Anmäl dig till Roborock Challenge!
Permalänk

Nytt Kort - Vilket ?

Tjena !

Det börjar närma sig att skaffa lite nyare delar till dumburken hemma.
Just nu sitter det ett 580GTX MSI i och funderar på ett 570 nu men är lite osäker.

Det jag behöver kortet för mest är att jag Streamar mycket samt spelar in när jag spelar samt renderar osv, mitt nuvarande 580 är inte jätte glad i det då den sjunker i FPS som fan.

Jag är även i behov av fler saker som ett bra chassi (funderar på CM Scout) och ett bra nätverkskort för det är många uttag som är döda på mitt nuvarande så behöver ett billigt och bra modekort..

Förslag?

Mvh MiniSwamp

Permalänk

Prestandan när du streamar beror snarare på processorn och mindre på grafikkortet.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiniSwamp:

Tjena !

Det börjar närma sig att skaffa lite nyare delar till dumburken hemma.
Just nu sitter det ett 580GTX MSI i och funderar på ett 570 nu men är lite osäker.

Det jag behöver kortet för mest är att jag Streamar mycket samt spelar in när jag spelar samt renderar osv, mitt nuvarande 580 är inte jätte glad i det då den sjunker i FPS som fan.

Jag är även i behov av fler saker som ett bra chassi (funderar på CM Scout) och ett bra nätverkskort för det är många uttag som är döda på mitt nuvarande så behöver ett billigt och bra modekort..

Förslag?

Mvh MiniSwamp

Får jag antaga att du menar 580 ----> 670?

Skulle säga att du inte har spec mycket BANG for the buck där. Vänta till sommaren då Nvidia släpper 7serien. Bättre att lägga pengarna på ett 760Ti då.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Skrivet av Rocklets:

Får jag antaga att du menar 580 ----> 670?

Skulle säga att du inte har spec mycket BANG for the buck där. Vänta till sommaren då Nvidia släpper 7serien. Bättre att lägga pengarna på ett 760Ti då.

Jag menar att jag har ett 580 just nu och känner att det inte riktigt flyter 100% på allt, och funderar på ett 670.
Och ang 7 serien så är det vell inte så jätte mycket jippie på det heller? endast pytte lite prestanda.

Funderar faktist på 670 x 2

Och ang Processorn, Har sandibridge i5 atm, känns som det borde räcka, men ska skaffa bättre chassi samt kylning så man kan klocka det lite.