Permalänk
Medlem

Sista koll innan köp!

Hej!

Som titeln säger så är det en sista koll innan köp, är det något som ni tycker bör ändras? Något man kan dra ner på ?

Ska spela bf3, samt hålla på en del i photoshop. Sen lite icke så krävande spel såsom CS osv.

Moderkortet kommer jag ej byta (då jag gillar det).

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3238075/dator (glömde visst denna)

/ Vassblad

Permalänk
Skrivet av vassblad:

Hej!

Som titeln säger så är det en sista koll innan köp, är det något som ni tycker bör ändras? Något man kan dra ner på ?

Ska spela bf3, samt hålla på en del i photoshop. Sen lite icke så krävande spel såsom CS osv.

Moderkortet kommer jag ej byta (då jag gillar det).

/ Vassblad

Du får nog bifoga någon information om VAD det är du vill vi skall bedömma

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surgubben:

Du får nog bifoga någon information om VAD det är du vill vi skall bedömma

Okej

Ja det jag vill ha reda på är om komponenterna kommer fungera bra tillsammans, kommer jag kunna spela bf3 på högsta (detta antar jag ska gå). Sedan vill jag ha en tyst men ändå sval dator, bör jag då byta ut fläktarna i chassiet?

Är det något mer ni behöver veta?

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av vassblad:

Okej

Ja det jag vill ha reda på är om komponenterna kommer fungera bra tillsammans, kommer jag kunna spela bf3 på högsta (detta antar jag ska gå). Sedan vill jag ha en tyst men ändå sval dator, bör jag då byta ut fläktarna i chassiet?

Är det något mer ni behöver veta?

Du har inte länkat några komponenteter. Precis som personen ovan skrev xD

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Du har inte länkat några komponenteter. Precis som personen ovan skrev xD

Oj, nu känner man sig inte lite dum

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3238075/dator

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av vassblad:

Ska du spela så skippa i7:an och kör på i5 3570k.
Du har troligen ingen direkt nytta av ett så dyrt moderkort. Eller har den en funktion du VET att du vill ha/behöver?

Höga kylflänsar på ram-minnen och Storluftkylare fungerar ej. Köp Vengance LP istället eller annan lågprofilsRam.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av vassblad:

Om du absolut vill ha ett ASUS GTX680 så köper du det, men ASUS GTX670 DCUII överklockat är minst lika bra (t o m bättre) och framförallt tyst som ett referens GTX680. Sitter själv på ett ASUS GTX680 DCU II och min bror har ASUS GTX670 DCU II. Du kan kapa nästa 1000:- på att ta ett 670.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Ska du spela så skippa i7:an och kör på i5 3570k.
Du har troligen ingen direkt nytta av ett så dyrt moderkort. Eller har den en funktion du VET att du vill ha/behöver?

Höga kylflänsar på ram-minnen och Storluftkylare fungerar ej. Köp Vengance LP istället eller annan lågprofilsRam.

Nej, har nog inget direkt användning för det dyrare moderkortet just nu, men gillar det

Angående processorn så känns i7 ganska bra då jag även kommer hålla på med photoshop en hel del, kanske är helt ute o cyklar där?

Har bytt ramminnena nu.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3238663/andring vad sägs?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vassblad:

Nej, har nog inget direkt användning för det dyrare moderkortet just nu, men gillar det

Angående processorn så känns i7 ganska bra då jag även kommer hålla på med photoshop en hel del, kanske är helt ute o cyklar där?

Har bytt ramminnena nu.

Vad ska du med 32 GB RAM till?

Visa signatur

FD Define Mini C | Asus GTX 1060 Dual | i7 7700k | Noctua U12s | Asus Strix Z270G | Corsair 16 GB Vengeance 3000 Mhz | Corsair RM650x | Samsung 850 Evo 1 TB | Mionix Naos 5000 | Corsair K65 RGB | Corsair Void Wireless | LG IPS277L | Asus VG248QE | Synology DS216play 6 TB | Microsoft Surface Pro 2017

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av vassblad:

Har bytt ramminnena nu.

Moderkortet: Du är medveten att det sitter en liten 40mm fläkt på moderkortet som låter röv va?

Minnen: Photoshop och redigerande har större nytta av låga latenser än höga frekvenser. Satsa på ett par bra minnen och se till att ändra så att du får lägre latenser med lägre frekvenser om detta krävs.
Gör du redigeringar i professions syfte så kan det vara vettigt att köpa stabila grejer från början och inte klocka runt en massa.

Visa signatur