Ninja Remote Stealth Fjärrkontroll

Permalänk
Medlem

Ninja Remote Stealth Fjärrkontroll

Hej, jag har hittat en fjärrkontroll man kan använda till många TV-apparater, tänkte skoja lite med den

Jag har hittat den på deras hemsida (http://www.thinkgeek.com/product/9a06/)

Men är det någon som vet vart man kan skaffa en sån, eller något liknande i Sverige ?

Permalänk
Medlem

Teknikmagasinet har jag för mig har en

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentusa:

Teknikmagasinet har jag för mig har en

Hm, Tack ska ta en titt

Permalänk
Visa signatur

CPU:AM3 955BE@3.6+True black, MB:MSI 790FX-GD70, RAM:8GB Corsair, GPU:HD5870, SSD:Intel 80G g2(Win7) + 120G corsair(spel), PSU:Zalman 850w Chassi: Fractal design define XL

Permalänk

Okej det här var bara näst intill orimligt sjukt!

Jag köpte en TV-B-Gone för fyra dagar sedan på teknikmagasinet i Linköping (Drog några skämt med han i kassan och en säkerhetsvakt brevid om att jag inte fick gå hem till dem med den) :D.

Jag öppnade den direkt och testade på någon övervakningskamera-tv men den fungerade inte på den, gick då till BR (haha) och testade på en tv med leksaksreklam där och den stängde av sig efter ca 15sek (Kontrollen är inte responsiv eftersom att den skickar ut olika signaler i 54 sekunder för att fungera på så många tv-apparater som möjligt) men tv'n startade direkt igen så skärmen blev bara svart i någon sekund.
Hemma så fungerar den på samtliga (2) tv'ar, (nu till problemet) på 2 meters håll, riktat rakt. Om jag inte riktar den nästan rakt framifrån precis på mottagaren så tar den inte emot och inte heller om jag står på ett längre avstånd än 2 meter.

Ska byta ut den så ska det nog bli bra, sjukt kul grej!