Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Medlem

Gratis internet med Google

http://hothardware.com/News/Google-Fiber-Why-Traditional-ISPs...

Citat:

A few years ago, when Google was determining which city to launch its pilot Google Fiber program, cities all over the country went all-out trying to persuade the search giant to bring all that fantastical bandwidth to their neck of the woods. And with good reason: Google Fiber offers gigabit Internet speeds and even TV service, all at prices that meet or beat the competition. In fact, the lowest tier of Google Fiber service (5Mbps down, 1Mbps up) is free once users pay a $300 construction fee.

För en engångssumma på runt 2000 kr för att de ska dra ledningarna får man sedan gratis internet på 5 mbit, inte illa.

Fast jag skulle nog lägga på lite för att öka hastigheten...

[URL="<iframe width="425" height="350" frameborder="0" scrolling="no" marginheight="0" marginwidth="0" src="http://maps.google.com/maps?oe=utf-8&client=iceweasel-a&q=aus..."></iframe><br /><small><a href="http://maps.google.com/maps?oe=utf-8&client=iceweasel-a&q=aus..." style="color:#0000FF;text-align:left">Visa större karta</a></small>"]Austin[/URL] verkar vara ganska välmående med få mindre bemedlade så Google tjänar nog på det väldigt snabbt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Austin,_Texas

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem

Google är en farlig organisation.

Permalänk
Skrivet av Extrapaj:

Jag gillar vad de gör, för att de går emot vad alla andra företag gör.. de fokuserar på consumenterna och kunderna, inte sin egen vinst. men jag är rädd för att Google snart kommer ha monopol på jävligt mycket..

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem

Efter att de fått tillräckligt med kunder kommer de säkert att börja ta betalt för att surfa på Facebook, för att folk ska anv'nda Google+ istället. Om de tänker erbjuda internetanslutning gratis (eller ja gratis blir det väl efter ca 1 å om man tänker sig att 300$ avgiften delas upp i 25$ x 12) så måste ju google få in pengar någon annanstans ifrån. De kommer ju fortsätta att ha utgifter, precis som en vanlig ISP skulle gå i konkurs om de började erbjuda sina kunder internetanslutningen gratis efter första året.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jetten:

Efter att de fått tillräckligt med kunder kommer de säkert att börja ta betalt för att surfa på Facebook, för att folk ska använda Google+ istället. Om de tänker erbjuda internetanslutning gratis (eller ja gratis blir det väl efter ca 1 år om man tänker sig att 300$ avgiften delas upp i 25$ x 12) så måste ju google få in pengar någon annanstans ifrån. De kommer ju fortsätta att ha utgifter, precis som en vanlig ISP skulle gå i konkurs om de började erbjuda sina kunder internetanslutningen gratis efter försts året.

EDIT: WTF!!! Jag hatar min Windows Phone mer och mer för varje dag som går. Villet skitoperativ kan int ens posta svenska tecken korrekt.. Korrigerar inlägget ikväll då jag kmr hem.

Dom säljer väl dina uppgifter istället och tjänar pengar på det hållet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrapaj:

Dom säljer väl dina uppgifter istället och tjänar pengar på det hållet

Det är faktiskt skumt nog OK med mig. Så länge jag slipper telefonförsäljare ^^

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Plasmatic:

Jag gillar vad de gör, för att de går emot vad alla andra företag gör.. de fokuserar på consumenterna och kunderna, inte sin egen vinst. men jag är rädd för att Google snart kommer ha monopol på jävligt mycket..

Du är inte Googles kund, du är deras produkt som de säljer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Extrapaj:

Inte direkt.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av trolliban:

Du är inte Googles kund, du är deras produkt som de säljer.

Skickades från m.sweclockers.com

Hellre deras produkt än deras får som de sedan slaktar..

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem

Jaaa gratis är gott lol

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz