Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sonyboj:

De och Aftonbladet gav det "låg" betyg. Polygons betyg kan jag förstå eftersom de motiverar i sin recension. Man kan inte bara kolla på poängen!

Men hur kan du säga att det är tråkigt om resten gett höga poäng? Har du spelat spelet?

Giantbomb 5/5

Edge (kända för att vara hårda) 5/5

Destructoid 5/5 (Jim Sterlings review)

Rev3 5/5 Adam Sessler, tidigare på G4
http://www.youtube.com/watch?v=ZEs33aWkX2Q

Detta är inga vanliga bloggare direkt, de har recenserat länge.
Tror knappast alla tagit pengar från Sony...

Här är mer
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=575205

Säg något spel som inte får över 3.5/5 eller 8/10.
Så gott som 95% av alla spel får höga betyg, trots att majorteten är skapligt tråkiga egentligen.

Och det är väl Naughty Dog? Klart de får höga betyg

Det är som att Activison skulle släppa en ny shooter och INTE få ett högt betyg, det går inte helt enkelt!

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Kommer väl kolla igenom nån lets play av denna interaktiva film/spel troligen. Är inte så mycket för "spel" där historien tar för mycket utrymme eftersom det tar fokus från gameplayet, då är det bättra att uppleva historien genom att titta på den och uppleva den för sig tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Säg något spel som inte får över 3.5/5 eller 8/10.
Så gott som 95% av alla spel får höga betyg, trots att majorteten är skapligt tråkiga egentligen.

Och det är väl Naughty Dog? Klart de får höga betyg

Det är som att Activison skulle släppa en ny shooter och INTE få ett högt betyg, det går inte helt enkelt!

MW3 blev ju totalsågat med 1.7 på Metacritic efter release.

Naughty Dog är förmodligen den sista spelutvecklaren som släpper kvalitet efter kvalitet. Alla andra stora har med jämna mellanrum släppt skit.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Spelat igenom spelet nu, och står fast med mitt betyg ca 9,5/10. Riktigt bra spel.

Ni har något riktigt gott att se efram emot nästa vecka, själv har jag också det PS+ får Uncharted 3 bara spelat 1&2 så

Hyffsad utmaning också, dog 69 ggr på easy totalt igenom spelet LOL.....

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pimpim666:

MW3 blev ju totalsågat med 1.7 på Metacritic efter release.

Naughty Dog är förmodligen den sista spelutvecklaren som släpper kvalitet efter kvalitet. Alla andra stora har med jämna mellanrum släppt skit.

Metacritic = Användare som ragar.

!= Reviews.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Ni har något riktigt gott att se efram emot nästa vecka, själv har jag också det PS+ får Uncharted 3 bara spelat 1&2 så

Senaste två månaderna har det bara kommit spel man redan äger på PS3 eller PC.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Är en av dem som fick hem spelet (för) tidigt. Spelat i drygt 5 timmar nu och det är ett spel som biter sig fast. Stundtals väldigt förutsägbart men gillart rejält. Blir djupt chockad över hur fantastiskt bra detta spel ser ut dessutom. 6 år gammal hårdvara. Det är helt underbart. Tummen upp!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vimm:

Är en av dem som fick hem spelet (för) tidigt. Spelat i drygt 5 timmar nu och det är ett spel som biter sig fast. Stundtals väldigt förutsägbart men gillart rejält. Blir djupt chockad över hur fantastiskt bra detta spel ser ut dessutom. 6 år gammal hårdvara. Det är helt underbart. Tummen upp!

Områdena är väl i stort sett 2x2m? så klart det kan se bra ut. Fast även Uncharted spelen kan se fördjävliga ut.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Områdena är väl i stort sett 2x2m? så klart det kan se bra ut. Fast även Uncharted spelen kan se fördjävliga ut.

Många områden är betydlig större en 2x2m. Vissa områden är riktigt stora dessutom. Det är snarare färre områden som är 2x2 än typ 100x100+

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Majoriteten av spelen denna konsolgeneration är korridortryckare. Ingen av dem ser så bra ut som The Last Of Us

Permalänk
Medlem

Fick mitt idag :D, (Ellie edition). Återkommer inom kort med ett första intryck ;).

Permalänk
Skrivet av Pimpim666:

Vilka spel genom tiderna har varit fulländade?

Super Mario Bros 3 till NES.
Super Mario World till SNES.
Metal Gear Solid till PSX.
Shen Mue till Dreamcast var bra men inte fulländat.
?????? till PS2?
?????? till Xbox?
?????? till Xbox 360?
?????? till PS3?
Doom till PC.

Shenmue är banne mig visst fulländat

OnT verkar The Last of Us episkt. Sugen på att skaffa en PS3:a bara för detta.

Visa signatur

Here's the deal -- I'm the best there is. Plain and simple. I wake up in the morning and I piss excellence.

Permalänk

Har spelat för första gången nu. Visar sig att spelet har en autosave bug som kan göra att man tappar flera timmars speltid. Och detta hände givetvis mig. Så nu får jag spela om två timmars speltid igen.....

Har detta hänt någon annan? Man ska kunna stänga av autosave men jag har inte kommit på hur man gör det än. Ni får gärna skriva här om detta har hänt er också.

Här är en länk:

http://www.thesixthaxis.com/2013/06/14/the-last-of-us-has-a-n...

Måste säga att detta förtog lite av glädjen för mig. Kommer väl kännas bättre när man är tillbaka där man var igen.

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 5700 I AMD Radeon 6750 XT I W10
Stationär Extra: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 270 X I Ubuntu 24.04.3
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti I W11

Permalänk
Medlem

Jag fick ladda hem en patch på 46 Mb nyss. Den kanske fixar autosave-buggen?

Visa signatur

PSN: Kurisumasu

Permalänk
Skrivet av Godo:

Jag fick ladda hem en patch på 46 Mb nyss. Den kanske fixar autosave-buggen?

Jag tog hem den vid första uppstarten. Så den har inte löst problemet för mig i alla fall.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har för mig att det ska vara just den nya patchen som skapar autosave-buggen. Har själv inte inte haft internet på 2 veckor (pheww; tur att man inte sitter med en X1 nu ) så jag har inte kunnat ladda ner patchen. Spelet har fungerat klockrent.

Permalänk
Medlem

Tja under tiden jag spelade igenom spelet förra veckan hade jag inga som helst problem, nu har dock konsolen hämtat hem den och har haft problem.....

Visa signatur

Permalänk

Jaha då skulle man aldrig hämtat hem den patchen. Får hoppas att Naughty Dog löser detta snabbt.

Visa signatur

Permalänk

Det här är det första PS3 spelet som jag har köpt i år, och som jag såg fram emot väldigt mycket med tanke på det man såg i trailers. Har spelet ganska många timmar nu och kommit ganska långt i storyn, tyvärr lever det inte upp till förväntningarna. Känns som att man bara göra samma sak om och om igen under det att man tar sig genom staden.

Ungen verkar jag ha tappat bort också, måste ha "fastnat" någonstans. Har försökt gå tillbaka men hon dyker inte upp.

Permalänk
Medlem

spelade spelet i 3,5 timmar igår och inget sparades.... börja om från ruta 1 idag, de har dock fixat auto save problemet inatt.

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Hämtade ut spelet precis tänkte spela imorgon ! Hoppas att man blir nöjd, älskade Uncharted så hopas jag gillar detta !

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Tydligen var det problem med deras servrar inte undra på att det funkade prima förra veckan, problemet de hade vart tydligen överbelastning ^^.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Grinnade nästan i slutet av prologen

Visa signatur

Ryzen 9800x3d | MSI Pro B850-S | Arctic Liquid Freezer III 280 | MSI 4080 | 32 GIG ram | Corsair 850W | Phanteks XT

Permalänk
Medlem

Varför släpper de ett spel med så mycket buggar? Spelet känns inte klart. Dog en gång pga att jag föll igenom spelvärlden.

Flickan känns även mest vägen. Känns som att det är bäst att bara springa ibland så hon kan teleporteras fram istället.

Jag är lite besviken på detta spel faktiskt. Tyvärr.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk

Har kommit ganska långt i spelet nu, Ellie var ganska dryg att dra runt på i början men har börjat gilla hennes karaktär riktigt ordentligt, och det är ju tur att man dra runt på henne, hon har ju lite humor till skillnad från resten av karaktärerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OrientExpress:

Har kommit ganska långt i spelet nu, Ellie var ganska dryg att dra runt på i början men har börjat gilla hennes karaktär riktigt ordentligt, och det är ju tur att man dra runt på henne, hon har ju lite humor till skillnad från resten av karaktärerna.

Fast hon sköter sig själv. Jag skiter helt i henne Blir lättare att fokusera då.

Permalänk
Medlem

Enda negativa som jag noterat är att Ellie ibland ställer sig på fel ställe när man gömmer sig för fiender, t.ex i en dörröppning så att man blir upptäckt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfsvåg:

Enda negativa som jag noterat är att Ellie ibland ställer sig på fel ställe när man gömmer sig för fiender, t.ex i en dörröppning så att man blir upptäckt.

Så vitt jag vet spelar det ingen roll om fienderna ser henne. Det är bara när dom ser dig som du blir upptäckt.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfsvåg:

Fiender kan INTE upptäcka Ellie eller några andra kompanjoner, kvittar vad hon gör, kvittar hur mycket de skriker hoppar och stormar även om clickers är framför dig. Absolut inget händer.

Hon kan bli attackerad o.s.v. men DU måste bli upptäckt först.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Fiender kan INTE upptäcka Ellie eller några andra kompanjoner, kvittar vad hon gör, kvittar hur mycket de skriker hoppar och stormar även om clickers är framför dig. Absolut inget händer.

Hon kan bli attackerad o.s.v. men DU måste bli upptäckt först.

http://i.imgur.com/hCeRG7X.jpg

Haha märkte det igår när jag

var i tunnelbanan tidigt in i spelet. Trodde dom (Ellie & Tess) skulle få mig dödad ett flertal gånger så som dom sprang bokstavligt talat in i Clickers

Dold text
Visa signatur

Ω[sic] Sic (=thus, so), invariably bracketed and usually set in italics, is used to indicate that a preceding word or phrase in a quoted passage is reproduced as it appeared in the original passage. Sic at its best is intended to aid readers who might be confused about whether the quoter or the quoted writer is responsible for the spelling or grammatical anomaly.♠