Microsoft: "Inget internet? Köp Xbox 360"

Permalänk
Medlem
Skrivet av pixelpuke:

Haha va? Du är alltså inte medveten om att Kina är ett utav världens mest högteknologiska länder med bättre infrastruktur än sverige när gäller internet?

I storstäderna kanske, men Kina hade år 2012 1,3 miljarder invånare men "bara" ca 500 miljoner internetanvändare, det är mindre än 40%.
Nu har det säkert utvecklats något sen dess men tror knappast att majoriteten av Kinas invånare har tillgång till internet.
Men som någon annan nämnt så kommer inte Xbox 1 till Kina.

Men för att hålla sig on topic, hade inga planer på en X1 innan denna nyhet och har inga planer på det efter heller.
Att ha ett internetkrav på en konsol är bara dumheter oavsett om alla som faktiskt har råd att köpa sig en har internet eller ej, speciellt med tanke på att Kinecten är igång hela tiden, hade jag köpt en X1 så hade jag kopplat ur nätet på den så fort autentiseringen var klar för att slippa möjligheten för Microsoft eller någon annan för den delen som sitter och sniffar data att plocka upp video/audio från Kinecten.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

always-online-DRM = Bara dåligt, inga fördelar, bara nackdelar, möjlighet för MS att övervaka dig. etc.

Nej, det är det verkligen inte. Har du glömt att både PS3 och 360 är knäckta?

Och varför ska 3:hands skumma begagnatsäljare göra pengar istället för utvecklarna? Oavsett var pengarna hamnar hos utvecklarna så är en sak säker - Game och liknande butiker gör inte nya härliga spel av deras vinster.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Nej, det är det verkligen inte. Har du glömt att både PS3 och 360 är knäckta?

Och varför ska 3:hands skumma begagnatsäljare göra pengar istället för utvecklarna? Oavsett var pengarna hamnar hos utvecklarna så är en sak säker - Game och liknande butiker gör inte nya härliga spel av deras vinster.

Varför ska någon alls få pengar när jag säljer en pryl till en kompis? Det är väl mellan mig och henom?

Permalänk
Skrivet av TuHack:

Nej, det är det verkligen inte. Har du glömt att både PS3 och 360 är knäckta?

Och varför ska 3:hands skumma begagnatsäljare göra pengar istället för utvecklarna? Oavsett var pengarna hamnar hos utvecklarna så är en sak säker - Game och liknande butiker gör inte nya härliga spel av deras vinster.

Nu menar jag inga fördelar för konsumenten givetvis. Finns gott om andrahandsförsäljare som inte är skumma, med ditt argument så borde man haka upp min Volvo V70 till en Volvoserver och kräva att denna alltid var online för att min bil ska fungera och om jag någonsin vill sälja min bil på blocket så är detta omöjligt utan kan endast ske direkt genom en volvo-certifierad bilhandlare.

Dumheter rakt igenom. Det finns INGA fördelar för konsument med detta upplägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Nu menar jag inga fördelar för konsumenten givetvis. Finns gott om andrahandsförsäljare som inte är skumma, med ditt argument så borde man haka upp min Volvo V70 till en Volvoserver och kräva att denna alltid var online för att min bil ska fungera och om jag någonsin vill sälja min bil på blocket så är detta omöjligt utan kan endast ske direkt genom en volvo-certifierad bilhandlare.

Dumheter rakt igenom. Det finns INGA fördelar för konsument med detta upplägg.

Jo? Om priserna inte är justerade för att de säljs vidare och summan dras vid en ny aktivering.... Billigare spel är väl målet?

Permalänk
Skrivet av Cwittler:

Jo? Om priserna inte är justerade för att de säljs vidare och summan dras vid en ny aktivering.... Billigare spel är väl målet?

Finns nog inte på kartan att dom kan få det billigare än vad begagnade spel redan är så det är inte ett vettigt argument, dessutom så kommer det endast gälla s.k "auktoriserade" återförsäljare vilket i Sverige troligen innebär ett fåtal (om det inte är en enda kedja t.o.m) butiker utspridda med långa avstånd, detta är förstås endast spekulationer från mitt håll. Min ståndpunkt är att detta är sämre för kunden och bättre är utvecklaren. Eftersom jag är kund och inte utvecklare så är det väl bara naturligt att jag och 99% av alla andra potentiella kunder är upprörda när Microsoft kommer med drakoniska begränsningar och inskränkningar på en produkt vi betalat för. Jag vill äga spelet jag köper, inte äga rätten att bruka deras spel.

Därför blir det troligen en PS4 för min del.

EDIT: Bara ett kort exempel, för ett par år sedan köpte jag en fysisk beg kopia av Mirror's Edge till Xbox360 i butik för 49SEK. Jag ser inte hur Microsoft ska kunna matcha detta med tanke på de omkostnader det innebär för dom att ha detta DRM-system rullande. Manskap, serverhallar, el, internet m.m kostar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Vad jag menar är att om kunderna inte längre vill vara deras kunder så måste de förbättra produkterna tills kunderna blir nöjda och kommer tillbaka eller så blir de utkonkurrerande av andra alternativ. Men om man bara sväljer allt utan att bry sig så får man leva med att de gör som de vill. Håller helt med dig att Microsoft verkar tänka konstigt numera och tror det kommer att straffa sig.

Själv vill jag inte ens använda Windows 7... Är mycket medveten om att Microsoft själva kan bestämma att lägga ner support för gammalt som funkar så därför har jag gjort mitt val att inte köra Windows. Bestämde det när Vista kom, kände att det var på väg åt fel håll men det tog några år att byta helt. Nu är jag glad att jag gjort detta när jag sett hur Windows 8 blev.

Fördelen att köra Linux är att där väljer användarna själv. "Kunderna" är själva skapare av operativsystemet. Det är open source och man kan påverka själv på ett helt annat sätt. Inget företag kan bestämma något som majoriteten inte vill ha (men om företag släpper bra grejer så välkomnas det). Är folk missnöjda så gör de antingen om källkoden så att det funkar bättre eller använder andra alternativ som gör samma sak. Så jag håller inte med om att "de är kapabla att göra ändringar som inte går hem hos kunderna" eftersom "kunderna" i så fall ändrar tillbaka det som de själva vill ha det. Visst finns det företag som släpper distar som Canonical med ubuntu och visst släpper de konstiga ändringar men då kan man bara välja andra alternativ som funkar som man vill. Kör själv Xfce och Arch Linux eftersom jag inte gillar ubuntu och unity. Så även om majoriteten vill något annat kan man oftast ändå hitta alternativ som passar en själv.

Var det inte någon spelkonsol på gång med crowdsourcing som skulle köra open source? Steam kanske också hade någon Linuxbaserad konsol på gång? Nu spelar jag knappt spel ändå annat än lite Wii med barnen ibland så det känns inte som jag påverkas så mycket ändå när det gäller spelkonsoler.

Ja alltså, jag är medveten om Linux och open source vilket självklart är ett undantag. När jag säger andra plattformar menar jag mer låsta lösningar ex. apples os (beware hatstorm påväg) och dylikt vilka är överlägset de mest använda idag. Kanske börjar man (precis som du säger) inse fördelarna med open source men här ligger problemet i en stor övergångsperiod som kräver många anpassningar och förändringar. Linux är för många fortfarande ett frågetecken och inte lika användarvänligt som windows/apple os även om gränssnittet förbättrats med åren. Jag skulle inte kunna tänka mig att icke-datorkunniga idag skulle tycka att Linux är lika enkelt att handskas med jämfört med de populärare OS:en.
Själv tycker jag att små företag tenderar att lyssna på sina kunder för att bli omtyckta och kunna hålla sig kvar på marknaden. Med andra ord, de har inte råd med att förbise kunden och varenda tillfälle är en möjlighet för dem. Det är när företaget blir för stora, mätta på pengar som de börjar bli "bitchiga" och väljer att gå sina egna vägar. Kanske ska man hålla tummarna att det svarta tomrum som existerar mellan stora och små företag, just pga dessa anledningar och inte minst kapitalstarka företag, ska fortlöpa för att inte ytterligare företag ska korrumperas.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Så nu kommer alla i ren bojkott sluta köra Windows och gå över till OSX eller Linux?

Samt så verkar alla som skriver om sommarstugor, ha minst en 40" platt-tv och förmodligen hemmabio-ljud där...

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero...AMD Ryzen 7 5800X @ 4600MHz / 1.23V...Phanteks P600S
G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3600MHz CL14...Sapphire Radeon RX 7900XT Pulse Gaming OC
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys S...Logitech MX Master 3S...Corsair RM750x
Kingston KC3000 2TB M.2 + Kingston KC3000 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 4

Permalänk

Jag har länge funderat på att skaffa mig en konsol (senaste konsolen som inskaffades var N64) och har med spänning väntat för att se vad Sony och Microsoft skulle komma upp med i nästa generation. Jag bör nämna att jag har alltid lutat mig mot Xbox- produkten för att jag anser de har bättre utbud av spel och att jag är imponerad av Kinecten.

Nu med alla korten på bordet kan jag säga att jag inte kommer köpa XboxOne. Jag har inget emot att de har byggt en produkt som integreras med internet, dock tycker jag inte alls om att internet är ett krav för att kunna spela; jag bor just nu i Paris där internetuppkopplingen ibland kan gå ner i flera dagar (1 vecka senaste gången)... även fast vi bor i en tid där internet tas för givet (i sverige iaf?) så är inte detta fallet överallt.

Sedan gillar jag inte idén om att den verkar vara helt beroende av internet. Detta är ju inte till kundernas fördel, utan mestadels bara ytterliggare ett sätt att försöka kontra piratspel.

Permalänk
Medlem

Microsoft's som kommer att bli...

Skrivet av Sisyfos:

Hahaha hans ansikte i pausat tillstånd på videon uttrycker verkligen "Inget Internet, then fuck you!"

Ja, men jag gissar att försäljningssifforna för den konsolen kommer att bli sådana att han får ta konsolen upp i a....t och det är vi som därmed F... honom!

Visa signatur

Chassi: Antec Nine Hundred| MB: Gigabyte MA790X-DS4| Processor: AMD X2 5050e 2.6GHz| Minne: 4GB Corsair Dominator 1066MHz| Grafik: Radeon HD4650| Hårddisk: WD Caviar Green 500/640GB| Nätagg: Corsair VX450

Permalänk
Avstängd

först windows 8 och nu xbox one

bill gates lämnar microsoft och detta händer?

kanske windows 9 inte går att installera andra program än dem av microsoft tänk om firefox chrome etc inte stöds som windows rt

Permalänk
Medlem

Jag tycker att även om Sony gjorde ett märkligt val med PS3:an, så var det ändå en kompetent konsol som riktade sig till spelare och hade ett hyggligt online system. Att det hackades några gånger ser jag som en avskräckning, men PSN och PS3 imponerade på mig en del. Dock, Xbox och Xbox 360 var ganska imponerande med när de var nya, framförallt eftersom de använde tungt optimerade directX versioner som gjorde att mer prestanda kom ut ur komponenterna.
PS3 föll kort då, men PS4 kommer kasta pannkakan så det stänker om det tror jag.

Jag vet många som inte kan mycket om datorer, men som älskar att spela spel. De uppdaterar sällan sin firmware på konsollerna, vilket kan resultera i irriterande situationer.
En gång skulle jag och några andra spela mellan konsoler som hade olika versioner av firmware, vilket blev svårt då en Xbox 360 inte kunde ansluta till wifi pga en äldre firmware, medan en annan kunde för den hade en nyare firmware, konstigt att en firmware-uppdatering gjorde så stor skillnad. Inget Gears of War 2 deathmatch 2v2 då inte

Något dessa personer har gemensamt är att de inte riktigt bryr sig om deras Xbox kräver något av dem. De accepterar det sålänge de kan spela sina spel. Det jag tror även dessa personer kommer att bli lite lack på dock är att de inte kommer kunna låna ut eller sälja vidare sina spel.

Ingen tycker om den begränsningen, förutom bolagen som satte den.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Windows 2000, ciggen tänds.
Windows Vista, locket tages av.
Windows 8, ciggen rökes till mer än hälften.
Xbox-one, ciggen fimpas i tunna full av nitroglycerin.

Rest In Hell Microsoft.

Nej, det håller jag inte med om.
Jag har visserligen aldrig gillat upplägget med windows registret (infördes med Windows 95) och Windows 2000 hade sämre DOS kompatibilitet än Windows 98 (gäller alla andra senare Windows också).

Men i övrigt så tycker jag att Windows 2000 var ett alldeles utmärkt Windows OS.
Det var smidigare och mer lättanvänt än Windows NT 4. Menysystem var bättre. Det var lättare att göra saker som att lägga till och konfigurera hårdvara och installera Direct X och sådana saker.
Det var generellt stabilare än både Windows 98 och Windows NT 4 (lite beroende på hårdvara, drivrutiner, etc)
Det var också det sista Windows utan WGA = Windows genuine (dis)advantage.
Om man fortfarande använder Windows 2000 på en dator så finns det en hel del nackdelar på grund av att det är mycket som är utdaterat. Men det var inte ett problem för 10+ år sen, när det var relativt nytt.

I så fall så tycker jag att det är med Windows XP och WGA som Microsoft började köra över sina kunder.
Införa saker för att försöka stoppa piratkopiering, som kanske inte är fel rent principiellt/i teorin. Men p.g.a. strul i många fall drabbade betalande kunder.
Med ett namn... Windows Genuine Advantage ...som låter som att det är något som ger fördel för slutanvändaren. Medan i verkligheten så var WGA i bästa fall något slutanvändaren inte märker av/knappt märker av och i värsta fall något som orsakar mycket strul, oavsett om slutanvändaren har betalt för sig eller inte.
Ett system som kan ha fördelar för Microsoft, om de får fler att betala för sig. Men som inte ger slutanvändarna några fördelar överhuvudtaget jämfört mot om de hade skippat det.
Påklistrat med ett fint namn för att det ska låta så fint att vi alla skall hissa den Amerikanska flaggan och svälja deras propaganda med hull och hår.
Det var där det började (för Microsoft).

Permalänk
Medlem

Så bra, detta gör valet mellan PS4 och XBOX One mycket lättare. Har alltid varit en XBOX-fantast med detta är ju totalkorkat.
Skulle ju inte förvåna mig om man måste köpa LIVE varje månad också för att skiten ska fungera.

R.I.P XBOX

Visa signatur

Obsidian 350D: PSU: AX 860W 80+ Platinum | Moderkort: G1.Sniper M5 | CPU: i7-4770K | CPU-kylare: Hyper 212 Evo | RAM: 16GB - 1600MHz | GPU: GTX 1080 Ti STRIX |
Node 605: PSU: CX750M 80+ Bronze | Moderkort: MX-Gaming 5 | CPU: i5-4690K | CPU-kylare: NH-U9B | RAM: 16GB - 1866MHz | GPU: GTX 970 FTW |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rådström:

Varför ska någon alls få pengar när jag säljer en pryl till en kompis? Det är väl mellan mig och henom?

Skrivet av Zeuxlarsson:

Nu menar jag inga fördelar för konsumenten givetvis. Finns gott om andrahandsförsäljare som inte är skumma, med ditt argument så borde man haka upp min Volvo V70 till en Volvoserver och kräva att denna alltid var online för att min bil ska fungera och om jag någonsin vill sälja min bil på blocket så är detta omöjligt utan kan endast ske direkt genom en volvo-certifierad bilhandlare.

Dumheter rakt igenom. Det finns INGA fördelar för konsument med detta upplägg.

Det är ju inga prylar... och heller inte några bilar.

Fördelen är såklart att pengarna hamnar hos utvecklarna, minskad piratkopiering, enklare hantering mm. Mer pengar hos utvecklarna = fler bättre spel. Bra för mig som spelkonsument.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsgren:

Jag tycker dock att det känns lite som hans poäng. Lever du på 90-talet så kan du använda vår produkt från 90-talet.

Känner du däremot för att hälsa på i nutid så väntar Xbox One här.

Jag vet inte vad för tidräkningssystem du använder. Men i det som de flesta här använder (där det nu är 2013) så lanserades Xbox 360 år 2005 (fjärde kvartalet).
De exemplar som tillverkades i början var usla och åtminstone mer än hälften av tidiga Xbox 360 har haft RROD (Red Ring Of Death). Microsoft har själva erkänt att första revisionen var kass.
RROD problemen blev mindre omfattande när nyare revisioner kom. Helst ska man ha Xbox 360 Slim om man vill minska risken för RROD.
Xbox 360 Slim släpptes år 2010.
Det är inte 2013, men det är inte 1990 talet heller.
Men det är ju bara något årtionde hit eller dit, alla kan ju inte räkna så bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GanX:

Är det sant att man måste ha kinect grejen ipluggad och den skannar rummet för att kontrollera att inte för många sitter vid x-boxen? Hörde att de gjort så för att den inte ska kunna användas på "allmänna platset" som barer osv.. ??!?!?!

Skrivet av Microsoft’s new Kinect patent goes Big Brother, will spy on you for the MPAA:

Microsoft has filed for a Kinect-related patent, and it’s a doozy of an application. The abstract describes a camera-based system that would monitor the number of viewers in a room and check to see if the number of occupants exceeded a certain threshold set by the content provider. If there are too many warm bodies present, the device owner would be prompted to purchase a license for a greater number of viewers.

Så upphovsrättsinnehavaren kan sätta en begränsning på hur många som får se filmen.
Säg exempelvis om de sätter 2 som gräns. Om du hyr en film och bara ser den själv eller med din flickvän eller en kompis så går det bra. Men om ni är 3 eller fler som ser på filmen så kan de stoppa uppspelningen och kräva att du betalar extra för ytterligare tittare innan ni kan se vidare på filmen.
Hur många de kommer att begränsa det till och hur mycket extra man får betala är i dagsläget oklart.

Skrivet av Ptah:

hahaha det hade varit sjukt. Jag kan bara se framför mig nät någon försöker styra upp så att folk måste gömma sig så Xboxet kan starta. Tror det är en myt;)

Jag tycker också att det är sjukt/konstigt.
För de som skaffade VHS tidigt (föregångare till DVD) så har det gått att se filmer när man vill i hemmet, med så många man kan klämma in i vardagsrummet om man nu vill, sen 1970-talet.
Om man skaffar en Xbox One nästa år så går det inte längre. Inte utan att betala extra för det...
Ironiskt när Microsoft inte ens kan konkurrera med 30+ år gamla lösningar.
Eller kan och kan, är ovilliga att göra det helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

"Always on"-DRM kommer aldrig vara bra och det är inget som krävs för att stödja molntjänster. PS4 har stöd för molntjänster och den har inte "always on". Nej, det är inget som ger utvecklarna helt andra möjligheter.

Konsumenterna får inte stabilare uppkoppling bara för att M$ tvingar på en konstant uppkoppling.

Varför inte sälja sina spel?
Man spelar klart dem, sen säljer man dem.

Vilka möjligheter är det vi ska se?

Jag tänker mer såhär:

Om utvecklarna nån gång kan börja räkna med att folk har en internetuppkoppling samtidigt som de har kraft från T.ex. Microsofts eller Sonys servrar - så kan spelen bli mycket bättre i form av ai, story som hela tiden förändrar sig och en singlekampanj dom aldrig blir den ena lik.

Jämför T.ex med forzas ai som "kan lära sig av mänskliga spelare". (nej gå inte in på detaljer)

Varför ska man uppleva samma djäkla spel bara för att man spelar singleplayer? Varför ska 50% av dagens spel vara scriptade? Det skapar ju bara en enda stor bluff av prestanda och upplevelse. Det måste hända lite grejer i spelbranchen. Då tror jag uppkoppling 24/7 är en "enabler".

Scenarion, "storys", händelser utanför den handling som sker på just din skärm, etc. När singleplayer börjar flyta ihop ned multiplayer, etc.

Sådana möjligheter tänkte jag på. Det är dags att spelutvecklarna kliver utanför sin lilla låda! 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av holmberg:

Jag tänker mer såhär:

Om utvecklarna nån gång kan börja räkna med att folk har en internetuppkoppling samtidigt som de har kraft från T.ex. Microsofts eller Sonys servrar - så kan spelen bli mycket bättre i form av ai, story som hela tiden förändrar sig och en singlekampanj dom aldrig blir den ena lik.

Jämför T.ex med forzas ai som "kan lära sig av mänskliga spelare". (nej gå inte in på detaljer)

Varför ska man uppleva samma djäkla spel bara för att man spelar singleplayer? Varför ska 50% av dagens spel vara scriptade? Det skapar ju bara en enda stor bluff av prestanda och upplevelse. Det måste hända lite grejer i spelbranchen. Då tror jag uppkoppling 24/7 är en "enabler".

Scenarion, "storys", händelser utanför den handling som sker på just din skärm, etc. När singleplayer börjar flyta ihop ned multiplayer, etc.

Sådana möjligheter tänkte jag på. Det är dags att spelutvecklarna kliver utanför sin lilla låda! 😊

Skickades från m.sweclockers.com

För det första vill jag bara säga att jag tycker det vore en dålig idé då jag vill att story-läget i ett spel ska vara likadant även nästa gång jag kanske spelar spelet, flera år senare. Sen försvinner ju också all mening med speedruns om detta skulle hända. Lägg sånt istället i ett separat spelläge istället och lägg kontakt med andra spelare i multiplayer...
Helt sjukt jobbigt om det börjar komma in multiplayer i ens singleplayer, in i ens story-läge... Vad mycket griefing det kommer bli av det hela.

Sen behöver man inte heller ha en "always online"-DRM för att förbättring utav AI'n skulle hända... Varför inte bara skicka med den datan varje gång spelet uppdateras?
Svårare är det inte.

Var det inte AI'n i Perfect Dark till N64 som blev bättre och bättre med tiden?
Den hade då inget "always online"-tjafs i alla fall

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd

Micro$oft

Verifieringskontroll en gång var 24 timme, oj oj oj. Amerikanerna kan nu lägga till ännu en produkt i sitt surveillance bonanza. Jag kan leverera toalettbesökskontroll flera ggr per dygn om så önskas, men det går inte att verifiera då ingen annan kan intyga att jag varit där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Finns nog inte på kartan att dom kan få det billigare än vad begagnade spel redan är så det är inte ett vettigt argument, dessutom så kommer det endast gälla s.k "auktoriserade" återförsäljare vilket i Sverige troligen innebär ett fåtal (om det inte är en enda kedja t.o.m) butiker utspridda med långa avstånd, detta är förstås endast spekulationer från mitt håll. Min ståndpunkt är att detta är sämre för kunden och bättre är utvecklaren. Eftersom jag är kund och inte utvecklare så är det väl bara naturligt att jag och 99% av alla andra potentiella kunder är upprörda när Microsoft kommer med drakoniska begränsningar och inskränkningar på en produkt vi betalat för. Jag vill äga spelet jag köper, inte äga rätten att bruka deras spel.

Därför blir det troligen en PS4 för min del.

EDIT: Bara ett kort exempel, för ett par år sedan köpte jag en fysisk beg kopia av Mirror's Edge till Xbox360 i butik för 49SEK. Jag ser inte hur Microsoft ska kunna matcha detta med tanke på de omkostnader det innebär för dom att ha detta DRM-system rullande. Manskap, serverhallar, el, internet m.m kostar.

Vissa spel sjunker i pris pga, efterfrågan. Jag plockar hem spel BILLIGT från Steam konstant... Dessutom kan man droppa eller drastiskt sänka aktiveringskostnader allt eftersom.

Om totalpriset sänks så sänks ju även vidare säljs priset.

Permalänk
Medlem

Jag får en känsla av att 'vanliga' personer kommer köpa PS4, medans de med lite mer pengar eller kanske barnfamilj kommer köpa Xbox One.

EDIT:
Är för övrigt inte ett dugg insatt i detta ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

För det första vill jag bara säga att jag tycker det vore en dålig idé då jag vill att story-läget i ett spel ska vara likadant även nästa gång jag kanske spelar spelet, flera år senare. Sen försvinner ju också all mening med speedruns om detta skulle hända. Lägg sånt istället i ett separat spelläge istället och lägg kontakt med andra spelare i multiplayer...
Helt sjukt jobbigt om det börjar komma in multiplayer i ens singleplayer, in i ens story-läge... Vad mycket griefing det kommer bli av det hela.

Sen behöver man inte heller ha en "always online"-DRM för att förbättring utav AI'n skulle hända... Varför inte bara skicka med den datan varje gång spelet uppdateras?
Svårare är det inte.

Var det inte AI'n i Perfect Dark till N64 som blev bättre och bättre med tiden?
Den hade då inget "always online"-tjafs i alla fall

Jag kan ha förståelse för att folk av olika anledningar vill kunna spela om samma situation, så visst. Smaken är som baken.

Sen menade jag mest internet i allmänhet. Det behöver ju inte nödvändigtvis vara drm-styrt, om man säger så. Men tack vare att det är ett krav, får utvecklarna helt andra förutsättningar.

Tanken skulle ju vara att det sker "ondemand" och då hjälper det inte så mycket med en uppdatering en vecka senare. Delar av spelet ligger alltså på servrarna som beräknar dittan och dattan.

Borde finnas stor potential (om man får gissa och hoppas) 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Skrivet av Forsgren:

Har du inte ens Edge? Du borde byta abonnemang eller flytta. Edge kommer garanterat fungera bra att använda vid check var 24e timma.

Annars en annan sak. Bry dig inte så jävla mycket och köp en PS4.

Själv köper jag inget av de eftersom jag hade en Xbox360 för något år sedan men spelade första veckan sedan blev det typ inget mer.

Jag klarar mig. Det jag mer syftar på är typ sommargästerna som inte kan anväda ett Xbox One i sommarstugan dyl.
Är berg och massa skit i vägen och ligger precis så dumt till att minsta lilla stör mottagningen.
Fick förfrågan om att arrendera ut mastplats men kommunen är djävligt restriktiv till att bevilja tillstånd.

Har en PS3 som jag spelade på första veckan. Numera spelar barnen på den medan jag bara använder den till filmer.
Blir det en uppgradering så blir det en PS4 som jag anser mer prisvärd i så fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Medlem
Skrivet av F.Fairlane:

Jag klarar mig. Det jag mer syftar på är typ sommargästerna som inte kan anväda ett Xbox One i sommarstugan dyl.
Är berg och massa skit i vägen och ligger precis så dumt till att minsta lilla stör mottagningen.
Fick förfrågan om att arrendera ut mastplats men kommunen är djävligt restriktiv till att bevilja tillstånd.

Har en PS3 som jag spelade på första veckan. Numera spelar barnen på den medan jag bara använder den till filmer.
Blir det en uppgradering så blir det en PS4 som jag anser mer prisvärd i så fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Du har rätt. Jag var lite grinig för någon dag sedan när jag klagade på lite folk! Det är shälvklart att PS4 gör det smidigareför användare.

Om det är så att jag skulle spela på konsoll skulle jag säkert köpt Xbox för den skulle bara stå i ett rum med internet.

Skulle det vara så att jag flyttade den skulle jag säkert köpt PS4 pga detta med internet.

Jag är ofta i stugan i fjällen där just våran tomt är i fetaste radioskuggan. Ingen täckning i huset men full 3G på vägen 25 meter från huset.

Permalänk
Skrivet av Forsgren:

Du har rätt. Jag var lite grinig för någon dag sedan när jag klagade på lite folk! Det är shälvklart att PS4 gör det smidigareför användare.

Om det är så att jag skulle spela på konsoll skulle jag säkert köpt Xbox för den skulle bara stå i ett rum med internet.

Skulle det vara så att jag flyttade den skulle jag säkert köpt PS4 pga detta med internet.

Jag är ofta i stugan i fjällen där just våran tomt är i fetaste radioskuggan. Ingen täckning i huset men full 3G på vägen 25 meter från huset.

Ha, ha, ha. Vem f*n är inte lite grinig då och då?

Har inte ens 3G täckning utomhus om jag inte går iväg 200 meter så berget inte skymmer närmaste masten och då har jag halvdan mottagning. Tur man har tillgång till ADSL och den hissnande hastigheten 8 mbit

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |