Permalänk
Medlem

Akut "LAN"hjälp

Är på LAN med några men helt plötsligt slutade mitt nätt funka, (de fungerar för alla andra)...
Jag kör med trådlöst, men står att jag är ansluten och så, kan se vilka andra som är anslutna till nätet och kan se all Info om nätet men kan inte spela/surfa osv...
Någon som har någon idé vad det kan vara?
(Har startat om datorn flertal gånger)

Permalänk
Medlem

Startat om router och eller modem?

Visa signatur

Bara för att du inte hittar ett virus så betyder det inte att det inte finns där.

Jag anmäler mina egna kommentarer för att någon ska läsa dem.
<!-- Sad Smiley -->

Permalänk

Hur många är ni? Använder ni router?
Har nämligen för mig att man bara kan vara max 4pers på en router.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ninjamopeden:

Hur många är ni? Använder ni router?
Har nämligen för mig att man bara kan vara max 4pers på en router.

Då har du för dig fel

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jilted:

Då har du för dig fel

både ja och nej. vissa routrar, bland annat den hemma hos mina föräldrar, klarar inte av fler än 4 anslutna klienter samtidigt, då det är en relativt billig modell. anslut via kabel om det finns plats, då finns det inga begränsningar på hur många ni kan vara. har själv haft samma problem då vi lanade många över trådlöst, och kabel avhjälpte problemet.

Visa signatur

Main Setup: Antec P193 | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1090T @ 4.0 GHz | CORSAIR XMS3 8GB 1600MHz 7-8-7-20 | Powercolor 5870 PCS+ 1 Gb GDDR5 | Crucial RealSSD C300 128 Gb SATA3 | Samsung F3 HD103SJ 1000 Gb | Corsair AX 850W | Windows 7 Professional x64 |
Laptop: Acer Aspire 5740G | Intel Core i5-430M | 4 GB DDR3 1333 MHz | ATI Radeon HD5650 | Windows 7 Professional x64 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Paprikan:

Är på LAN med några men helt plötsligt slutade mitt nätt funka, (de fungerar för alla andra)...
Jag kör med trådlöst, men står att jag är ansluten och så, kan se vilka andra som är anslutna till nätet och kan se all Info om nätet men kan inte spela/surfa osv...
Någon som har någon idé vad det kan vara?
(Har startat om datorn flertal gånger)

är du på lan eller vadå? varför skriva "lan" och varför köra trådlöst lan?

Permalänk
Medlem

Provat med kabel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skingken:

Startat om router och eller modem?

Gjort....

Permalänk
Skrivet av Jilted:

Då har du för dig fel

Okej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

är du på lan eller vadå? varför skriva "lan" och varför köra trådlöst lan?

För vi är 7 pers, och sitter på samma nät,
Men allt löste sig, körde hem och hämtade en kabel.;)

Permalänk
Skrivet av Paprikan:

För vi är 7 pers, och sitter på samma nät,
Men allt löste sig, körde hem och hämtade en kabel.;)

om det händer i framtiden, gå in i enhetshanteraren och avinstallera det trådlösa nätverkskortet, sen klickar du på knappen "sök efter maskinvaruförändringar" så kommer den tillbaka, funkade för mig

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW