Min SSD blir full av Origin?

Permalänk
Medlem

Min SSD blir full av Origin?

Hej!
Köpte medal of honor warfighter igår och när jag skulle installera det så fick jag ett error (runt 92%) men det är inte det jag frågar efter nu.
Laddade ner spelet från en torrent (har ju köpt spelet så inget olagligt) och tänkte ersätta lite filer så att det ska fungera, men nu kommer problemet..
När jag lägger in det här: H:\Spel\Origin Games\Medal of Honor Warfighter så tar det plats på min C:\ (SSD) hårddisk?
Tacksam för hjälp!

Permalänk
Medlem

(SSD hårddisken är full så behöver hjälp, vill gärna lira ikväll)

Permalänk
Medlem

Torrentprogrammet pekar inte mot c: då? och för övrigt, ska du ersätta filerna med filerna i torrenten eller hur tänkte du?

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nuukeen:

Hej!
Köpte medal of honor warfighter igår och när jag skulle installera det så fick jag ett error (runt 92%) men det är inte det jag frågar efter nu.
Laddade ner spelet från en torrent (har ju köpt spelet så inget olagligt) och tänkte ersätta lite filer så att det ska fungera, men nu kommer problemet..
När jag lägger in det här: H:\Spel\Origin Games\Medal of Honor Warfighter så tar det plats på min C:\ (SSD) hårddisk?
Tacksam för hjälp!

Är det inte bara effektivare att tanka ner via origin? Fast är det inte olagligt oavsett eftersom spelet inte finns att tanka via torrent?

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Är det inte bara effektivare att tanka ner via origin? Fast är det inte olagligt oavsett eftersom spelet inte finns att tanka via torrent?

Fick ju ett error som jag skrev kanske inte förklarade det så bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nuukeen:

Fick ju ett error som jag skrev kanske inte förklarade det så bra.

Har dock Origin på C: hårddisken (har ju såklart gjort så att spelen läggs på H:) men kan det vara felet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nuukeen:

Har dock Origin på C: hårddisken (har ju såklart gjort så att spelen läggs på H:) men kan det vara felet?

I origins inställningar måste du sätta vart spelen ska installeras!

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem
Skrivet av elklazor:

I origins inställningar måste du sätta vart spelen ska installeras!

Har fixat det
Endå så tar det plats på C:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nuukeen:

Har fixat det
Endå så tar det plats på C:

Ominstallera det då! Den kommer inte magiskt flytta spelet!

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem
Skrivet av elklazor:

Ominstallera det då! Den kommer inte magiskt flytta spelet!

Men asså när jag kollar så ligger där en fil som heter origin games i c: (inga spel i) och en i H: där alla spel ligger i...

Permalänk
Medlem
Skrivet av elklazor:

Ominstallera det då! Den kommer inte magiskt flytta spelet!

Men asså när jag kollar så ligger där en fil som heter origin games i c: (inga spel i) och en i H: där alla spel ligger i...

Permalänk
Medlem

Ändra så temporära filer inte är på C:

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Detta är min gissning.
Om det är lika som förr funkar det såhär.

När du installerar ett spel packas filerna upp och läggs i din "temp mapp" på systemdisken (i ditt fall C:).
Där efter flyttas filerna till där du valt att installera dem (i ditt fall H:).
Det du skulle kunna göra för att tillfälligt få lite mer utrymme (du var ju trots allt på 92%) är att avaktivera hibernate funktionen.
På så sätt får du mer plats på C: motsvarande storleken på ditt RAM.

Glöm inte att aktivera det igen efteråt.

/Stefan

Permalänk
Medlem

Origin har en temporär katalog också där den lägger installfilerna. Nu har jag mitt på engelska men under Inställningar har du två kataloger En där du installerar färdiga spel och en där den lägger installfiler... du får ändra installfilkatalogen till nånting annat också.

Har du redan gjort det så blir det krångligare, ungefär hur mycket utrymme rör det sig om?

Aha, så går det när man läser lite för fort. Det är ganska uppenbart att origin inte kan ladda ner hela installfilen för att det blir fullt på C: där du har Origin installerat, och där Origins Installfilsmapp ligger. Byt mappen, ta bort alla filer i den gamla mappen, starta om Origin och försök igen.

Förresten, bara en liten fotnot. Försök att ha minst 10-15% ledigt på dina hårddiskar vid alla tillfällen. Att ligga närmre full kapacitet under nån längre stund sliter onormalt mycket på hårddisken. Förr i tiden kunde faktiskt mekansika diskar totalkrascha om man fyllde dem, men den tiden är som tur är förbi. Däremot påverkas prestandan negativt av för lite ledigt utrymme.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X @5GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, RTX 3070 8GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Ändra så temporära filer inte är på C:

Du fick mig att komma på något.
Han kan testa att tömma temp-mappen samt rensa temporära internet filer etc.

/Stefan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nuukeen:

Laddade ner spelet från en torrent (har ju köpt spelet så inget olagligt)

Det är fortfarande lika olagligt..

kolla vad som tar plats. Alla program brukar lägga skit i roamingmappen på c: btw.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem

Tror att jag har fixat det nu, tack alla för hjälpen!
Ett annat problem.. haha får ett error vid 96% där det står "En oväntat fel har inträffat. Försök igen om en liten stund. Fel: 262145:5
Har testat ominstallera origin, spelet.