Arrogant Bastard - Möss och Headset från Kjell & Company

Permalänk
Medlem

Arrogant Bastard - Möss och Headset från Kjell & Company

Kjell & Company har något de kallar för Sverigepremiär för märket Arrogant Bastard. Märket verkar endast säljas via Kjell & Co, just nu, kanske ändras vad det lider. Modellerna är tydligt riktade till gamers-segmentet och introduceras i en låg prisgrupp jämfört med större tillverkare.

Tänkte höra lite om det är någon som klämt och känt på produkterna ifråga? Har de lyckats ta fram prispressade gamingprodukter som levererar eller är det billigt skräp?

Arrogant Bastard Cyclone (Kampanjpris: 179:- Ord: 249:-)
3200 dpi, optisk, makroknappar
Optisk sensor / 3200 dpi
8 programmerbara knappar
Ställbar dpi

Arrogant Bastard Vortex (Kampanjpris: 299:- Ord: 399:-)
6000 dpi, laser, makroknappar
Lasersensor / 6000 dpi
1 ms responstid
Display som visar aktuell dpi

Arrogant Bastard Magma (Kampanjpris: 149:- Ord: 199:-)
Gamingheadset
Lättviktslurar
Avtagbar mikrofon
Volymkontroll

Hittar inga reviews eller tester på nätet.

Edit: Tog bort bilderna då de inte gick att länka till längre.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem

Bara jag som tänker "razer plagiat"?

Permalänk
Medlem

tycker precis samma sak men det kan ju vara bra för det

Visa signatur

MSI 990fxa-gd80 ,16 GB ram, AMD FX 8350, MSI GTX 1070 ,Creative X-fi Fatality edit , Fractal R5

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av xtQ:

Kjell & Company har något de kallar för Sverigepremiär för märket Arrogant Bastard. Märket verkar endast säljas via Kjell & Co, just nu, kanske ändras vad det lider. Modellerna är tydligt riktade till gamers-segmentet och introduceras i en låg prisgrupp jämfört med större tillverkare.

Tänkte höra lite om det är någon som klämt och känt på produkterna ifråga? Har de lyckats ta fram prispressade gamingprodukter som levererar eller är det billigt skräp?

http://www.kjell.com/images/Product_134977202460558720/full/1...

Arrogant Bastard Cyclone (Kampanjpris: 179:- Ord: 249:-)
3200 dpi, optisk, makroknappar
Optisk sensor / 3200 dpi
8 programmerbara knappar
Ställbar dpi

http://www.kjell.com/images/Product_134977202211995329/full/1...

Arrogant Bastard Vortex (Kampanjpris: 299:- Ord: 399:-)
6000 dpi, laser, makroknappar
Lasersensor / 6000 dpi
1 ms responstid
Display som visar aktuell dpi

http://www.kjell.com/images/Product_134977207752432621/full/1...

Arrogant Bastard Magma (Kampanjpris: 149:- Ord: 199:-)
Gamingheadset
Lättviktslurar
Avtagbar mikrofon
Volymkontroll

Hittar inga reviews eller tester på nätet.

Tippar på att detta är ett OEM märke. Dvs kjell betalar en fabrikant i kina för att tillverka dessa och så säljer Kjell under eget märke. (Precis som tex Kjells Nätagg vid namn Plexgear.

För övrigt är programvaran extremt lik den programvara som Roccat använder. Kanske samma fabrikant i grund och botten?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Likheten med Razer är slående, har ju typ kopierat logotypen och "vridit" den lite

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Likheten med Razer är slående, har ju typ kopierat logotypen och "vridit" den lite

Håller helt med. Jag undrar om Razer kommer att agera och försöka förmå Kjell & Co att dra tillbaka produkterna med logotyperna på. Eller så har Razer helt enkelt inte patenterat eller skyddat sitt varumärke i Sverige.

Hoppas någon glider in i tråden snart och kan berätta hur produkterna faktiskt är att använda. Handlar inte direkt om några astronomiska summor så någon borde frivilligt investera i en och testa tycker jag

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem

Lite för billigt för att vara bra...

Permalänk
Medlem

Vanliga OEM shells som många halvdana tillverkare använder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Tippar på att detta är ett OEM märke. Dvs kjell betalar en fabrikant i kina för att tillverka dessa och så säljer Kjell under eget märke. (Precis som tex Kjells Nätagg vid namn Plexgear.

Jo, t.ex. Vortex-musen säljs under många olika namn i lite olika uförande, t.ex. som Feenix Nascita eller Sharkoon DarkGlider. Förmodligen samma med de andra produkterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wonk:

Lite för billigt för att vara bra...

Skön attityd

Hoppas på bra prisvärda saker.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

Namnet "Arrogant Bastard" kanske syftar på deras våghalsighet att plagiera andra välkända märken.

Hur som haver, intressant!

Visa signatur

Here's the deal -- I'm the best there is. Plain and simple. I wake up in the morning and I piss excellence.

Permalänk
Medlem

Jag köpte den mjuka musmattan, tycker den är lätt värd de ~50.- den kostar!
Tummen upp!

Länk: http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datortil...

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beeos:

Jag köpte den mjuka musmattan, tycker den är lätt värd de ~50.- den kostar!
Tummen upp!

Länk: http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datortil...

Härligt en första testare! Vad har du för referenser att jämföra med när det gäller musmattor?

Nu rör det sig iofs om en produkt som är rätt svår att misslyckas med iaf i utförandet tyg/gummi. Hade det var en gammal klassiker som Icemat, kanske.

Men bra att ägare hittar hit och berättar om deras upplevelse!

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem

Luktar A4tech, alltså dåligt sittande plast som ger intryck av att bara ha luft på insidan.

Jag skulle inte vara den första i gemenskapskretsen som köper ^^

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem

Köpte själv en Vortex (299kr) samt musmattan för 50kr. Huvudanledningen för mitt köp var att jag skulle ha dessa i min laptop väska, då jag spelar på denna när jag är "on the go" så att säga.

För priset var musen så mycket bättre än jag trodde att den skulle vara. Hade den liggande inkopplad till mitt huvudsystem ett par dagar för att testa den. I vanliga fall använder jag en Mionix Naos 5000. Men för att återgå till Vortex. Jag fann den skön i handen, den verkar även ha någon sorts coating som gör att den känns skön. Precisionen och hastigheten känns också helt okey för priset, kanske inte lika exakt som min Naos men för 299kr är det oslagbart imo. Dock är ju även detta en vanesak som också kan beror på att jag inte använt den alls lika mycket som min Naos. Det är alltid lite inkörning med en ny mus. Men all in all, en helt superb mus för 299kr.

Jag var ute efter en gaming mus till min laptop väska, kraven jag hade var att jag ville att den skulle ha vikter och ligga bra i handen. För mig matchade Vortex dessa kriterier perfekt, sedan att den var bättre än vad jag förväntade mig för pengarna är inte fy skam heller.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk

Kanske köper en sån där hemsk Cyclone-mus att ha på jobbet, så kan jag ge en liten recension också.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wonk:

Lite för billigt för att vara bra...

Kul o ser hur vi här är skadade av priserna.

Razer förövrigt så dåliga i kvalitet jämfört med vad man betalar att deras möss borde kosta såhär lite istället.

Men vi är så vana att märkes möss som är gjorda i plats och har hopplöst dålig kvalitet skall kosta 899:- att vi tycker
det är normalt.

Tror säkert kjells grejer har lika bra byggkvalitet som de andra här i branchen.

Bra initsiativ tycker jag!

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Eltarion:

Köpte själv en Vortex (299kr) samt musmattan för 50kr. Huvudanledningen för mitt köp var att jag skulle ha dessa i min laptop väska, då jag spelar på denna när jag är "on the go" så att säga.

För priset var musen så mycket bättre än jag trodde att den skulle vara. Hade den liggande inkopplad till mitt huvudsystem ett par dagar för att testa den. I vanliga fall använder jag en Mionix Naos 5000. Men för att återgå till Vortex. Jag fann den skön i handen, den verkar även ha någon sorts coating som gör att den känns skön. Precisionen och hastigheten känns också helt okey för priset, kanske inte lika exakt som min Naos men för 299kr är det oslagbart imo. Dock är ju även detta en vanesak som också kan beror på att jag inte använt den alls lika mycket som min Naos. Det är alltid lite inkörning med en ny mus. Men all in all, en helt superb mus för 299kr.

Jag var ute efter en gaming mus till min laptop väska, kraven jag hade var att jag ville att den skulle ha vikter och ligga bra i handen. För mig matchade Vortex dessa kriterier perfekt, sedan att den var bättre än vad jag förväntade mig för pengarna är inte fy skam heller.

Jag tycker fasiken att Corsair m60/90 med stålbas är lätt värda 350kr som den kostar. (Iaf på reor varannan vecka).
Skulle kunna tänka mig att köpa den billigare musen och recensera men man är inte gjord av pengar.

Hur var Glides/musfötterna?
På bilderna ser det riktigt skräpigt ut

Skrivet av AkUs:

Kul o ser hur vi här är skadade av priserna.

Razer förövrigt så dåliga i kvalitet jämfört med vad man betalar att deras möss borde kosta såhär lite istället.

Men vi är så vana att märkes möss som är gjorda i plats och har hopplöst dålig kvalitet skall kosta 899:- att vi tycker
det är normalt.

Tror säkert kjells grejer har lika bra byggkvalitet som de andra här i branchen.

Bra initsiativ tycker jag!

Lär inte vara någon större skillnad mellan tillverkare till tillverkare.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

Härligt en första testare! Vad har du för referenser att jämföra med när det gäller musmattor?

Nu rör det sig iofs om en produkt som är rätt svår att misslyckas med iaf i utförandet tyg/gummi. Hade det var en gammal klassiker som Icemat, kanske.

Men bra att ägare hittar hit och berättar om deras upplevelse!

Hade en tunnare Steelseries innan som blivit lite äcklig med åren.
Väldigt likvärdig!

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av AkUs:

Kul o ser hur vi här är skadade av priserna.

Razer förövrigt så dåliga i kvalitet jämfört med vad man betalar att deras möss borde kosta såhär lite istället.

Men vi är så vana att märkes möss som är gjorda i plats och har hopplöst dålig kvalitet skall kosta 899:- att vi tycker
det är normalt.

Tror säkert kjells grejer har lika bra byggkvalitet som de andra här i branchen.

Bra initsiativ tycker jag!

Tyvär brukar dom billigaste mössen misslyckas fatalt på sensor, lens, firmware,switchar på knappar+scrollwheel etc.
Man betalar för mer än plasten i mössen.
Nu säger jag inte att det krävs 900kr för en mus, G400 kostar 199:-, DA 3.5g kostar 400-450kr, da 2013 550-600 (på den dyrare sidan)

Kan la tilläggas att mina Deathadders aldrig krånglat, inte heller någon av mina andra möss förutom 3 steelseries möss.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

http://www.kjell.com/images/Product_134977202211995329/full/1...

Arrogant Bastard Vortex (Kampanjpris: 299:- Ord: 399:-)
6000 dpi, laser, makroknappar
Lasersensor / 6000 dpi
1 ms responstid
Display som visar aktuell dpi

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Arrogant Bastard Vortex är alltså samma OEM design som Sharkoon DarkGlider och Feenix Nascita, intressant :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Tyvär brukar dom billigaste mössen misslyckas fatalt på sensor, lens, firmware,switchar på knappar+scrollwheel etc.
Man betalar för mer än plasten i mössen.
Nu säger jag inte att det krävs 900kr för en mus, G400 kostar 199:-, DA 3.5g kostar 400-450kr, da 2013 550-600 (på den dyrare sidan)

Kan la tilläggas att mina Deathadders aldrig krånglat, inte heller någon av mina andra möss förutom 3 steelseries möss.

Klart det är mera än plasten. Men som du säger, en G400 är en trevlig mus.

Idag kostar en Corsiar M90 390:- Jämför man den t.ex. i byggkvalitet med en Razer Naga för ca 650kr så tror man Naga är en plastatrapp till för visning i butik.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Valet stod mellan en Arrogant Bastard Vortex och en Logitech G400 mus i affären så jag valde Vortexen för att testa.

Vad jag kan säga om den:
+ Riktigt skön att hålla i.
+ Fungerar bra.
+ Bra mjukvara för personifiering.
+ Billig.
+ 1 års garanti.
+ Tyg runt sladden.
+ Justerbar tyngd/färg.
+ Guldpläterad USB.
+ Hög DPI (6000).
+ Fungerar utan musmatta.
+ Fodral att ha musen i följer med.
+ Extra "plastskydd" (som man sätter under musen) följer med.

- Lite "bakåttung".
- Ligger inte helt plant på platt yta (alltså, den vickar).
- Plastig kvalité.
- Skulle kunnat ligga lite högre över musmattan då jag var tvungen att ta bort plasten under musen som var påklistrad lite snett och skrapade mot musmattan. Vilket resulterade i att jag har en klibbig undersida av musen.
- Jämnar inte ut horisontella rörelser vad jag vet, så kanske inte den bästa FPS musen?

Hur länge den håller kvarstår att se. Hoppas detta hjälpe.

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Skrivet av Wonk:

Lite för billigt för att vara bra...

Tycker då att logitechs g500 och g400 är oslagbara möss för priset. Antar att du köper det som är dyrt för att du tror det är bra, sen dricker du monster och lirar lol på ditt blackwidow uberslayer 1337 och din naga mega epiczpwn för tusen kronor styck, som dessutom kommer paja inom ett halvår.

Visa signatur

Mjaa, gillar la att pilla små datorer och bilar.

Rätta mig vid eventuella fel, jag lovar att jag tål kritik :)
CITERA OM NI VILL HA SVAR.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeoCarlsson:

Tycker då att logitechs g500 och g400 är oslagbara möss för priset. Antar att du köper det som är dyrt för att du tror det är bra, sen dricker du monster och lirar lol på ditt blackwidow uberslayer 1337 och din naga mega epiczpwn för tusen kronor styck, som dessutom kommer paja inom ett halvår.

Man kan basha logitech också ;>
sitter där och lirar med din värsta g19xoxo!! 1339 col0r skärm där du ser a11 c00l inf0, dinA fragz och skillz bara gläns0r.

Alla tillverkare har överprisat skräp ;>

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Man kan basha logitech också ;>
sitter där och lirar med din värsta g19xoxo!! 1339 col0r skärm där du ser a11 c00l inf0, dinA fragz och skillz bara gläns0r.

Alla tillverkare har överprisat skräp ;>

Haha! Ne men tyckte hans resonemang var väldigt roligt bara Jag sitter på ett mk-50 o en g500, riktigt nöjd med båda, dock är t-bordet inte det bästa men det funkar för priset!
Sen har jag TVÅ skärmar för att se ännu fler coola grejer när jag gibbar cs.

Visa signatur

Mjaa, gillar la att pilla små datorer och bilar.

Rätta mig vid eventuella fel, jag lovar att jag tål kritik :)
CITERA OM NI VILL HA SVAR.

Permalänk
Medlem

Klart intressant. Kjells "egna" märken är väl kanske inte direkt kända för att vara top of the line direkt, men de brukar vara väldigt prisvärda.
Sitter dock redan på en bra mus (MX518 från logitech) som lär hållla ett bra tag till...

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Likheten med Razer är slående, har ju typ kopierat logotypen och "vridit" den lite

Och namnet "Arrogant bastard" är snott det med - från en öl
http://www.stonebrew.com/arrogantbastard/

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Deras "Vortex" är samma som Feenix Nascita är ju ganska intressant då den nästan går på 500kr medans Kjells går på 300kr.