Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Diablo 3 item värdering

Permalänk
Medlem

Vad kan jag få för denna?

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av kakan86:

i princip inget, d3 har kommit till det stadiet att antingen är ett item värt 2 miljarder eller 100.000, ditt är tyvärr det senare.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone 13

Permalänk
Medlem

Hej!

Skulle någon kunna säga på ett ungefär vad den här är värd?

Har fått ett bud på 100m, men jag tror att den är värd mer?
Tacksam för svar.

edit: Sålde den för 632m nyss.. hoppas jag inte gjorde bort mig ;D

Visa signatur

I7 920 @ 4.2GHz / P6T Deluxe V2 / 2x GTX 470 / 12GB OCZ Gold

Permalänk

Hittade denna nyss, vad kan den vara värd?

http://img62.imageshack.us/img62/9126/raretm.jpg

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte B550 Aorus Elite V2 | Processor: AMD Ryzen 5 5600 |
RAM: 32 GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | Grafikkort: Radeon™ RX 6700 XT MECH 2X 12G OC | Chassi: Montech X3 Mesh | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Hdd: 1TB WD Blue SN550 NVMe| Speldisk: Kingston NV2 2TB| Monitor: Gigabyte G32QC 32"|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Midvintersorg:

Hittade denna nyss, vad kan den vara värd?

http://img62.imageshack.us/img62/9126/raretm.jpg

Ingen aning på rak arm, prova söka på AH.

Den har nästan perfekta stats på CHC, CHD och IAS, men ingen all resist eller höga main stats...tvivlar på att ngn skulle ge 2 miljarder för handskarna men >500 mille borde den väl lätt säljas för

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem

Får väl ändra mig efter att ha tittar på AH, pga för låga mail stats så var d inte värda mkt. Kanske 100-150M, såg att du satt ut dem för just det också...

Visa signatur

Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]

Permalänk
Skrivet av Ralle_81:

Får väl ändra mig efter att ha tittar på AH, pga för låga mail stats så var d inte värda mkt. Kanske 100-150M, såg att du satt ut dem för just det också...

Ja, men ändå helt okej! Synd på mainstatsen dock, hade suttit fint med några miljarder så jag kunnat geara upp min babbe.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte B550 Aorus Elite V2 | Processor: AMD Ryzen 5 5600 |
RAM: 32 GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | Grafikkort: Radeon™ RX 6700 XT MECH 2X 12G OC | Chassi: Montech X3 Mesh | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Hdd: 1TB WD Blue SN550 NVMe| Speldisk: Kingston NV2 2TB| Monitor: Gigabyte G32QC 32"|

Permalänk
Medlem

Nån om denna yxa är värt nåt? typiskt ingen roll på socket åtminstone har sökt på AH men där är också många överpriser så svårt att veta vad kan vara värt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Nån om denna yxa är värt nåt? typiskt ingen roll på socket åtminstone har sökt på AH men där är också många överpriser så svårt att veta vad kan vara värt.

http://i.imgur.com/o7jESjW.jpg

Skall helt ärligt säga att ja har noll koll. Tror inte man köper ett vapen utan socket eller cirtical damage tyvärr, oavsett DPS så tappar du väldigt mkt skada om du inte har socket eller CHD på vapnet

Visa signatur

Permalänk
Medlem

EDIT: Har hittat 5 legendarys, 2 varav jag har trott varit riktgit bra! tex en Warmonger med 1234 dps, men nej! Det är värt nada! Vad har hänt med spelet?

Permalänk
Avstängd

Asso seriöst, säljer man grejer för "Miljarder" nu? Snart kommer det bli "biljoner" och sen "googolplexioner"?

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXpander_:

Asso seriöst, säljer man grejer för "Miljarder" nu? Snart kommer det bli "biljoner" och sen "googolplexioner"?

Det har man gjort länge. Där finns dom som tjatar om att man ska ta bort gränserna på 2 miljarder och 250€. Det hade blivit en än värre inflation.

Tyvärr avskräcker detta nya spelare. Har man tur så hittar man vad man behöver eller e.v. kan sälja. För farma ihop gold är nog praktiskt ohållbart.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem

Fattar inte vad de har gjort med spelet. När jag spelade kostade en miljon 10SEK, och man fick kanske en sketen 1-handare med 900 dps, en sock, några stats och lite crit för den slanten. Nu kostar en miljon 1SEK (10ggr så lite), och man får fem gånger så mycket för det guldet idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesoj:

Fattar inte vad de har gjort med spelet. När jag spelade kostade en miljon 10SEK, och man fick kanske en sketen 1-handare med 900 dps, en sock, några stats och lite crit för den slanten. Nu kostar en miljon 1SEK (10ggr så lite), och man får fem gånger så mycket för det guldet idag.

Det kallas för botting samt att det inte finns någon direkt money sink i spelet just nu.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX5070Ti
G915 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch 2

Permalänk
Medlem

Går de köpa sig bra items billigt ingame nu?

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Går de köpa sig bra items billigt ingame nu?

bra och bra ... beror på vad man menar med detta! De riktigt bra grejerna har bara blivit dyrare, men ju fler hyfsade grejer som hittas desto billigare blir de ju i en ekonomi där inga items försvinner. Inget svårt ... ekonomi 101! Men visst kan man få tag i riktigt shyssta grejor för 5-10 mille! Det gick typ inte för ett halvår sen:)

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem

Alltså orkar inte fixa bild men hittade en fin echoing fury med 151dex 1260damage med critical hit 63%, ingen socket dock men tro fan mina ynka 25-30 miljoner som jag provat ingen köper och tittar man på liknande så är det ungefär där och uppåt vad folk begär... eller är det så lite folk som handlar nu ? känns inte som ens bra saker säljer ens för mig alla fall värdelöst spel...

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Alltså orkar inte fixa bild men hittade en fin echoing fury med 151dex 1260damage med critical hit 63%, ingen socket dock men tro fan mina ynka 25-30 miljoner som jag provat ingen köper och tittar man på liknande så är det ungefär där och uppåt vad folk begär... eller är det så lite folk som handlar nu ? känns inte som ens bra saker säljer ens för mig alla fall värdelöst spel...

Fast utan socket e den inte värde mycket alls trots hög dps... En 1000dps med socket (med emerald gem isatt) och lika mkt crit kommer göra lika mkt skada som din...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Tyvärr så sjunker värdet enormt om det inte är socket på den, oavsett hur hög basskada den har. Sen så bara för att det finns liknande på AH för det ungefärliga priset är det ju inte säkert att den är värd så mycket ändå utan folk som tror det men inte får sålt det. Lägg dig en bit under och håll tummarna men tror tyvärr du inte får mycket för den :/

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX5070Ti
G915 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch 2

Permalänk

Vad tror ni? Gav 30M på AH, lite av en chansning men känns som att den bör vara värd mer.

Permalänk
Medlem

Vad kan denna vara värd? Har sökt den på AH men där e priserna hur sjuka som helst så vet inte vad jag ska tro :/ köpte den för 8mille från en snubbe i general.

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Spajdah:

http://i43.tinypic.com/33n7x4o.jpg

Vad kan denna vara värd? Har sökt den på AH men där e priserna hur sjuka som helst så vet inte vad jag ska tro :/ köpte den för 8mille från en snubbe i general.

Haha 8 mille? Visserligen är det låga rolls men ändå en trifecta Nat Ring (quadfecta om man räknar in den låga avg dmg) så jag tror den är värd betydligt mer!

Att jämföra med köpte jag en Nat ring med 4.5cc och socket för runt 25-30 mille för ett tag sen så du lär iaf inte gå back på den affären.

Gör en säljestråd på typ battlenet eller d2jsp och skriv bud så kan du ju se vad andra är beredda att ge för den.

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem

Vad kan jag få för denna?

Permalänk
Medlem

Hitta precis en amulet som jag tror kan vara värd en hel del.

20 minimum damage
189 Dexterity
Attackspeed 7%
Critical hit damage 74%
Cricital hit chance 10%
HP regen 346

Någon som har nån idé om pris?

Permalänk

Värdering uppskattas:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnusdalberg:

tyvärr knappt ngnting då de flesta använder witching hour som bälte....några miljoner kanske

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Hitta precis en amulet som jag tror kan vara värd en hel del.

20 minimum damage
189 Dexterity
Attackspeed 7%
Critical hit damage 74%
Cricital hit chance 10%
HP regen 346

Någon som har nån idé om pris?

svårt att säga faktiskt, men förmodligen iaf runt 1 miljard priserna på liknande varierar väldigt mkt

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Ralle_81:

tyvärr knappt ngnting då de flesta använder witching hour som bälte....några miljoner kanske

Kollar man AH ligger de från +200m.
Någon annan som kan ge sin syn på saken?

Permalänk

Sök upp likvärdigt bälte och kasta upp för någon/några mille under. 200m känns dock som ett riktigt överpris för de statsen.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Känns riktigt löjligt överpris... Ja har haft ett liknande som ja köpt för 15M för typ sex månader sedan... Vet ingen build som skulle göra detta bälte så yber grymt så att priset skulle ökat så mkt...

Visa signatur