Kan ni tipsa om bra mekaniska t-bord för sc2?

Permalänk
Medlem

Kan ni tipsa om bra mekaniska t-bord för sc2?

Är på jakt efter ett nytt t-bord till sc2 och är sugen på ett mekaniskt. Tittat mkt på corisars k90 - http://cdon.se/hemelektronik/corsair_vengeance_k90_nordic_mmo... - som jag tycker ser bra ut. Vill ha så rena tbord som möjligt utan massa blingbling. Däremot undrar jag om man kan använda macrotangenterna i sc2? Tänkte om man kunde använda t.ex ena raden till byggander och andra till enheter? Vore smidigare istället för att köra ctrl osv som jag gör nu.

Har ni andra tips på alternativ länka gärna tack. Just ja, budget ligger på 1 000 kr och helst handlovsstöd också.

Permalänk
Medlem

6gv2.
Sedan så är det väl snarare vad DU tycker är skönt än vilket spel man spelar. Dessutom kan ingen annan veta vad du tycker om.

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem

Köp Qpad -m50 röda switchar = Welcome to master!

Visa signatur

4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 | Samsung G8 Oled 4K

Permalänk
Medlem

Qpad med röda switchar som sagt, golden!

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - Nvidia RTX 4070ti SUPER - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX.
Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Ducky One 3 Daybreak Full Size (Cherry MX Brown) - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

6gv2 red switch

Jag har haft flera utav de senaste mekaniska tangentborden och kan bara konstatera att Steelseries med röda switchar vinner storslaget, dock med qpad mk-85 blue inte långt efter!

Visa signatur

* ATI Radeon HD 5850 1GB * ATX Intel P55 (P7P55D PRO) * Corsair XMS3 4096MB DDR3 PC3-10666 1333MHz * Corsair (PSU) 650W TX ATX * Antec Three Hundred * Intel Core i5 750 2,66GHz * Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM / 32MB Cache * OCZ Vertex 2, 64 GB *

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Vilket som helst med Röda switchar eller blåa som sagt tidigare.

Permalänk
Medlem

Jag har 6gv2 steelseries red edition, riktigt bra!

Permalänk
Medlem

Fortfarande ingen som vet om man kan använda macrotangenterna i sc2 på corsairs tbord? MK80 kan ett intressant alterntiv iofs, men ja, det saknar ju macrotangenterna.

Permalänk

Jag har också 6gv2:an. Faktum är att jag köpte 2 stycken, en har jag på jobbet. Så jävla mycket goare att skriva på än lågbudgettangentbord..

Permalänk
Skrivet av MrM3:

Fortfarande ingen som vet om man kan använda macrotangenterna i sc2 på corsairs tbord? MK80 kan ett intressant alterntiv iofs, men ja, det saknar ju macrotangenterna.

Hur ofta använder man macroknappar i sc2 då? I princip aldrig.

Visa signatur

Stationär: ASUS SABERTOOTH Z77 / Intel i7 3770K @4,3GHz / Corsair H100 Hydro / Kingston HyperX Beast 1833 16GB / ASUS GTX780 3GB / BENQ XL2420T LED 120Hz / Intel 520 Series 120GB SSD / Western Digital 2TB HDD / Fractal Design Define R4 / Corsair AX850W Modular / QPAD MK-50 / Mionix Naos 5000 / Steelseries Siberia v2 / Win 8 64bit
Laptop: Lenovo X220 / Intel i5 2520M @2,5GHz / 8GB RAM / Samsung 840 EVO 240GB SSD /

Permalänk
Medlem

Jag tror SteelSeries 6G v2 med röda brytare kan vara något. Alt Corsair´s nya Vengeance K70 (http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/173896-corsair_vengea...). Den har röda brytare och rollover funktion som kanske kan vara något, och wrist stöd. Fast den kostar lite mer och har blingbling i form av bla. bakrundsbelysning och finns i svart/aluminium. Jag sitter själv och väntar på K70 och tänkte lägga beslag på en sån när dom kommer in.

GL HF,
/Carl

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett Ducky med svarta brytare förra säsongen och gick från Silver till Plat. Kanske int enbart pga tangentbordet men jag älskar det!

Edit: Något över budget dock ser jag.

Permalänk
Medlem

jag har en Razer blackwidow 2013 med blåa brytare och är väldigt nöjd. Fruktansvärt sköna funkar och är optimala för spel som SC och Moba genren.

tangentbordet i sig har inte alls mycket skitdioder och annat trams som annars Razer är bra på att sätta på sin krigsutrustning. 900 spänn

Permalänk
Medlem

Tesoro har bra budget tangentbord, finns med och utan backlight/usb/3.5"
Har ett själv (Instegsmodellen) och är TOKNÖJD

Permalänk

Jag kör med Ducky Shine II. Så stänger jag av belysningen på alla knappar som inte har hotkeys. Inte för att jag tittar på tangentbordet, men ibland hamnar jag snett med handen, ett fel som inte hänt efter jag gick till Ducky shine.

Permalänk
Inaktiv

Kan starkt rekommendera CM Storm QK, de är sjukt solida och stilrena!
Ta en titt på dem, jag har ett rött!
Annars kan du ju kolla på Razer blackwidow 2013 med gröna, eller Ducky!

Permalänk
Medlem

Jag har Corsair Vengeance K60, ett K90 utan macroknappar och bakgrundsbelysning. Härligt och stilrent tangentbord, grym kvalité, chassiet är gjort av borstat aluminium. MEN alla knappar är inte mekaniska, det gälller ESC, 1-0 och delete, insert, pg down sektionen. När det gäller K90 så är ej macroknapparna mekaniska (gäller även de knapparna som inte är mekaniska på K60) och bakgrundsbelysningen är ojämn och ganska dålig, en av mina vänner har ett K90. Annars så kan du ju kolla på K70, alla knappar är mekaniska, bakgrundsbelysning i röd eller blå, men dock inga macro knappar.

Visa signatur

MSI RTX 3080 Gaming X | R7 3800X | 16 GB RAM @ 3600 MHz | Seasonic Prime Ultra 850W | Corsair MP510 960GB + Crucial MX 300 525GB

Permalänk

I k90s mjukvara kan du välja att när du trycker på g1 så ska den trycka på ctrl+r och sedan valfri tid innan den trycker t.ex ctrl+f så det ska nog funka. Däremot vet jag inte om man "får" göra det, har aldrig spelat sc. Fast nu blev jag osäker om man kan göra + utan har bara gjort knappar efter varandra men det ska gå (har inte mitt k90 inkopplat)

Permalänk
Medlem

Är verkligen icke-taktila brytare (röd/svart) att rekommendera för RTS? Jag håller på och tittar på nytt tangentbord, och brun eller blå förefaller lämpligare. Eller är jag ute och cyklar?

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

Brytare är högst personligt och det är rekommenderat att pöva olika. Jag köpte ett i blindo och "råkade" få en med blå brytare. blev faktiskt orolig för att många sa att dessa inte vara bra för spel pga deras höga motstånd men jag måste säga att jag älskar dem.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

/To33e

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carl Jonsson:

Jag har Corsair Vengeance K60, ett K90 utan macroknappar och bakgrundsbelysning. Härligt och stilrent tangentbord, grym kvalité, chassiet är gjort av borstat aluminium. MEN alla knappar är inte mekaniska, det gälller ESC, 1-0 och delete, insert, pg down sektionen. När det gäller K90 så är ej macroknapparna mekaniska (gäller även de knapparna som inte är mekaniska på K60) och bakgrundsbelysningen är ojämn och ganska dålig, en av mina vänner har ett K90. Annars så kan du ju kolla på K70, alla knappar är mekaniska, bakgrundsbelysning i röd eller blå, men dock inga macro knappar.

K95 är en uppdaterad version av K90 med alla knappar mekaniska.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Är på jakt efter ett nytt t-bord till sc2 och är sugen på ett mekaniskt. Tittat mkt på corisars k90 - http://cdon.se/hemelektronik/corsair_vengeance_k90_nordic_mmo... - som jag tycker ser bra ut. Vill ha så rena tbord som möjligt utan massa blingbling. Däremot undrar jag om man kan använda macrotangenterna i sc2? Tänkte om man kunde använda t.ex ena raden till byggander och andra till enheter? Vore smidigare istället för att köra ctrl osv som jag gör nu.

Har ni andra tips på alternativ länka gärna tack. Just ja, budget ligger på 1 000 kr och helst handlovsstöd också.

Jag har k90 gillar det enligt tangentbord kunge huttala på forumet är det bättre kvalite än qpad borden skulle helst vilja haft ducky shine men gillar inte handledstödet som man måste köpa till och inte ligger lika bra som ett som sitter fast.

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d