Defiance - 3rd person shooter MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av ares93:

Det var ju skumt.... Läste tråden nu. Kan inte säga att jag har märkt av detta personligen. Förutom vid vapenbyte. Men inte som du beskriver det.

Det kännde inte kompisen häller, tills jag var där och gorde testet så hade han samma. Det beror nog på hur mycket man har spelat FPS spel eller hur pass kännslig man är. Men jag klarar inte av det utan det blir uninstall dirr om det inte går att lösa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LiTo:

Jag köpte spelet till slut. Jag är inte särskilt imponerad. Just nu är det mer en tidsfördrift i väntan på något bättre. Defiance är bland de enformigaste MMO'n jag någonsin har spelat.

Precis det jag och polaren täntke när vi båda plockade upp det. Det är inte dåligt, det är inte bra, men det är kul och ett tidsfördriv i väntan på wildstar beta.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Hur går det för alla ark-hunters? Vilken ego-nivå har ni kommit upp till hittills?

Adda gärna mig in-game: Fisken

Desto fler, desto roligare!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aarox:

Hur går det för alla ark-hunters? Vilken ego-nivå har ni kommit upp till hittills?

Adda gärna mig in-game: Fisken

Desto fler, desto roligare!

Addar dig ja ! så kan vi team hunta lite arkfalls tycker spelet är helt ok. inte så att jag blev hookt direkt men ändå nice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evilazazel:

Fick hjälp med supporten att fixxa buggen, så nu kan jag lira!

Har lirat ett tag och spelet blir bara roligare och roligare!

Jag skapar nu en klan/guild som heter Sweclockers. Det skulle vara roligt om ni här från swec skulle vilja vara med och skjuta lite hej vilt i PvP och PvE, instacer mm. Alla är såklart välkommna!

PMa mig ingame: Lady Stark, som account: RiddOW

Vi är 4 pers i clanen än så länge, det måste vara fler sweclockers som lirar defiance?!

Permalänk
Medlem

Adda Pistagen för lir gogo swe
Har en ts serrver vi kan använda

pistagenhq.teamspeak.ch
port är :10009

Kom in o lira lite.

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni som spelar några dagar? Får tyvärr lite... ...tröga vibbar av spelet.

Fördelar, nackdelar?

Spelat Rift, gillade, men dog lite vid endgame... Spelar GW2 gillar verkligen deras syn på MMO. Så mot den bakgrunden, är det värt att lägga ca 500:- på?

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pistagen:

Adda Pistagen för lir gogo swe
Har en ts serrver vi kan använda

pistagenhq.teamspeak.ch
port är :10009

Kom in o lira lite.

Sökte efter spelare men namnet "pistagen" men fick inga resultat lägg till mig istället: Fisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocklets:

Vad tycker ni som spelar några dagar? Får tyvärr lite... ...tröga vibbar av spelet.

Fördelar, nackdelar?

Spelat Rift, gillade, men dog lite vid endgame... Spelar GW2 gillar verkligen deras syn på MMO. Så mot den bakgrunden, är det värt att lägga ca 500:- på?

Kan inte säga om det är värt 500kr, men på http://www.g2play.net/ finns det för 250kr vilket fick mig att köpa.
Håller på att installera nu, hör av mig Aarox/Fisken!

Visa signatur

Moderkort Asus ROG Strix 550-F | CPU AMD Ryzen 5 5600X | CPU-Kylare be quiet! Dark Rock Pro 4 | Ram Kingston HyperX Predator RGB 3200MHz 32GB | M.2 Intel 660p 1TB | GPU Asus GeForce RTX3080TUF | PSU EVGA SuperNOVA G2 750W | Chassi Fractal Design Define R6 TG

Permalänk

Lägg till mig med. Nickar Elaya

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dice, ge tillbaks mitt liv!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocklets:

Fördelar, nackdelar?

Jag har ca 55h gameplay nu, har kört igenom hela storyn och dödat "sistabossen". Spelet är väldigt underhållande, många säger att det är lite boarderlands 2 stuk över det hela och jag är väl villig att hålla med till en viss punkt. Det som är skoj med defiance är att det kommer utvecklas och fortsätta expandera med nytt innehåll allt eftersom tv-serien fortgår. Det som är endgame nu kommer inte vara endgame länge! Vapensystemet är intressant utvecklat också, vapen blir inte bättre desto högre level du blir utan de har alltid samma skada. För att förändra just ditt vapen finns det olika mods som förbättrar vapnet (till viss grad) och förändrar dess utseende (magazine, barrel, stock och sight). För att spelet ska vara skill-based och att ingen ska bli "overpowered" bara för man är hög level så har de alltså infört detta system. Det gör att PVP alltid kan spelas från nya till erfarna spelare tex

Finns många positiva och negativa saker med spelet, kan lista ett par:

Positiva:
-Extremt stort urval av vapen och fordon
-Skoj storyline
-Många olika oberoende events som fortgår hela tiden (arkfalls)
-Vapenmods
-Co-op missions
-Svårare mobs desto fler spelare man är

Negativa:
-Katastrofalt chattsystem
-Finns en del buggar kvar (som förhoppningsvis snart åtgärdas dock...)
-Onödigt jobbigt att skapa, lämna, hitta Group etc

Sammanfattning:
Ett riktigt roligt och annorlunda spel Tredjepersons action-MMO. Finns hur mycket som helst att göra, även vid endgame. Skulle absolut rekommendera det till andra, "downsides" finns det bland alla spel men det är inget som påverkar om man ska köpa Defiance eller inte i mitt tycke!

För er som inte har köpt det så kostar det 399:- på webbhallen (download): http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc_downloads/171304-defia...

Ursäkta min blandning av svenska och engelska uttryck ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aarox:

Jag har ca 55h gameplay nu, har kört igenom hela storyn och dödat "sistabossen". Spelet är väldigt underhållande, många säger att det är lite boarderlands 2 stuk över det hela och jag är väl villig att hålla med till en viss punkt. Det som är skoj med defiance är att det kommer utvecklas och fortsätta expandera med nytt innehåll allt eftersom tv-serien fortgår. Det som är endgame nu kommer inte vara endgame länge! Vapensystemet är intressant utvecklat också, vapen blir inte bättre desto högre level du blir utan de har alltid samma skada. För att förändra just ditt vapen finns det olika mods som förbättrar vapnet (till viss grad) och förändrar dess utseende (magazine, barrel, stock och sight). För att spelet ska vara skill-based och att ingen ska bli "overpowered" bara för man är hög level så har de alltså infört detta system. Det gör att PVP alltid kan spelas från nya till erfarna spelare tex

Positiva:
-Skoj storyline
-Vapenmods
-Co-op missions

Negativa:

Sammanfattning:
Ett riktigt roligt och annorlunda spel Tredjepersons action-MMO. Finns hur mycket som helst att göra, även vid endgame. Skulle absolut rekommendera det till andra, "downsides" finns det bland alla spel men det är inget som påverkar om man ska köpa Defiance eller inte i mitt tycke!

För er som inte har köpt det så kostar det 399:- på webbhallen (download): http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc_downloads/171304-defia...

Tack för ett VÄLDIGT utförligt svar. Hatten av!

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocklets:

Tack för ett VÄLDIGT utförligt svar. Hatten av!

ingen fara, bara glad att man kan hjälpa till! Det verkar vara en hel del som inte vet om det är värt att köpa eller inte

Permalänk
Medlem

Jag såg på Halibuts video att det var nån level på vapnen i hans inventory, men det är alltså ingen skillnad skadevis på ett lila(t ex) vapen som man hittar i startområdet på ett lila som man hittar senare i spelet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av klantbo:

Jag såg på Halibuts video att det var nån level på vapnen i hans inventory, men det är alltså ingen skillnad skadevis på ett lila(t ex) vapen som man hittar i startområdet på ett lila som man hittar senare i spelet?

Det är inte någon skadeskillnad på ett grönt vapen och ett lila vapen (det lila kan dock ha vissa egenskaper som gör att det skadar lite mer men inte markant). Det lila vapnet har dock extra egenskaper som lägre recoil, snabbare reload osv.

Permalänk
Medlem

Hittar inga av er, antagligen är ni inte online.
Adda gärna mig; Bengan
Börjar bli trött på att lira ensam

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aarox:

Positiva:
-Skoj storyline
-Vapenmods
-Co-op missions

Negativa:

Sammanfattning:

FAN DÅ, Jag går väl in och beställer. Tänker nicka Killbom. Kan starta Mubmleserver om det ligger i någons intresse

Permalänk
Medlem

Kan någon förklara för mig hur vapensystemet fungerar?

Jag hörde att ilvl bestämmer hur mycket skada man gör med ett vapen beroende på vilken "gömd level" mobsen har. Sen skrev personen ovan att vapen gör samma skada oavsett EGO lvl. Och tillsist gör ju vapen olika skada enligt stats.

Vad gäller? För min gula ilvl 74 bössa verkar ju rätt kass nu när jag är EGO 227 eller vad jag är.

En sak jag stör mig mycket på är just att ett område kan se safe ut men när du sedan triggar ett quest så dyker det upp monster efter monster efter monster och ger dig aldrig tid att andas. Kan komma så mycket som 6 vågor med monster ibland. Riktigt jobbigt om jag får säga något.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Kan någon förklara för mig hur vapensystemet fungerar?

Jag hörde att ilvl bestämmer hur mycket skada man gör med ett vapen beroende på vilken "gömd level" mobsen har. Sen skrev personen ovan att vapen gör samma skada oavsett EGO lvl. Och tillsist gör ju vapen olika skada enligt stats.

Vad gäller? För min gula ilvl 74 bössa verkar ju rätt kass nu när jag är EGO 227 eller vad jag är.

En sak jag stör mig mycket på är just att ett område kan se safe ut men när du sedan triggar ett quest så dyker det upp monster efter monster efter monster och ger dig aldrig tid att andas. Kan komma så mycket som 6 vågor med monster ibland. Riktigt jobbigt om jag får säga något.

Jag citerar en kille som jag tycker har förklarat vapensystemet utförligt och enkelt:

"Every weapon has the same base stats. While there are what seems to be 50+ different types of weapons offering a huge amount of variety even in the same types of weapons...that assult rifle with the uber high rate of fire and low damage with decent recoil...is going to do the same base damage at EGO1 as EGO 500. Weapons do not progress in base damage like a sword would in a mmorpg.

**So how is there gear progression? Is there gear Progression? "Ive heard weapon upgrades dont matter and that bothers me"

Well the items do progress, just not in base stats. Youll get synergies on higher end weapons, meaning theres a tie in to an ego perk if you have it equipped. Off the top of my head theres a gun with good melee bonuses and a syngergy with melee from behind perk. Basically with that weapon if you jack someone from behind with the gun (melee) they pretty much go splat. Great for cloakers who untilize close range weapons where reloading might mean death. Theres many different types that synergize with varios EGO skills. Correct me if im wrong on this i havent gotten a syngergy weapon yet going off in game advice.

Also there as bonus stats. Some guns will offer recoil improvements, burst fire improvements reload time, clip size, melee damage, theres actually quite a bit of areas a weapon can be improved via passive stats. Better weapons have more of these with higher values.

And then theres mod slots, its your way to add your own combination of passive stats, which will stack if the gun already has them. You can wait 10min and pay a small fee to open up another random mod slot on just about any gun.

Ok so thats the item progression, however it doesnt stop there.

Each gun youll notice has an XP bar on it new weapon might have [0/845783] XP. As that weapon fills on XP so does your passive weapon skill. Once filled the weapon will not contribute to your passive progression. This pisses people off. However, since theres a wide variety of weapon types within each passive category this kind of gives you the option to play around with various types.

The passive skills unlock passive boosts to that sub category of guns and any that you use within. My LMG is lv 6 this far ive increased: Reload time -5%, crit mult +5%, recoil +2%, Fall off damage +4%. Next level will add +2% to my crit. Any LMG i equip will have these bonuses applied."

Hoppas det svarade på din fråga!

Permalänk
Medlem

Så om jag kommer med en bössa ilevel 1 mot en kille med ilevel 200 på sin, så gör vi ändå lika mycket basedmg?

Jag kan alltså ta min bössa och åka runt i hela världen, eller måste jag levla upp i ett område innan jag kan åka till nästa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av klantbo:

Så om jag kommer med en bössa ilevel 1 mot en kille med ilevel 200 på sin, så gör vi ändå lika mycket basedmg?

Jag kan alltså ta min bössa och åka runt i hela världen, eller måste jag levla upp i ett område innan jag kan åka till nästa?

Japp det stämmer, basedmg är densamma, det finns dock ett gigantiskt utbud av olika vapen och det är inte ofta personer använder samma vapen.

Ditt vapen har en xpbar, när den är full så får du ingen xp från ditt vapen längre och därmed ingen xp till vapenklassen. T.e.x om du har ett shotgun så ger det dig xp till "Shotgun-klassen" så länge din xp bar inte är fylld. När den är fylld måste du byta vapen till ett nytt shotgun för att fortsätta få xp och gå upp i vapennivå.

Vad gäller område så kan du i princip åka runt överallt, det finns main mission, side mission, extra mission (tävlingar i form av race med fordon och olika utmaningar med vapen). Ordningen du väljer att göra det på väljer du själv, du måste dock göra vissa main missions för att låsa upp nya side missions osv.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Efter ~16 h: Jo, combat är kul, det ska sägas. Dock finns det ingen anledning att prata med andra spelare (det är inte enkelt och intuitivt heller; knappt märkt av att någon någonsin sagt något), lite som GW2 (alla springer runt och wail:ar away). Sen är det anpassat för konsoller så det känns som att det aldrig kan bli något. Interface är inte total katastrof men det är illa. Plus ingen in-game mail, inget AH. Storyn är (extremt) töntig. Post-apokalyps, ja tack, men i denna form. Jag vet inte, max pris 199 kr.

Visa signatur

Intel i9 9900K || Asus Maximus Hero XI || ASUS RTX 2080 || 64 GB (4x16) RAM @ 3000 MHz CL 15 || Asus ROG Swift PG348Q 34" 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Inaktiv

första stora patchen ute. kul o se att dom jobbar hårt på att fixa saker

Patch Notes
Defiance: Patch 1.010 - Sharks (in winter solstice)

GENERAL
● Improved server and client stability.
● Main missions are now replayable after completion of the last mission.
● Extraction timer upped from 30 to 90 seconds to allow more time for fellow players to revive you.
● Optimized objects throughout the world to minimize pop-up and improve overall performance.
● Area voice chat has been improved and is now OFF by default.
● Voice and text chat channels can now be muted independently.
● Text chat now displays for longer and no longer hides when sprinting or boosting.

MISSIONS
● General polish and bug fixes for all missions and side missions.
● Heart of Darkness: Completing this mission now unlocks new side missions.
● Removed timer delays between a few main missions.
● Updated several side missions to ensure that they would not be void of enemies.
● Bolinas Smeltery, North Point Mine, Alamo, Happy Pow Farms and Kinship Plaza now have increased rewards.
● Bug fixes
○ Fixed some data recorder typos.
○ Removed health bar from APS dropbox at the crash site.
○ Kith and Kinship: Fixed flyout text for a dead soldier.
○ Muir Processing: Fixed some inactive enemies.
○ Sniper’s Ridge: Added flyout text to interactable ammo caches.
○ Sniper’s Ridge: Fixed an issue where event would reset if you left the area during the boss stage.
○ Sutro Tower: Added collision to the destroyed monolith.
○ KTAM: Added some missing doors to the buildings that were disappearing if you returned after completing the mission.
○ There Goes the Neighborhood: Removed some unnecessary EGO voice overs.
○ Down at the Docks: Players now receive proper credit if they complete the mission outside the POI radius.
○ Mine 98: Fixed a missing spawn door.
○ Iron Demon Ranch: Players will no longer extract to a hostile environment.
○ Good Ol’ Smets now matches the cutscene in Ridgecrest.
○ Radio Silence: Fixed comlink antenna animation.
○ Pirate Radio: Fixed continuously respawning scrappers after completing the mission.
○ We’re on the Air: Cass should move up to fix the control panel sooner.
○ Angel of Death: Fixed a bug in Part 1 that caused the mission to not complete properly.
○ A Little Competition: Fixed an issue where you would be unable to obtain the mission until after you completed the event, if you had entered another player’s phase before getting the mission.
○ Added some missing scanning interactions to various mission objectives.
○ Raid the Medicine Cabinet: Fixed an issue that stopped progression
○ Seize the Day: Fixed a potential progression issue.
○ Control the Future: Fixed a potential progression issue.
○ Torc’s Garage: Fixed an issue that caused Von Bach to float.
○ San Quentin: Fixed some explosions that were not firing after the cutscene.
○ Safe No More: Moved Smets to lean against the wall to match the cutscene.
○ Murder in Madera: Fixed some raiders that were fighting each other on the docks.
○ Enter the Law Keeper: Adjusted player position to match cutscene.
○ Fixed the reactor in the tutorial being active before the player arrives.
○ North Point Mine: Fixed an issue where the Foreman and Technician would stop patrolling to each of the objects they are interacting with.
○ Fixed missing voice overs in a few missions.
○ Miwok Ranch: Fixed an issue where the rancher during the Boss Stage would sometimes not move after reviving the first fallen rancher and would prevent you from completing the mission.

CHALLENGES AND RACES
● Hotshot: Dam Defense - Adjusted rocket launcher damage.
● Hotshot: Reservoir Chickens - Adjusted chicken re-spawn rates and made scoring points tweaks.
● Sharpshooting Savior and Hamburger Hill challenges have had their scoring tweaked.
● Rescored Rampage: Minigun Mayhem: Bronze: 20000, Silver: 40000, Gold: 60000
● Bug fixes
○ Rankings should now be displaying on the end screen.
○ Prevented an exploit in which players could get infinite ammo during a rampage.
○ Players should no longer be able to enter a phase while in a race.

EMERGENCIES
● Added new emergency types throughout the bay area.
● General polish for all emergencies.
● Tuned emergency sockets in Marin.
● Bug fixes
○ Road Minefield: Fixed an issue that caused delayed mine explosion.
○ Fixed an issue that caused emergencies to not end properly.
○ Gang War: Fixed a bug that caused enemies to ignore ATV collision.
○ Fixed a problem where emergency vendors would show as interactive, but not actually be interactive.
○ Fixed a “no string” text appearing upon completion of some emergencies.

ARKFALLS
● There’s a Bioman Minigunner in the final wave of the Mutant Mayhem Arkfall – Only accessible on the “hard” wave!
● Updated wave progressions for the 99er minor destroy arkfall.
● Adjusted arkfall difficulty scaling.
● Minor arkfalls will now respawn after 30 minutes.
● Progenitor Armatures will now destroy vehicles.
● Bug fixes
○ Evolved Hellion arkfall now gives credit towards the Ark Hunting as a Way of Life pursuit.
○ Fixed incorrect key code rewards for arkfalls.
○ Fixed a floating arkfall crystal.
○ Results screen now appears if the player teleports to an arkfall.
○ Emergencies within a major arkfall radius should now despawn.

PLAYER CHARACTER
● Bug Fixes
○ Fixed a bug that caused characters to dive-roll in place.
○ Fixed a bug that caused characters to run in place.
○ Fixed a bug that caused ladder animation to play while not on a ladder.

NPCS
● Updated Dark Matter enforcer’s cloak spawn animation.
● Added mutants to Serenity Academy after Kith and Kinship has been completed.
● Hellbug skitterlings are now a little more aggressive and deal a little more damage.
● Alamo Park in San Fran has now been occupied by Dark Matter when player is not on the area specific mission.
● Downtown San Francisco enemies have been updated.
● Added disguised Dark Matter allies to Dark Matter base.
● Friendly scrappers now have blue lasers instead of red.
● Elite Mad Mattock shields have been lowered from 5400 to 4500.
● Lowered health on Dark Matter snipers.
● Tuned Piercer Boss in Liberate the Lost.
● Mutant grenadier in Into the Depths is now Elite.
● Crashing a vehicle into a monarch will cause the vehicle to blow up.
● Improved “bulldoze” attack for various NPCs.
● Bug Fixes
○ E Rep Camp: Fixed E Rep Technician animation.
○ Sausalito: Fixed a Blitzer that was instantly respawning.
○ Fixed some NPC helicopters that were flying through geo.
○ Elemental raiders now use appropriate effects when taunting.
○ North Point Mine: Fixed tanker boss pop-in.
○ Happy Pow Farms: Fixed some disappearing hellbugs.
○ Fixed a bug that caused some enemies to go invisible.
○ Bernal Tower: Fixed some scrappers that would respawn after you completed the event.
○ Fixed a bug that caused ally NPCs to retain their shader after being revived.
○ Liberate the Lost: Fixed an issue that was causing the siphon monarch to not siphon correctly.
○ Minimized the chance of blitzers firing out of the side of their guns while running.
○ Mount Tam: Fixed various floating spawns and some collision issues.
○ Fixed an exploit that caused mutant minigunners to have a hard time tracking players at close range.
○ Fixed some 99ers that weren’t flailing when being electrocuted.
○ East Shore Docks: Fixed an issue in which two hostages freed from the main warehouse would path through the vendor truck.
○ Tanker rockets should not agro cloaked players.
○ Fixed a few spawners that were appearing incorrectly.
○ Fixed siphon blast pods that weren’t healing themselves with the syphon effect.
○ Soleptor Excavations: Fixed a pathing issue with the Hulker Boss.
○ Improved firing behavior for multiple enemy NPCs.
○ Fixed multiple NPCs playing run animation while walking.
○ Fixed multiple NPCs not playing animation when getting up after knockdown.
○ Fix bug where NPCs were continually playing shooting animation even when they’ve run out of ammo.
○ Fixed bug where NPC melee wasn’t damaging fully cloaked players

COMPETITIVE MULTIPLAYER
● Observatory & Waterfront: Updated and moved a few ammo caches.
● All capture and hold matches in both shadow war and battlegrounds now last for 20 minutes instead of 15.
● Updated scoring for capture and hold matches.
● Improved matchmaking for multiplayer.
● Bug fixes
○ Players are now not able to use inventory vehicles in shadow war or shadow war vehicles outside of shadow war.
○ Changed kill notifications when killed by an NPC so that it doesn’t look like a suicide.
○ Kill notification now appears properly when killed by an elemental weapon proc.

CO-OP AND SOLO MAPS
● General polish and bug fixes for all co-op and solo maps.
● Updated timing for several interactables.
● Updated fence collision in Scrapworks and Angel Island.
● Ammo caches found in boss rooms have updated visuals.
● Time goals for certain Co-op Map Pursuits have been updated.
● Scrapworks: Added Dark Matter force fields.
● Players can no longer use vehicles to combat the mini-boss in Explosions 101.
● Reorganized queue menu so that co-op maps are listed in the right order.
● Improved matchmaking for co-op maps.
● Players that enter a co-op map now get put where the leader is.
● Fixed quick match so players don’t get put in matches they aren’t eligible for.
● Co-op map prerequisites now appear in the queue menu.
● Bug fixes
○ Players abandoning “Into the Depths” while in the Delta West area of Mount Tam will now be removed from the phase and sent to an extraction point.
○ Fixed some pathing issues in the hulker fight in Soleptor Excavations.
○ Something Wicked This Way Comes should no longer end prematurely if multiple players are doing the mission at the same time.
○ Fixed an issue in Scrapworks Excavation that could cause the progenitor arm bottom heatsink to be obscured by its base.
○ Fixed missing EGO voice overs during the Motherlode boss battle.
○ Players who don’t contribute in co-op maps now appear on the results screen.
○ Fixed some issues with the mini map in Cronkhite Bunker.
○ Fixed an issues that caused some notifications to appear twice.

WEAPONS
● Lowered damage output of sawed off shotguns.
● General tuning to improve LMGs.
● Rate of fire and mag size changes have been made to rocket launchers.
● Cluster launchers have had their damage lowered.
● Anti-vehicle launcher now does appropriate damage to humanoids and a bonus to damage vs vehicles.
● Updated bloom for VBI LMGs.
● Added cooldown to prevent elemental effects from constantly applying to player.
● Tuned lock-on rocket launchers.
● FRC LMGs now have a lower rate of fire than other LMGs.
● Lowered the damage and crit Multiplier on the Northstar Flare Pistol.
● Infectors have had their homing range decreased.
● All Infectors now have the same reticle and will not change size when moving crouching or aiming.
● Infector bug speed has been slightly decreased.
● Infector bug damage has been decreased.
● Pistols have had their ammo pools increased in competitive multiplayer.
● Legendary detonators no longer have +6 mag rarity bonus.
● Reduced auto lobbers’ rate of fire.
● Reduced damage for Crash Boomer, Rebounder Lobber and Auto Lobber.
● Bug fixes
○ Fixed a bug that caused the swarm rocket launcher to deal too much damage.
○ Super Rocket Pod from Echelon vendor should now correctly show its model.
○ Fixed a weird xp bonus that was showing up on some weapons.
○ VOT and VBI LMG animations now sync with the firing pattern.
○ Fixed a potential crash caused by weapon holstering.
○ Fixed the Bull Rush 45 causing an operated vehicle to explode when damaging players inside.

GRENADES
● Increased spread damage for incendiary grenades.
● Bug fixes
○ Fixed an issue that caused damage from multiple grenades to stack incorrectly.

SHIELDS
● Bug fixes
○ Fixed damage reducing effect while standing still on the VBI Sentinel.

LOOT AND AMMO
● Added and updated ammo caches throughout the world.
● Tuned amount of ammo that drops from NPCs.
● Increased chances of NPCs dropping a weapon.
● Ammo crates have been added near the vendors at Point Bonita, Bug N Chug and Coit Tower locations.
● Bug fixes
○ Removed orange glow that sometimes appeared over loot weapons.

WEAPON MODS
● Removed magazine size mods for rocket launchers.

OUTFITS
● Bug fixes
○ Fixed various issues with helmets and hats.

VEHICLES
● Shields for rollers have been reduced.
● Bug fixes
○ Increasing vehicle skill now adds to EGO rating.
○ Flyout will now specify when you enter a vehicle as a passenger.
○ Fixed a bug that caused other players to appear to mount vehicles from the wrong side.
○ Fixed a bug that caused placed Cerberuses to not have collision.

VENDORS
● Hidden vendors now appear as people instead of the vendor trucks.
● Titles are now available at faction vendors!
● Bug Fixes
○ Fixed any duplicate items that might appear in stores.

EGO ABILITIES AND PERKS
● Updated placement of a few perks on the EGO grid.
● Thick Skinned perk now has a 15 second cooldown.
● Bug fixes
○ Fixed an issue that caused decoy projections to not have shields.
○ Fixed an issue that caused decoy pursuits to update when enemies attacked another player’s decoy.
○ Fixed a bug that caused decoys to slide.
○ Error audio will now play if you attempt to use an ability before its cooldown finishes.

PURSUITS AND CONTRACTS
● Updated the order in which pursuits are listed.
● Contracts now display the amount of time left until the contract expires, even after the contract has been completed.
● Updated outfit rewards for Living to Kill V and In the Inner Circle II pursuits.
● Bug fixes
○ Fixed contract icons in notifications.
○ Weekly contracts should now only be playable once per week.
○ Mutants at the South Radio Tower now give credit towards the Atlas Attrition contract.

CINEMATICS
● General polish for all cinematics.
● Bug fixes
○ Fixed a bug that caused incapacitation screen overlay to appear over cinematics.

AUDIO
● Updated music for co-op and solo maps.
● Updated combat music timing.
● Made some adjustments to when and how combat music comes in.
● Added spawn and despawn audio to Dark Matter drop ships.
● Added taunt audio to elemental blitzers.

USER INTERFACE
● Added pop-up text after completing the last mission notifying that missions can be played again.
● Previewing head gear in the loadout menu will now zoom in on the character’s head.
● You can create CS petitions in game now!
● Added Defiance Store option to quick menu.
● Hooked up new inventory items/new claim items indicator.
● Polished the character create screen.
● Added scrip deduction notification upon extraction.
● Added clan invite to the search list in the social menu.
● Added region and other location names to the map.
● Reconfigured player interaction picking to make interacting with objects easier in high population areas.
● Bug Fixes
○ Fixed a bug that caused arkfall and multiplayer end screens to appear on top of each other.
○ Fixed an issue that caused audio to loop when picking up an item.
○ Fixed an issue that caused controllers to loose functionality when a drop down was expanded.
○ Fixed an issue that caused direction pads on controllers to stop working in the pursuits menu.
○ Fixed task boxes so that they update without opening different pursuits.
○ Pursuit rewards preview pane now displays both helmet and outfit rewards.
○ Fixed results screens to show consistent data.
○ Fixed full screen settings persisting after logout.
○ Fixed tutorial arrows persisting after logging out during the tutorial.
○ Fixed skill progress bars to update correctly.
○ Fixed clanmate options appearing when the clan member is offline.
○ Fixed some issues with group invites.
○ Fixed a bug that caused UI interact audio to play twice for some buttons.
○ Fixed some buttons that were not highlighting properly in the salvage matrix.
○ Fixed a bug that caused quantity to appear as -1 in the Defiance store.
○ Prevented mission complete and mission reward notifications from overlapping.
○ Medals displayed on multiplayer end screens no longer blink.
○ Fixed a bug with revive stat on the arkfall end screen.
○ Fixed an issue that caused key remappings to not save after exiting the client.

PC
● Added option to turn off voice chat.
● Fixed not being able to select some options in character create with a controller.
● Removed non-functional Social button from the patcher.
● Fixed arkfall end screens only being scrollable with arrow keys.

XBOX 360
● Fixed various Kinect bugs.
● Fixed some voice chat issues.
● “Last online” for friends now appears correctly.
● Optimized audio.
● Fixed a bug that could causes players to fall through the world while on a vehicle.

PLAYSTATION 3
● Fixed a bug that caused friend invites to be delayed.
● Fixed a bug that caused friend logout notifications to be delayed.
● Fixed some voice chat issues.
● “Last online” for friends now appears correctly.
● Optimized audio.
● Fixed an issue that prevented some characters from being entered on the keypad.

Permalänk

Dock så fick dom direkt problem med patchen och stängde ner servrarna utan att ange någon uppskattad downtime. Fasen jag som blev så taggad nu efter att ha kolla första avsnittet på tv-serien också

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Nerfat min älskade och overpowered SAW Infectors är totalt värdelösa nu, de har nerfat infectors range, damage och bug damage. kan lika bra kasta marshmallows på fienderna istället

Permalänk
Medlem

Jag saknar möjlighet att ändra FOV:en.

Visa signatur

| Z790 Formula | 14900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / Pulsar X2 CL | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| RME ADI-2 DAC FS | Fostex TH-X00 | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck | Simagic Alpha U |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aarox:

Nerfat min älskade och overpowered SAW Infectors är totalt värdelösa nu, de har nerfat infectors range, damage och bug damage. kan lika bra kasta marshmallows på fienderna istället

Bra att du sa det så slänger jag min lila Infector (typiskt).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Om spelet är baserat på tvserien så kommer jag _ALDRIG_ att börja spela eländet då serien är det skitigaste som kommit ut på länge men nörden i mig kommer nog ge detta en chans iaf.

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Skrivet av zeddiz:

Om spelet är baserat på tvserien så kommer jag _ALDRIG_ att börja spela eländet då serien är det skitigaste som kommit ut på länge men nörden i mig kommer nog ge detta en chans iaf.

Spelet och serien utspelas parallelt fast i olika städer. Episoderna man lirade i spelet tex var en inledning till serien med de två huvudkaraktärerna. Längre fram så kommer dom låta olika karaktärer hoppa lite fram och tillbaka mellan spelet och tv-serien, och olika händelser kommer också återspeglas, osv.

Vad man sen tycker om tv-serien är väl en smaksak Pilot-avsnitt brukar inte direkt vara särskilt imponerande, särskilt vad gäller budget på effekter och dylikt. Då var nog piloten till tex Firefly ännu värre enligt mig, men serien i övrigt utvecklades jävligt bra efterhand. Så jag ska iaf följa tv-serien ett tag och hoppas på det bästa. Men du behöver inte följa serien om du spelar spelet. Det är väl mest intressant för de som faktiskt vill följa storyn och få reda på mer bakgrund osv. Gameplay-mässigt spelar det noll roll.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro