Permalänk
Medlem

CM Storm Scout II

Hej!

Välkommen till mitt lilla testa av CM Storm Scout II.
Jag har varit passiv här på SweC ett bra tag nu, och nu är det dags att göra nått jag funderat på att göra en längre stund. Jag har nydligen fått möjligheten att få CM Storm produkter att testa och skriva om dem.

Har inte sett någon göra så som jag har tänkt att göra, så vi får se hur det blir! (Feedback wanted)

Så här har jag tänkt, tar ett par bilder på chassit, slänger i lite komponenter och testar hur det känns att bygga i den och samtidigt känner på byggkvalitén.

Sedan under varje bild skriver jag fri text och under det ett [+] med saker jag tycker är bra
och såklart ett [-] med det jag inte tycker om helt enkelt.

Features (Copy-paste från CM Storm's hemsidan) :

Ergonomic steel reinforced carrying handles
Dual USB 3.0 support for 10x faster file transfer and high current smart phone / tablet charging (~1A)
Supports up to 3 ODDs (tool-less), 7 HDDs and 4 SSDs for increased expandability
Supports up to 9 fans, including two 120mm fans on the acrylic side panel window
Two pre-installed 120mm red LED fans behind the front mesh panel for optimized airflow
Top panel LED switch to disable the LEDs of front LED lit case fans at night
Supports all high-end graphics cards up to 399mm / 15.7 inch with the 1st HDD cage removed
Dust filters for PSU (slide out) and front panel.

Specs :

Asus M4A77TD PRO
AMD Phenom II x4 965 BE
8,00GB Corsair Vengance
MSI Geforce GTX 560Ti 448
Cooler Master Silent Pro M600
Cooler Master Hyper 212 Plus

Bilder tagna av [link]https://www.facebook.com/mjkfoto[/link]

CM Storm Scout II

Permalänk
Medlem

Lätt utav dom snyggaste gallerierna, fotomässigt, jag har sett här på SweC. Sjukt bra bilder, vilket är ett super plus.

Stilrent bygge med, bortsett från själva chassit då

Får man fråga hur du tog bilderna?

4P!

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Medlem

"Rena" bilder utan effekter och störiga kringdetaljer samt ur bra vinklar. Bra fotat!
Bildbeskrivningar var kortfattade och informativa utan att babbla.

Ett toppen galleri 5/5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dubadai:

Lätt utav dom snyggaste gallerierna, fotomässigt, jag har sett här på SweC. Sjukt bra bilder, vilket är ett super plus.

Stilrent bygge med, bortsett från själva chassit då

Får man fråga hur du tog bilderna?

4P!

Skrivet av biorrith:

"Rena" bilder utan effekter och störiga kringdetaljer samt ur bra vinklar. Bra fotat!
Bildbeskrivningar var kortfattade och informativa utan att babbla.

Ett toppen galleri 5/5

Det glädjer mig att den uppskattas!

Det var min far som hjälpte till med bilderna, och jag kan tyvär inte tillräckligt om foto för att förklara hur dom togs så bra.
En länk till till hans fotosida ska dock läggas till så fort jag får tag på den

Permalänk
Medlem

Ser riktigt trevligt ut, gillar hur du fått till kontrasten i alla bilder 5 stjärnor för ett riktigt trevligt galleri!

Visa signatur

Chassi In-Win GRone Big Tower White | Nätagg Antec 750w Bronze+
Cpu Intel Core i5 3570 @ 4.4Ghz | Kylning XSPC RayStorm 750 RS360
Moderkort Asus Maximus V Gene | Ram Corsair Dominator 6GB 2000Mhz
Gpu GTX 670 | SSD 64GB & 120GB | Hdd 500GB

Permalänk

Aah! En bra chassirecension! Men vänta lite... var har jag sett det tidigare?
Just det, på Swec-nyhetssida... Men vänta lite, jag är ju på sweclockers....? Hmm.

Visa signatur

Om någonting går fel, skyll på Gabriel.

AMD FX-8350@4Ghz AMD R9 270X @ 1100Mhz COOLER MASTER Hyper 212 EVO
MSI 970A G43 CORSAIR Vengeance 8GB DDR3 @1600Mhz FRACTAL DESIGN Arc midi R2 XFX Core 550W
APPLE MacBook Pro -08 15'' Core2Duo 6GiB DDR3 OSX 10.9

Permalänk
Medlem
Skrivet av KentaSås:

Aah! En bra chassirecension! Men vänta lite... var har jag sett det tidigare?
Just det, på Swec-nyhetssida... Men vänta lite, jag är ju på sweclockers....? Hmm.

Nu ska vi inte va så där
Jag vet väl självklart att det görs officiella recensioner, jag har vart medlem här ett bra tag nu och dom är lite mer seriösa än denna (obviously)
Denna "recension" är först och främst inte gjort för dig eller någon annan, jag gör det för att jag kan och tycker det är kul. Tack.

Permalänk

snygga bilder absolut men jag får iallfall intrycket av att de har betalt dig för att göra recensionen så att du inte vågar framföra din kritik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hermanlange:

snygga bilder absolut men jag får iallfall intrycket av att de har betalt dig för att göra recensionen så att du inte vågar framföra din kritik.

Jag får ej betalt för att göra dessa, jag får dock produkten skickad till mig.
Det finns inte mycket negativt med denna låda. Det kommer alltid finnas saker folk inte kommer att gilla med massor av olika chassin och det finns ett par på just detta också som JAG kan överse pga prisklassen.

Permalänk
Skrivet av Maddazz:

Nu ska vi inte va så där
Jag vet väl självklart att det görs officiella recensioner, jag har vart medlem här ett bra tag nu och dom är lite mer seriösa än denna (obviously)
Denna "recension" är först och främst inte gjort för dig eller någon annan, jag gör det för att jag kan och tycker det är kul. Tack.

Förlåt, jag skämtade. Väldigt bra recension för övrigt. Kommer det fler?

Visa signatur

Om någonting går fel, skyll på Gabriel.

AMD FX-8350@4Ghz AMD R9 270X @ 1100Mhz COOLER MASTER Hyper 212 EVO
MSI 970A G43 CORSAIR Vengeance 8GB DDR3 @1600Mhz FRACTAL DESIGN Arc midi R2 XFX Core 550W
APPLE MacBook Pro -08 15'' Core2Duo 6GiB DDR3 OSX 10.9

Permalänk
Medlem

Som så många andra sagt tidigare så tycker även jag att rent stilmässigt så har du ett snyggt galleri här.

Fastnade dock på bilden med grafikkortet. Är det grafikkortet som är snett eller är det Pci-E slotten som sitter konstigt?
Hoppas du slipper ansträngningar på både mobo och grafikkort.

Visa signatur

[Silverstone Raven 02] [Intel SSD 320 80GB+ WD 1Tb Caviar green] [Asus P7P55D EVO] [Intel i7 2600K]
[
Corsair H70] [Zotac GTX 470 SLI] [2x4096MB Corsair Vengance 1600mhz CL9] [Corsair HX 850W 80+]

Permalänk
Medlem
Skrivet av KentaSås:

Förlåt, jag skämtade. Väldigt bra recension för övrigt. Kommer det fler?

Skrivet av Wisp_86:

Som så många andra sagt tidigare så tycker även jag att rent stilmässigt så har du ett snyggt galleri här.

Fastnade dock på bilden med grafikkortet. Är det grafikkortet som är snett eller är det Pci-E slotten som sitter konstigt?
Hoppas du slipper ansträngningar på både mobo och grafikkort.

Tack Jag har en som ligger i väntan på att göras, vilket är ett CM Storm Trigger (Keyboard) men jag har lite svårigheter på att få det bra. Om det kommer mer efter det kan jag inte va hundra procent säker på, men jag hoppas.

Jag la märke till grafikkortet också under montering men hann inte tänka riktigt så långa att det bör fixas, tänkte bara att det såg konstigt ut, men jag bör kolla på det asap!

Permalänk
Medlem

Stiligt galleri med en väldigt bra funktion

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur