Permalänk

Skärmen flimrar

Jag har nyligen stött på ett problem när jag använder 2 skärmar till mitt ATI Radeon HD 5770. Skärmarna flimrar konstant och det enda som hjälper är att koppla ur någon av dem (Det spelar ingen roll vilken jag kopplar ut, båda skärmarna fungerar med andra datorer så det är inte de det är fel på).

Jag hittade en tråd om någon med ett liknande problem som hade löst det, men det stod inte hur... Han skrev bara någonting om att ta bort någon antenn.
En av skärmarna är en TV så jag vet inte riktigt om det är någon antenn där han syftar på. Iallafall, Jag har den senaste uppdateringen av drivrutiner och kör med upplösningarna 1680x1050 på den ena skärmen och 1920x1080 på den andra, på TVn kör jag med en HDMI kabel och en VGA kabel till den andra skärmen. Jag har överklockat kortet lite men jag har testat och sätta tillbaks klockorna och rebootat massa gånger utan resultat.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Har du överklockat grafikkortet?
Testa med en annan sladd, den kan vara trasig.

Det hände mig samma sak, skärmen flimrade konstant innan jag upptäckte att det var fel på sladden.

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem

Med VGA kabel är väl detta lite vanligt? eller?

Visa signatur

Båtbyggare med mera.

Permalänk
Medlem

Du kan avmagnitesera skärmen med hjälp av en borrmaskin, tejp och magneter.

Edit: såg att det var två skärman. Chansen att båda felar samtidigt är nog minimal.

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem men bara att min sekundära skärm flimrade men jag löste det genom att stänga av AMD Overdrive. så testa det om du klockat där ifrån.