Ni som väntar på NEC...

Permalänk
Medlem

Ni som väntar på NEC...

...ND 1100, DVD-brännaren för alla format, kan sluta vänta.

Fick följande mail idag från NEC.

Hejsan,

Tyvärr är det så att ND-1100 har blivit försenad och kommer först till våren. Vi beklagar verkligen förseningen.

Med vänlig hälsning,
Jenny Nilsson

Jenny Nilsson
Marketing & PR Manager

NEC Scandinavia AB

Vilken brännare ska jag nu satsa på? Sonys multibrännare eller Pioneer's 4x DVD-RW brännare??

Permalänk
Avstängd

Har också mailat Nec men inte fått svar ännu, fan om detta verkligen stämmer.

Köp Sonyn, Pioneers brännare ska fungera dåligt med billigt media

fan, hittade detta:

"Så till dem mest tragiska nyheterna. Det kommer råda STOR brist på DVD brännare inom dem närmaste 2 månaderna, detta gäller alla märken i princip. Sony, Philips, Ricoh, Nec, Pioneer, LG osv. Det råder just nu global brist på pickup-huvuden och Laserdiods till DVD-R/RW+R/+RW enheter. Sharp Electronics står för nätan hela den globala tillverkningen av dessa komponenter och kan för tillfället inte alls leverera :(. Detta drabbar tillgängligheten på DVD brännare enormt negativt. NEC har förklarat att det kan dröja ända till MAJ !!!! Innan ND1100 släpps nu. Vi avvaktar mer info om detta och håller er självklart uppdaterade. // Micke"

Visa signatur

Gigabyte GA-K8N Ultra-9 | AMD64 4000+ San Diego | Corsair TWINX2048-3200C2 | Msi 7800GTX | 4 st WD 200GB i Raid 0 (2 st R0) + en Raptor 36GB (c:\) | Antec Sonata II 450W |

Permalänk
Medlem

Startade en tråd om det igår och det är förstås trist samt rätt dåligt skött av NEC.

Jag skulle nog satsat på Sonyn av de två men tyvärr är den ju rätt dyr och svår att få tag på också för tillfället. Det verkar vara rätt mycket strul med Pioneer-brännaren så den skulle jag nog undvika. Personligen vill jag sedan kunna bränna någorlunda snabbt till RW-media för backup och 2x DVD-RW-media verkar knappt existera alls än åtminstone inte till rimliga priser.

Funderar själv istället på att köpa en NEC ND-1000A 2.4x/2.4x DVD+R/RW för 2180 kr hos Specitek. Borde duga tills vidare åtminstone, då 4x-media ändå ser ut att dröja innan de dyker upp till rimligt pris och det skiljer ändå "bara" ca 9 minuters bränntid mellan 2.4x och 4x för en full DVD.

Edit: Att Sharp har problem med att leverera pick-up heads (se här) borde inte påverka NEC då de ska använda sina egna pick-up heads enligt denna artikel.

Permalänk
Medlem

Fasen, verkar inte finna nån som har Sonyn i lager.... Vad gör man?

Permalänk
Medlem

Emsbutiken i Umeå kan ha nån kvar i lager, hemsida www.emsbutiken.com

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Tror jag tar Pioneeren... kommer väl inte bränna + skivor ändå eller?

Permalänk
Medlem

NEC har nu ändrat modellbeteckningen till ND-1300 på deras site också:
http://www.nec.se/templates/NEC_ProductCategory.asp?id=2878&i...
Komplett listar leveranstiden för den till "Obekräftad 2003-04-30"...

Permalänk
Medlem

skit oxå.... va gör man?? nån som vet nån webbutik som har sonyn i lager till bra pris?

Permalänk
Medlem

Har de inte bestämt sig för om de ska vara + eller - än?

Visa signatur

AMD Mobile 2400+ @ 2300 Mhz (11,5x200) 1,625 V, Gf4 Ti 4200 @ 360/760, 512mb SP bh-5, Vmodds, vatten och TEC på gpu.

Permalänk
Medlem

ska väl vara både +-.

Permalänk
Medlem

jag har beställt pioneer:en nu... orkade inte tjafsa mera... byter väl modell senare isf...

Permalänk
Medlem

Shiiiit alltså fan va jobbigt!

Jag ville ju ha en dualbrännare som kan hänga med tills det är dags att slänga ut dvd (precis som min 4x cdbrännare har gjort).

Och nu måste man alltså vänta ännu längre!

Är det förresten nån förbättring på 1300? för det har ju varit en del klagomål på 1100 där den har funnits tillgänglig...

Permalänk
Medlem

Nej det är helt enkelt bara ett namnbyte för att skilja den från DVD+R/RW-versionen som kom att heta ND-1100A.
Vad menar du med klagomål på ND-1100A (någon länk)? ND-1100A säljs inte som retail (än så länge iaf) utan bara med Dell-datorer, samt i Japan under ett märke som heter IOdata. Jag är ganska säker på att TDK 420N som säljs i USA i själva verket är en ND-1100A också liksom Verbatim 4x Producer som precis släppts där. Jag har inte sett några klagomål på någon av dessa hittills.

Permalänk
Medlem

Skönt att man har haft en dvdbrännare sen början av sommaren

edit: köp här och ni få i en snygg svart färg

http://dellware.euro.dell.com/dellstore/dellware/bundle/defau...

Visa signatur

:: System 1 | 2500+ -M | 9800se |
::

saknar öä - Är på semester till ~januari

Permalänk
Medlem

När det står att dvd-brännare bränner dvd4x typ. Är det samma som cdr 4x? Isf går det ju skitsegt=)

Visa signatur

._.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av huMMpa
När det står att dvd-brännare bränner dvd4x typ. Är det samma som cdr 4x? Isf går det ju skitsegt=)

1x CD = 150 KB/s
1x DVD = 1352 KB/s

Visa signatur

[ Adopt, Adapt and Apply ]