

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Jodå visst gör jag det Så gjorde jag även denna gången.
Jasså? Jag har då fasen aldrig fått det att fungera

Mvh

Skrivet av Christoffer1989:

Installera du inte om windows? ;o gör jag alltid när jag installerar ny hårdvara i form av mobo/cpu eller liknande. Och win7 har odm flesta lan driverserna inbyggda. Va länge sen jag fick installera dom separat

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk
Skrivet av Intel3770:

Jodå visst gör jag det Så gjorde jag även denna gången.
Jasså? Jag har då fasen aldrig fått det att fungera

Mvh

Mhmm skumt, senaste mammakortet jag skaffa är ett Asus 990fx sabertooth. Koppla in allt, drog en clean install av Win7. När det va klart så va det bara att uppdatera windows och tanka alla viktiga program (det vanliga). Inget problem med lan-drivisar.
Va nog i börja av XP tiden jag fick installera dom drivrutinerna först innan man uppdatera allt.

Skumt att detta inte fungerar för dig =/ men tur att allt löste sig. Otur med en dålig skiva

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

hej, jag ska skicka in mitt grafikkort och jag har inte kvar min låda och det andra i den. hur ska jag paketera mitt grafikkort bra? finns det något som är lika bra som den påsen grafikkortet skickas i?

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av saaade:

hej, jag ska skicka in mitt grafikkort och jag har inte kvar min låda och det andra i den. hur ska jag paketera mitt grafikkort bra? finns det något som är lika bra som den påsen grafikkortet skickas i?

Du måste först och främst ha en riktig ESD-påse, dvs med ledande yta. Ser mörkgrå eller silvrig ut beroende på utförande. Ingen annan typ av påse duger. Därefter kan du packa lite hur du vill så länge kortet kan komma fram oskadat, men jag har alltid minst 7-8cm med stötdämpande material runtom.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Du måste först och främst ha en riktig ESD-påse, dvs med ledande yta. Ser mörkgrå eller silvrig ut beroende på utförande. Ingen annan typ av påse duger. Därefter kan du packa lite hur du vill så länge kortet kan komma fram oskadat, men jag har alltid minst 7-8cm med stötdämpande material runtom.

och om man inte har en sådan då?

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk
Medlem
Skrivet av saaade:

och om man inte har en sådan då?

Då får du skaffa en. Annars kan de neka reklamationen.
Fråga någon kompis, datoraffär eller köp på typ Kjell & Co.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av xtQ:

Läser många missnöjda kommentarer angående leveranstider hos Komplett efter rean. Jag kan ha förståelse för att man är missnöjd om de inte håller leveranstiden som står på hemsidan samtidigt som jag kan ha förståelse för att Komplett kanske blev överrumplade med beställningar och inte hinner med.

Dessvärre tror jag att Komplett kommer tappa kunder eftersom att folk ogärna gillar att vänta på något man beställt. Vill därför veta om ni kommer satsa på att förstärka er logistik inför nästa 6h REA och hålla löftet om 1-3 dagar eller förtydliga att leveranstiderna kommer att vara längre för att, så att säga, minska antalet besvikna kunder?

xTQ

Hej,

Vi beklagar ödmjukast de fall då leveranserna blivit försenade. De allra flesta har fått sina leveranser i tid och vi har haft full fart och extra bemanning på lagret under förra veckan fram till påskhelgen. Tyvärr påverkar de röda dagarna under påskhelgen leveranstiden negativt då lagret varit stängt vissa dagar.

Skrivet av DDemis:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=777818 Dagens skratt går till komplett! ^^D

Hoppsan!

Skrivet av FetFranked:

hejsan komplett och sweclockers. jag är så trött på att få hem trasiga saker. just nu sitter jag på den jag köpte för 2.5 månader sen för ungefär 1 månad sen så gick den jättebra tills nu när jag inte kan starta om den utan att den alltid går går inte stänga av inne i windows utan måste hållla inne knappen. jag körde world of warcraft på ultra med 140 fps, vet ni vad jag ligger på nu? jag kör på low med 49-52 fps. datan är seg, vet inte om det är så för att jag la till en extra hårddisk men komplett la ju till 500w till gtx 680 och dom sa att vi testar våra produkter och denna funkar jättebra -.-' va ska jag leva 50gb på datan nej jag vill ha mer plats. ingenting fungerar längre på datan. datan tar 30 sekunder att starta upp. i början ungefär 1 månad tog det 3-6 sekunder. jag är så trött på att ni skickar alltid med fel saker.

Hej,
Tråkigt att du har problem med din dator. Det ska vi givetvis hjälpa dig med. Kontakta oss så hjälper vi dig hitta vad felet kan bero på. Du når oss på 031-710 20 00

Skrivet av Intel3770:

Jag köpte via Komplett.se för ett par veckor sedan ett moderkort. Asus sabertooth z77 väl hemma så var allt frid och fröjd. Jag kopplade in moderkortet och alla andra komponenter i burken. Allt fungerade och tills jag skulle installera drivrutinerna till moderkortet.
Det var enbart lan jag var ute efter då jag alltid tankar hem dem senaste i normala fall. Dock fick jag hela tiden något felmeddelande med skivan. Kommer ej ihåg vad det stod, Men jag kämpade på ca 1,5 tim utan att lyckas installera drivisen för lan.

Ca 500 från min bostad har jag en bekant som också har samma mobo och jag valde att låna hans skiva. Väl hemma så stoppade jag i skivan och min lan drivis gick att installera felfritt.
Efter detta valde jag att testa installera alla andra drivrutiner från min skiva vilket fungerade felfritt det också.

Då var det bara att inse att min skiva var defekt. Jag kontaktade Komplett och beskrev mitt problem. Killen jag pratade med hade aldrig tidigare hört om detta problem och förklarade att han inte kunde skicka en ny skiva då dem ligger i förpackningarna till moderkorten. "Självklart" svarade jag.

Då fick jag ett svar som enligt mig var fruktansvärt generöst. "G" som vi kan kalla han sa att han skickar ett usb-minne som jag kan ladda ner alla drivisar till och använda i framtiden. Jag tappade nästan hakan. Visst ett usb-minne för någon hundring låter inte mycket men jag tycker det var jävligt generöst av "G" att ordna det så smidigt.

Tycker ni gör ett grymt jobb på Komplett och alltid trevliga på supporten.
Frakten går alltid snabbt och smidigt. Har och kommer alltid beställa saker från Komplett i framtiden.

Bra jobbat.

Av mig får ni 5/5 möjliga.

Mvh

Kul att du är nöjd med vår service och att du fått ordning på drivrutinerna! "G" hälsar.

Skrivet av saaade:

hej, jag ska skicka in mitt grafikkort och jag har inte kvar min låda och det andra i den. hur ska jag paketera mitt grafikkort bra? finns det något som är lika bra som den påsen grafikkortet skickas i?

Hör av dig till oss så kan vi skicka ut en ESD-påse till dig. 031-710 20 00

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Efter en lång väntan (7 Feb) har mitt utbytesgrafikkort äntligen hittat hem.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=751369

Jag har nu två ärenden ang detta. Gear Up for Free to Play koden fanns inte i paketet, det här är andra gången. Den fanns inte heller i det förra utbyteskortet (Zotac 660Ti, vilket var DOA) jag fick. Hur får man tag på den? Tvivlar på att två olika företag skulle missa det.

Samt har jag en fråga ang prisskillnaden. Beställde kortet onsdagen den 13 mars för ett pris av 2895(?) svenska kronor. 2800-nånting var det i alla fall. Sedan tog den på något vänster en tur till Göteborg PUP och jag kunde inte hämta ut den förräns ni packade om kortet och skickade den mot Stockholm. Vilket pris kommer jag bli fakturerad för? Det urprungliga priset vid beställning eller kommer jag bli fakturerad för det nya priset (3289 SEK) pga att jag fick grafikkortet efter att ni hade höjt priset?

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av ares93:

Efter en lång väntan (7 Feb) har mitt utbytesgrafikkort äntligen hittat hem.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=751369

Jag har nu två ärenden ang detta. Gear Up for Free to Play koden fanns inte i paketet, det här är andra gången. Den fanns inte heller i det förra utbyteskortet (Zotac 660Ti, vilket var DOA) jag fick. Hur får man tag på den? Tvivlar på att två olika företag skulle missa det.

Samt har jag en fråga ang prisskillnaden. Beställde kortet onsdagen den 13 mars för ett pris av 2895(?) svenska kronor. 2800-nånting var det i alla fall. Sedan tog den på något vänster en tur till Göteborg PUP och jag kunde inte hämta ut den förräns ni packade om kortet och skickade den mot Stockholm. Vilket pris kommer jag bli fakturerad för? Det urprungliga priset vid beställning eller kommer jag bli fakturerad för det nya priset (3289 SEK) pga att jag fick grafikkortet efter att ni hade höjt priset?

Hej, Tråkigt att du haft problem med grafikkorten, vi beklagar detta. Hör av dig till oss så tittar vi närmare på ditt ärende både med koderna och kring det nya utbyteskortet. Du når oss på 031-710 20 00 och vi håller öppet 09-20 måndag till fredag.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Tjena Komplett/Mikael!

Jag är lite nyfiken. På eran reklamannons, som bland annat visas här på SweClockers, "Vårens bästa prylköp: Corsair Neutron 256GB SSD" så står det att "SweClockers säger utmärkt!" Men denna SSD har inte vistats i testlabbet, vad jag har sett. Neutron-disken som testades var 240GB varianten med dubbelt så mycket buffertminne och, vad jag läst, en annan LAMD styrkrets, alltså en helt annan SSD än den ni har kampanj på.

Frågan är alltså om ni fått godkännandet av SweC att använda deras "Utmärkt" utmärkelse på en helt annan produkt än den som testats eller om ni bara hoppas på att det går folk förbi? Alternativt om ni fått reda på tester som vi andra läsare inte fått tagit del av?

Vill inte dra igång något, bara nyfiken

I övrigt nöjd kund hos er!
//TobX

Visa signatur

7800x3d - asus prime x670e-pro - 32gb ddr5 - asus tuf rtx 4090 gaming oc

Permalänk
Medlem

kan ni spara och skicka tillbaka lådan man returnerar varan i?

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av TobX:

Tjena Komplett/Mikael!

Jag är lite nyfiken. På eran reklamannons, som bland annat visas här på SweClockers, "Vårens bästa prylköp: Corsair Neutron 256GB SSD" så står det att "SweClockers säger utmärkt!" Men denna SSD har inte vistats i testlabbet, vad jag har sett. Neutron-disken som testades var 240GB varianten med dubbelt så mycket buffertminne och, vad jag läst, en annan LAMD styrkrets, alltså en helt annan SSD än den ni har kampanj på.

Frågan är alltså om ni fått godkännandet av SweC att använda deras "Utmärkt" utmärkelse på en helt annan produkt än den som testats eller om ni bara hoppas på att det går folk förbi? Alternativt om ni fått reda på tester som vi andra läsare inte fått tagit del av?

Vill inte dra igång något, bara nyfiken

I övrigt nöjd kund hos er!
//TobX

Hej,

Tack för att du uppmärksammade detta! Vi har helt enkelt missat och tagit fel produkt - vi ber om ursäkt för detta. Bannern kommer att bytas ut så snart som möjligt.

Skrivet av saaade:

kan ni spara och skicka tillbaka lådan man returnerar varan i?

Hej,

Normalt skickar vi inte tillbaka emballage men kontakta oss så kikar vi närmare på ditt ärende och om det är möjligt att göra ett undantag i ditt fall. Du når oss på 031-710 20 00

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk

Leveransbekräftelse=kan hämta på pup?

Blev lite osäker..:-P

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej!

Ville bara tacka för den grymt fina supporten jag fick via mail kontakt. Väldigt proffsigt och service minded!

10/10

Permalänk
Medlem

Vet inte vart jag ska lägga denna, men har några dagar irriterat mig på Kompletts reklambanner i toppen som kommer fram ibland.
För mig kommer den fram väldigt ofta direkt när man klickar sig in på sidan och vill gå vidare till t.ex. forumet.

Men då göms flikarna bakom reklambannern.. så jag får uppdatera sidan oftast så bannern byts till någon annan. Är det bara så för mig eller är det andra som också har detta problem?

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Adblock plus!

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Vet inte vart jag ska lägga denna, men har några dagar irriterat mig på Kompletts reklambanner i toppen som kommer fram ibland.
För mig kommer den fram väldigt ofta direkt när man klickar sig in på sidan och vill gå vidare till t.ex. forumet.

Men då göms flikarna bakom reklambannern.. så jag får uppdatera sidan oftast så bannern byts till någon annan. Är det bara så för mig eller är det andra som också har detta problem?

Samma problem här.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Widholm:

Leveransbekräftelse=kan hämta på pup?

Blev lite osäker..:-P

Skickades från m.sweclockers.com

Hej, leveransbekräftelsen betyder att ordern skickas. Normalt kommer är ordern framme dagen efter. Vänta tills du fått avisering via mejl eller SMS (beroende på vilket du valt) innan du hämtar ordern.

Skrivet av jonasies:

Hej!

Ville bara tacka för den grymt fina supporten jag fick via mail kontakt. Väldigt proffsigt och service minded!

10/10

Kul att du är nöjd med vår support!

Skrivet av DaBone:

Vet inte vart jag ska lägga denna, men har några dagar irriterat mig på Kompletts reklambanner i toppen som kommer fram ibland.
För mig kommer den fram väldigt ofta direkt när man klickar sig in på sidan och vill gå vidare till t.ex. forumet.

Men då göms flikarna bakom reklambannern.. så jag får uppdatera sidan oftast så bannern byts till någon annan. Är det bara så för mig eller är det andra som också har detta problem?

Skrivet av seville57:

Samma problem här.

Så ska det givetvis inte vara. Tack för att ni uppmärksammat detta - vi undersöker direkt!

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Försökt hitta något tydligt på hemsidan vad som gäller om min produkt går sönder och jag ska skicka tillbaka den. Fanns en länk som hette "Vad gör jag nu?" efter man fått RMA:n godkänd men den länken är trasig.

Måste jag som kund betala för frakten när produkten är trasig eller ordnar ni en fraktsedel? När jag ringde och "felanmälde" produkten så fick jag informationen att ni skulle skicka ut en sådan om jag behövde det, detta kanske inte är sant?

Visst köper jag att man kan få betala frakten om det är så att produkten inte täcks av garantin, men om den täcks av garantin så verkar det udda att jag ska behöva betala för frakten av produkten.
Varit med om några returer i mina dar och vad jag kan dra mig till minnes så är det ingen som tagit betalt för frakten tillbaka av produkten, om det inte visat sig att felet inte täcks av garantin det vill säga. Nu ska det också sägas att den enda gången jag varit med om att jag ska betala frakten av varan var när jag skickade den till Er, men detta var 6 år sedan, ni kanske har ändrat er policy gällande detta nu?

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av devour:

Försökt hitta något tydligt på hemsidan vad som gäller om min produkt går sönder och jag ska skicka tillbaka den. Fanns en länk som hette "Vad gör jag nu?" efter man fått RMA:n godkänd men den länken är trasig.

Måste jag som kund betala för frakten när produkten är trasig eller ordnar ni en fraktsedel? När jag ringde och "felanmälde" produkten så fick jag informationen att ni skulle skicka ut en sådan om jag behövde det, detta kanske inte är sant?

Visst köper jag att man kan få betala frakten om det är så att produkten inte täcks av garantin, men om den täcks av garantin så verkar det udda att jag ska behöva betala för frakten av produkten.
Varit med om några returer i mina dar och vad jag kan dra mig till minnes så är det ingen som tagit betalt för frakten tillbaka av produkten, om det inte visat sig att felet inte täcks av garantin det vill säga. Nu ska det också sägas att den enda gången jag varit med om att jag ska betala frakten av varan var när jag skickade den till Er, men detta var 6 år sedan, ni kanske har ändrat er policy gällande detta nu?

Fått svar av Er (Komplett) och ni har vad det tycks mig ändrat er policy, iaf den här gången. Trevligt!

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av devour:

Försökt hitta något tydligt på hemsidan vad som gäller om min produkt går sönder och jag ska skicka tillbaka den. Fanns en länk som hette "Vad gör jag nu?" efter man fått RMA:n godkänd men den länken är trasig.

Måste jag som kund betala för frakten när produkten är trasig eller ordnar ni en fraktsedel? När jag ringde och "felanmälde" produkten så fick jag informationen att ni skulle skicka ut en sådan om jag behövde det, detta kanske inte är sant?

Visst köper jag att man kan få betala frakten om det är så att produkten inte täcks av garantin, men om den täcks av garantin så verkar det udda att jag ska behöva betala för frakten av produkten.
Varit med om några returer i mina dar och vad jag kan dra mig till minnes så är det ingen som tagit betalt för frakten tillbaka av produkten, om det inte visat sig att felet inte täcks av garantin det vill säga. Nu ska det också sägas att den enda gången jag varit med om att jag ska betala frakten av varan var när jag skickade den till Er, men detta var 6 år sedan, ni kanske har ändrat er policy gällande detta nu?

Hej, Givetvis står vi för frakten vid garantiärenden. Bra att du får hjälp med detta redan via vår kundservice.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram