Problem med Radeon 7870 i LoL?

Permalänk
Medlem

Problem med Radeon 7870 i LoL?

Som rubriken lyder, är det rimligt att man har 30 fps med full shadow på LoL med ett 7870?

Delarna i datorn är:
i5 3750K
B 75 Asrock
XFX 7870

Permalänk
Medlem

Nej.
Titta din klockfrekvens om den är som den ska.
Och vilken upplösning?

Visa signatur

Revisor, båtbyggare, med mera.

Permalänk
Medlem

Spelar i 1920x1080 och har de senaste drivrutinerna

Ska tanka ned MSI afterburner och kolla, misstänker att kortet inte jobbar till 100 %.

Permalänk

Jag hade samma problem idag med mitt 6870. Det jobbade på i endast 300 MHz... Förmodligen så behövs det bara en omstart så blir allting normalt igen, då det har löst liknande problem för mig vid tidigare tillfällen.

Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Permalänk

Drivrutiner...

Visa signatur

Moderkort:Asus Sabertooth Z77 Processor:i5 3570K 4.1 Ghz RAM:Corsair 8GB Vengeance 1600Mhz Processor kylare:Corsair Hydro H100i Nätaggregat:Corsair HX 750W 80+ Gold Modulär Grafikkort:Gigabyte GeForce GTX 680 2048MB Super Overclock Ljudkort:Asus Xonar D2X/XDT SSD:Samsung SSD Basic 840-Series 250GB Hårddisk:1TB Seagate Barracuda 7200rpmSkärm:Acer 24'' GD245HQAbid 120Hz Chassi:NZXT Tempest 410 Elite Svart

Permalänk
Medlem

jag kör en phenom 2 945 och 5770 har 70fps med maxat lol... så yeah

Permalänk
Medlem

XFX radeon hd 7870 dd.

Tja. Ny här o har inte så bra koll på datorer. jag behöver hjälp. Jag bytade till ett xfx 7870 2 gb. jag spelar mestadels bf3.
Allting funkar o flyter på precis som det ska i början men efter en liten stund så börjar spelet småhacka när man vänder sig emot all action. Speciellt med heli o Jet. På marken är de inte så farligt. Vad är fel. Har installerat om drivarna o tom formaterat datorn men samma sak ändå. har skruvat upp fläktarna o tempen på kortet ligger mellan 55-60 grader.

tack

Permalänk
Medlem

Stängt av Fps cap i LoL?

Visa signatur

Datorn: | AMD FX-8350 @4,5ghz | Noctua NH-D14 | ASRock 990FX Professional Fatal1ty | 32gb, Corsair Vengeance LP 1866mhz | Gigabyte Radeon HD7970 3072MB Ghz Edition SLI | Samsung Pro Basic 840-Series 256GB | 3TB Seagate Barracuda 7200rpm | XFX Black Edition 1000W 80+ Platinum | Fractal Design Define R4 | Tangentbord: Razer Black Widow Mechanical | Mus: Razer Naga Green MMO Gaming Mouse | Headset: Cooler Master Storm Sirus Gaming Headset |

Permalänk
Medlem
Skrivet av menfgo:

Stängt av Fps cap i LoL?

va den frågan till mig?

Permalänk
Skrivet av fredde1337:

Som rubriken lyder, är det rimligt att man har 30 fps med full shadow på LoL med ett 7870?

Delarna i datorn är:
i5 3750K
B 75 Asrock
XFX 7870

#1: I LoL, sätt FPS cap på Benchmark mode, stäng av Vsync och alla settings på max.
#2: Öppna CCC, ställ in 8XAA och 16X AF för en League of Legends profil, spelet ligger här:
C:\Program Files (x86)\Riot\League of Legends\RADS\solutions\lol_game_client_sln\releases\0.0.0.223\deploy\League of Legends.exe

Jag knallar runt med 120+FPS i dessa settings och fullt flyt utan någon form av 'jitter'

Som direkt svar på frågan: Nej det är icke rimligt

Skrivet av jsvärd:

Tja. Ny här o har inte så bra koll på datorer. jag behöver hjälp. Jag bytade till ett xfx 7870 2 gb. jag spelar mestadels bf3.
Allting funkar o flyter på precis som det ska i början men efter en liten stund så börjar spelet småhacka när man vänder sig emot all action. Speciellt med heli o Jet. På marken är de inte så farligt. Vad är fel. Har installerat om drivarna o tom formaterat datorn men samma sak ändå. har skruvat upp fläktarna o tempen på kortet ligger mellan 55-60 grader.

tack

Det är viktigt att veta vad du har för hårdvara i övrigt för att få en samlad bild så att man kan hjälpa dig bättre.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av jsvärd:

tack

Skaffa en egen tråd.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

#1: I LoL, sätt FPS cap på Benchmark mode, stäng av Vsync och alla settings på max.
#2: Öppna CCC, ställ in 8XAA och 16X AF för en League of Legends profil, spelet ligger här:
C:\Program Files (x86)\Riot\League of Legends\RADS\solutions\lol_game_client_sln\releases\0.0.0.223\deploy\League of Legends.exe

Jag knallar runt med 120+FPS i dessa settings och fullt flyt utan någon form av 'jitter'

Som direkt svar på frågan: Nej det är icke rimligt

Det är viktigt att veta vad du har för hårdvara i övrigt för att få en samlad bild så att man kan hjälpa dig bättre.

AMD FX 4100 Quadcore 3,6 ghz
8GB ram
moderkort Gigabyte GA-970A-UD3
Grafik XFX Radeon HD 2 GB Gddr5 Double D.
Kör på Windows 7 64bit.

Permalänk
Skrivet av jsvärd:

AMD FX 4100 Quadcore 3,6 ghz
8GB ram
moderkort Gigabyte GA-970A-UD3
Grafik XFX Radeon HD 2 GB Gddr5 Double D.
Kör på Windows 7 64bit.

Det är din processor som förmodligen agerar flaskhals i ditt system.
Det du behöver göra är att överklocka din processor.

Har du en eftermarknadskylare eller stock kylaren?
En överklockning med 1GHz skulle göra mycket: Ditt mål bör bli 4,6GHz.

Annars: Köp en vassare processor, du har ett AM3+ moderkort så den uppgraderingen är en bra väg att gå.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1462289

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

Det är din processor som förmodligen agerar flaskhals i ditt system.
Det du behöver göra är att överklocka din processor.

Har du en eftermarknadskylare eller stock kylaren?
En överklockning med 1GHz skulle göra mycket: Ditt mål bör bli 4,6GHz.

Annars: Köp en vassare processor, du har ett AM3+ moderkort så den uppgraderingen är en bra väg att gå.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1462289

Ok. Vad menas med de två typer av kylare du frågade om? Som jag nämde tidigare så är jag inte så vass på datorer så ursäkta mina dumma frågor.
Jag har ingen aning om hur man clockar en processor. Finns det ngn bra guide någonstans?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Skaffa en egen tråd.

Skickades från m.sweclockers.com

Varför ska han skaffa en egen tråd? Är TS snäll så låter han honom posta sina problem här då båda gäller XFX 7870 kort.

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem

Du kan gärna låna tråden

Min kompis kort var defekt och därför funkade det ej.