[Arma2/DayZ] Privat dayz server - SE 1911

Permalänk
Medlem
Skrivet av turbogeten:

Kommer inte in på servern längre, får upp felmedelande server is relying on downloadable content något sådant.

Kan vara så att du har för många eller fel ACE moddar igång! Skall bara vara ace_sm Starta ARMA 2, Tryck på expansions, Där trycker du igång dayz - BAF - PMC - expansions - ACE_SM - OA, Sedan multiplayer och väljer filter på 1911

Så här ser min "expansions" mod meny ut http://imageshack.us/photo/my-images/51/2013050700001.jpg/ Sedan bara filtrera på 1911 eller remote på chernarus.comtronic.se på port 2302

Mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Har nu lämnat in mer förslag som Smygarn håller på att titta på och dom är!
Heli tow, När det är natt så är det alltid fullmåne, street lights och house lights och sist men absolut inte minst! Ett TÅG som funkar

Mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Skrivet av NuZ:

Har nu lämnat in mer förslag som Smygarn håller på att titta på och dom är!
Heli tow, När det är natt så är det alltid fullmåne, street lights och house lights och sist men absolut inte minst! Ett TÅG som funkar

Mvh

Hur kommer det här tåget fungera då?

Tack för hjälpen innan med.:)

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3450 | GPU: Asus Radeon HD 7870 | PSU: Corsair GS 600W | Moderkort: MSI b75a-g43 | HDD WD blue 500 GB | RAM: Crucial ballistiX 2x4gb DDR3 1600MHz | Ljudkort: Asus Xonar DG |

Permalänk
Medlem
Skrivet av turbogeten:

Hur kommer det här tåget fungera då?

Tack för hjälpen innan med.:)

NP! Viss skillnad på ljudet va? Det kommer enligt scripet jag hitta gå på järnvägen och stanna i städerna och byarna men finns även script som gör tåg körbara! Kan kanske vara en hjälte som kör bambies till städerna xD

Mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Skrivet av NuZ:

NP! Viss skillnad på ljudet va? Det kommer enligt scripet jag hitta gå på järnvägen och stanna i städerna och byarna men finns även script som gör tåg körbara! Kan kanske vara en hjälte som kör bambies till städerna xD

Mvh

Låter skit najs, hoppas det går att fixa:).

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3450 | GPU: Asus Radeon HD 7870 | PSU: Corsair GS 600W | Moderkort: MSI b75a-g43 | HDD WD blue 500 GB | RAM: Crucial ballistiX 2x4gb DDR3 1600MHz | Ljudkort: Asus Xonar DG |

Permalänk
Medlem
Skrivet av turbogeten:

Låter skit najs, hoppas det går att fixa:).

Japp hoppas jag med

Mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

tGb levererar humor från bla. våran server

http://youtu.be/U5VHBgRcHGg
http://youtu.be/TntzR10rLZQ
http://youtu.be/WbO2sCMqEMg

Se och få ett gott skratt, Tack för det tGb!
Mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

MK12 och krig i Cherno!

Kommer lotta ut lite MK12 ikväll 9/5! Runt... öhh... runt kvällen

Krig i Cherno ikväll också! Ghillies och andra saker som försvinner kanske i en bugg eller av att du blivit dödad kommer kompenseras av Admin så fort han är tillgänglig!

Kom ihåg; Hidea inte under kriget, Fairplay och "Don´t be a Dick!

Mvh!

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Tack vare det svaga intresset för racet på söndag och servern så kommer jag ej att göra en safe zone att ha era fordon i inför racet! Ni kommer ner till start platsen med dom instället när det är dags

START 18 ich! Här är kartan med kontrollpunkterna som måste nås innan ni fortsätter till nästa kontroll punkt! DOM BEHÖVER INTE TAS I ORDNING!

Lapua´n buggar som fan iom senaste updaten men skall försöka fixa ett fint pris till CO drivern också!
Mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av NuZ:

Tack vare det svaga intresset för racet på söndag och servern så kommer jag ej att göra en safe zone att ha era fordon i inför racet! Ni kommer ner till start platsen med dom instället när det är dags

START 18 ich! Här är kartan med kontrollpunkterna som måste nås innan ni fortsätter till nästa kontroll punkt! DOM BEHÖVER INTE TAS I ORDNING!

http://img153.imageshack.us/img153/4649/chernarus.jpg

Lapua´n buggar som fan iom senaste updaten men skall försöka fixa ett fint pris till CO drivern också!
Mvh

Nice! Jag har gjort min GAZ redo! Får bara hoppas att den är kvar under natten. Hur kontrolleras det att man har varit vid varje checkpoint då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flipize:

Nice! Jag har gjort min GAZ redo! Får bara hoppas att den är kvar under natten. Hur kontrolleras det att man har varit vid varje checkpoint då?

Jag kommer följa det med ett verktyg som ser om fordonen rör respektive checkpoint!

Mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Vinnarna av Death Race var Mannajx och Sigge!

Mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Inte nog med att julzinka bröt mitt ben och fullt upptagen med att fixa det och oskaaarn säger att det är en på stary hill så springer dit o då.....
HELVETE VAD DU SKRÄMMS GHILLIEPIG! Skrek nog i 120 db när du kommer mot mig o säger tjenare grabbar!

Tack och mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Kom in o "kötta" lite Namalsk ikväll?!

94.254.50.246:2305 PW:swec

Mvh
/Admin D01tY

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av NuZ:

Kom in o "kötta" lite Namalsk ikväll?!

94.254.50.246:2305 PW:swec

Mvh
/Admin D01tY

Ja om du är inne runt 02.00 så jobbar tyvärr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gahm91:

Ja om du är inne runt 02.00 så jobbar tyvärr

Mohahaha naje! mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av NuZ:

Mohahaha naje! mvh

Exellent!! Då ska jag viga natten till att hitta ditt beryktade superstash fick en annan lustig idé att fylla ett tält med 50 toarullar... Kanske gör de istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gahm91:

Exellent!! Då ska jag viga natten till att hitta ditt beryktade superstash fick en annan lustig idé att fylla ett tält med 50 toarullar... Kanske gör de istället

Hahaha ett troll tält! EPISKT OM DU GÖRT O NÅGON HITTART! Haha a-t´s grejer e väl dolda

Mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av NuZ:

Hahaha ett troll tält! EPISKT OM DU GÖRT O NÅGON HITTART! Haha a-t´s grejer e väl dolda

Mvh

Haha ja så jävla kul och smälla upp ett lite norr om nwa dolt men ändå inte för svårt att hitta eller ett helt jävla camp... 3-4 tält haha nog fan har jag att göra inatt.. Sponsra med ett tält?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gahm91:

Haha ja så jävla kul och smälla upp ett lite norr om nwa dolt men ändå inte för svårt att hitta eller ett helt jävla camp... 3-4 tält haha nog fan har jag att göra inatt.. Sponsra med ett tält?

Hahaha xD Har inget tyvärr

Mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av NuZ:

Hahaha xD Har inget tyvärr

Mvh

Haha ja ibland vinner man och ibland förlorar man :/
Men la in acex och det vart ju helt underbart !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gahm91:

Haha ja ibland vinner man och ibland förlorar man :/
Men la in acex och det vart ju helt underbart !

Ja det blir betydligt bättre ljud

Mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Dynamiska heli crashes skall fungera nu äntligen! Rapportera buggar och störningar om ni stöter på några!

Mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Det är trevligt med lite nytt folk på servern också! Välkomna!

Mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Det verkar spöka lite mot DayZ Commander! Det är skrivet till Smygarn och hoppas han kollar p ådet fortast möjligt.
Det funkar att ansluta genom remote på IP:94.254.50.246 Port:2302 (Glöm då inte ha rätt mod/DLC igång om ni skall ansluta genom ARMA)

Mvh!

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Nu funkar det igen som vanligt!

Mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

rMod!

Vad skulle ni tycka om rMod? Starta gärna en diskussion om ämnet! Vi Admins pratar om det iaf.
Jag är iaf för rMod pga. mycket mycket mer olika vapen, byggnader och massa olika skins (typ breaking point och origins)
Finns inte många svenska rmod servrar så vi blir ganska unika och kommer förhoppningsvis en del nya och såklart gamla spelare.
Här är en länk till rmod om ni vill kika på det

http://www.tunngle.net/community/topic/87391-rmod-for-private...

+Mer och "coolare" vapen, alla från ARMA 2
+Mer olika fordon, alla ifrån ARMA 2
+Massor av skins (Slipper buggen att spawna i vattnet), Alla olika skins från ARMA 2
-Klienten (Alltså du) måste ladda hem rMod på 2mb och ha detta i start up parameters -mod=@dayz;@rMod http://dayz.ocuk.co/guide
-Kanske skrämmer iväg spelare men förhoppningen är att vi skall bli lite mer unika.
-Servern kommer vara nere en liten stund för mod innan det funkar.

Hoppas på en bra diskussion!!!

Mvh
/Admin D01tY

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av NuZ:

Vad skulle ni tycka om rMod? Starta gärna en diskussion om ämnet! Vi Admins pratar om det iaf.
Jag är iaf för rMod pga. mycket mycket mer olika vapen, byggnader och massa olika skins (typ breaking point och origins)
Finns inte många svenska rmod servrar så vi blir ganska unika och kommer förhoppningsvis en del nya och såklart gamla spelare.
Här är en länk till rmod om ni vill kika på det

http://www.tunngle.net/community/topic/87391-rmod-for-private...

+Mer och "coolare" vapen, alla från ARMA 2
+Mer olika fordon, alla ifrån ARMA 2
+Massor av skins (Slipper buggen att spawna i vattnet), Alla olika skins från ARMA 2
-Klienten (Alltså du) måste ladda hem rMod på 2mb och ha detta i start up parameters -mod=@dayz;@rMod http://dayz.ocuk.co/guide
-Kanske skrämmer iväg spelare men förhoppningen är att vi skall bli lite mer unika.
-Servern kommer vara nere en liten stund för mod innan det funkar.

Hoppas på en bra diskussion!!!

Mvh
/Admin D01tY

Ja så vad tycker ni om detta, finns det intresse eller vad?

Permalänk

BeNNy

jo det låter väldigt bra. Känns som nått behöver göras allt för lite folk inne som det är nu.

Visa signatur

Processor: intel core i7 2600k

Graffekort: EVGA gtx780

Moderkort: Asrockp67extreme6

Permalänk
Medlem
Skrivet av NuZ:

Vad skulle ni tycka om rMod? Starta gärna en diskussion om ämnet! Vi Admins pratar om det iaf.
Jag är iaf för rMod pga. mycket mycket mer olika vapen, byggnader och massa olika skins (typ breaking point och origins)
Finns inte många svenska rmod servrar så vi blir ganska unika och kommer förhoppningsvis en del nya och såklart gamla spelare.
Här är en länk till rmod om ni vill kika på det

http://www.tunngle.net/community/topic/87391-rmod-for-private...

+Mer och "coolare" vapen, alla från ARMA 2
+Mer olika fordon, alla ifrån ARMA 2
+Massor av skins (Slipper buggen att spawna i vattnet), Alla olika skins från ARMA 2
-Klienten (Alltså du) måste ladda hem rMod på 2mb och ha detta i start up parameters -mod=@dayz;@rMod http://dayz.ocuk.co/guide
-Kanske skrämmer iväg spelare men förhoppningen är att vi skall bli lite mer unika.
-Servern kommer vara nere en liten stund för mod innan det funkar.

Hoppas på en bra diskussion!!!

Mvh
/Admin D01tY

Tycker det verkar vara ett allmänt sämre intresse just nu. Inte många som ens orkar skriva något i tråden..

/smygarn