Google lanserar Spotify-utmanaren Play Music All Access

Permalänk
Medlem

Jag spår en lysande framtid för Play Music All Access!

Ungefär samma som Google Buzz.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av cAWPer:

Det är för sent för att slåss med Spotify skulle jag tro, när dom släppte google+ var väl tanken att konkurrera med Facebook? Gick inge vidare tror jag? Jag vet i alla fall inte av någon som verkligen använder google+. Nä, flopp säger jag!

Google+ har faktiskt en hel del användare nu för tiden, i alla fall i typ USA. Det går nog inget vidare i Sverige dock.

Permalänk
Medlem

Grooveshark <3

Visa signatur

Båtbyggare med mera.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DevilsDad:

Håller med, tyckte dock ännu bättre om Android Market som det hette tidigare.

Just ja glömde bort Android Market!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sometime:

Synd att batteriet tar slut direkt när man streamar t.ex. Spotify till mobilen

Gör det väll inte vad har du för mobil?

Permalänk
Inaktiv

Det är tragiskt att jämföra det med spotify. För det första har de ingen offline stöd så direkt går bort för vettigt folk. Sedan hela skiten med att allt ska vara i browsern. Ge mig en jävla klient. Plus att spotify stödjer nära på allt man kan tänka sig inte bara android och apple.

Detta är konkurrent till vanlig webradio inte en tjänst som spotify (som kommer fortsätta få mina pengar tack vare extremt bra klienter även för symbian).

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Oliver91:

Tack Sweclockers för ni är en seriös nyhetssida! enligt aftonbladet är detta en "Spotifydödare" ...

Källa: http://www.aftonbladet.se/minekonomi/article16778446.ab (ett klick är reklampengar för aftonbladet så se till att ha adblock aktiverat)

Uppföljaren: "Därför är Google Play Music All Access en Spotify-dödare"

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skylar7s:

Grooveshark <3

Jag håller med dig - Grooveshark är det enda bästa!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

Föredrar en applikation framför en flik i webbläsare så detta är inget alternativ för mig.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem

Litar hellre på Spotify än Google. Använder mig dock aldrig av det, då min typ av musik ej finns där, samt att jag föredrar att lyssna utan en massa reklam (Som man blir fullproppad med vart man än rör sig i detta samhälle...) så jag köper min musik löst och utan DRM.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Jag håller med dig - Grooveshark är det enda bästa!

förutom att det är olagligt, och har kass ljudkvalitet.
men utbudet är bra.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

förutom att det är olagligt, och har kass ljudkvalitet.
men utbudet är bra.

Det beror helt och hållet på MP3-filen, när det kommer till ljudkvalitén. Jag tycker kvalitén är mycket ofta lika bra som Spotify Premium. Plus, Grooveshark är inte olagligt för oss som bara lyssnar på musiken som finns där.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

.

Permalänk
Medlem

Trevligt med konkurrens. Namnet var dock det mest fantasilösa på länge. Känns väldigt amerikanskt på något sätt....

Jag kan tänka mig att prova tjänsten, om de erbjuder streaming i FLAC. Annars tror jag tyvärr att Google är rätt så chanslösa mot Spotify. Åtminstone här i norden.

Permalänk

Så går det att komma runt aktiveringen här i sverige? Har redan aktiverat Play Music sedan länge, men får bara "server error, try again later" när jag försöker aktivera All Access.

Visa signatur

IntelCore i5 2500k | Corsair 8Gb 1600MHz | Geforce GTX 580 | 2x Intel 320 Series 120Gb SSD @Raid0 | MSI Z68a GD55 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer54321:

Så går det att komma runt aktiveringen här i sverige? Har redan aktiverat Play Music sedan länge, men får bara "server error, try again later" när jag försöker aktivera All Access.

VPN.

Visa signatur

I could tell you a UDP joke, but you might not get it.

Permalänk
Skrivet av dempa88:

Ja, det vet jag om. Kan man komma runt amerikanska Visa/MC?

Visa signatur

IntelCore i5 2500k | Corsair 8Gb 1600MHz | Geforce GTX 580 | 2x Intel 320 Series 120Gb SSD @Raid0 | MSI Z68a GD55 |

Permalänk

Jaså Google vill ta över denna marknaden också? Mycket vill ha mer.
Någon som vet vad Spotify sitter på för kontrakt med musikjättarna så de har rätten att spela deras musik?
Google borde väl kunna buda ut dem tillräckligt för att få ensamrätt i slutändan?

Permalänk
Medlem

Fick en uppdatering av Play Music för några timmar sedan och nu kan jag inte spela upp musik längre. Snyggt är det dock, och jag har fått erbjudandet om gratismånaden så det lär jag väl testa snart om jag får styr på mitt eget bibliotek igen.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Avstängd

Väntar spotify mycket längre med sin tablet version till android så kanske det blir dags att byta. Det är helt jävla otroligt skitkasst just nu.

Mobilversionen fungerar dock ypperligt.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Det bästa med Google's tjänst är att dom stödjer uppladdning av egen musik till molnet. Man kan säga att deras tjänst är litegrann som Spotify och iTunes Match ihopslaget. Man får också ha i tankarna att tjänsten är ny och därav (ganska omöjligt) inte kan ha lika stort utbud som Spotify som ändå funnits ett antal år.

När Google's tjänst kommer till Sverige och en egen app (Mac/Windows/iOS) så blir denna riktigt intressant! Speciellt ifall man inte behöver betala extra för mobil-användning samt en offline-funktion!

Permalänk
Skrivet av CaptainCrazy:

Jaså Google vill ta över denna marknaden också? Mycket vill ha mer.
Någon som vet vad Spotify sitter på för kontrakt med musikjättarna så de har rätten att spela deras musik?
Google borde väl kunna buda ut dem tillräckligt för att få ensamrätt i slutändan?

Kommer aldrig att hända, best chase senario borde vara att google betalar mer för att få spela deras musik/dvs högre månadskostnad eller mer album av varje artist. för att om bara google play skulle ha tillgång så skulle de som inte gillar google som har spotify bara ladda ner igen.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Inaktiv

Är inte mycket för Google och deras tjänster, men alltid lika kul när urusla Spotify får nya konkurrenter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cAWPer:

Det är för sent för att slåss med Spotify skulle jag tro, när dom släppte google+ var väl tanken att konkurrera med Facebook? Gick inge vidare tror jag? Jag vet i alla fall inte av någon som verkligen använder google+. Nä, flopp säger jag!

Spotify har problem med ekonomin. Googles tjänst har även den ett par fördelar mot Spotify och snart kommer det till iOS. Google väntas också låta folk shara till Facebook och Twitter i framtiden!

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sneaky_rhino:

Kommer aldrig att hända, best chase senario borde vara att google betalar mer för att få spela deras musik/dvs högre månadskostnad eller mer album av varje artist. för att om bara google play skulle ha tillgång så skulle de som inte gillar google som har spotify bara ladda ner igen.

Dummaste jag hört, de flesta skiter i vilket företag som äger tjänsten, folk vill bara utnyttja en bra tjänst.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Vägledare

Jävla svin Google är. Dom ska in överallt. Det är ju så att man blir rädd!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erben:

Hummm, undra hur Volvo ställer sig till detta de har spotify på en platform med android.

http://m3.idg.se/2.1022/1.496559/android-och-spotify-i-volvos...

Varför skulle dem bry sig? De har implementerat en av de största musiktjänsterna som dessutom är svensk i sina svenska bilar. Det är som att säga "Jadu, Volvo har TomToms GPSer i sina bilar, hur ska de ställa sig till att Garmin kommer med en ny GPS?!"

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Miikks:

Jävla svin Google är. Dom ska in överallt. Det är ju så att man blir rädd!!

Vadå svin?

Fri marknad varför inte ta del av den, om de utger bra tjänster så är det inget att klaga på.

Visa signatur

ffffffffc

Permalänk
Skrivet av SebboD:

Dummaste jag hört, de flesta skiter i vilket företag som äger tjänsten, folk vill bara utnyttja en bra tjänst.

vad menar du?

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Skrivet av fagballs:

Vad blir det för kvalité?

Samma skit som vanligt