Permalänk
Medlem

Water Core 1000

Ville ha ett kompakt chassi (de som sett mitt tidigare projekt vet!) utan att behöva radiatorelement i botten, toppen och vid inluft. Efter ett antal egna chassi-byggen gav jag upp när jag hittade Fractal Designs lilla Core 1000, förälskad i detta mATX-chassi, som skulle ge en utmaning även om jag fuskade med elementen. och nu när jag skulle köpa nytt moderkort, så varför inte testa! chassit kostar ju bara 300kr.

Finns ingen plats för kabeldragning, lyckades trycka in en större fläkt i fronten tom, fick ta bort ett usbuttag.

jag är inget fan av att blåsa in luft i ett chassi genom en radiator, en dator under load blåser rejält med varm luft ut ur sina radiatorer. Ville testa denna idén och jag hade kul!

Har inte varit jättenoga med allt. Tråkigt album, men håll till godo!

PS: För den som oroar sig för utluften så sitter det även en 140mm PWN noctua i nätagget oxo, som drar lite hårdare tills jag hittar en extra 92mm fläkt.

Water Core 1000

Visa signatur

Intel i7 3770k | Corsair Dominator Platinum 1600mhz 8gb | Asus Maximus Gene V | Asus 6970 - CrossFire | Corsair TX850 | EK
Razer Deathstalker | Razer Deathadder | Razer Nostromo

Permalänk
Medlem

riktigt snyggt och roligt bygge! jag gillar alla dessa människor här på sweC som är lite kreativa! men nu måste jag fråga är det din dator i sign som sitter i ditt bygge?

//Erik

Visa signatur

grafikkort:GTX 580 twin frozr 2 OC prolle:i5 760 mobo:GA-P55-USB3 RAM:12gb Corsair XMS3 SSD:Corsair Force-3 proccessor kylare:hyper TX3 EVO låda:cooler master HAF 912 nätagg: corsair nitro 80+ 'broze 650w

Permalänk

riktigt jävla tuff alltså 5/5

Visa signatur

I5 2500K 4,5Ghz, Gigabyte Z68-UD3H-B3, XFX Radeon 6870 1GB "Double Dissapation", Ocz Agility 3 60GB SSD, Western Digital 500GB HDD, Corsair 8GB XMS3 1600Mhz, Corsair 650D, Corsair TX650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tob@X:

riktigt snyggt och roligt bygge! jag gillar alla dessa människor här på sweC som är lite kreativa! men nu måste jag fråga är det din dator i sign som sitter i ditt bygge? //Erik

Tackar och Ja, det r den nya nu.

Visa signatur

Intel i7 3770k | Corsair Dominator Platinum 1600mhz 8gb | Asus Maximus Gene V | Asus 6970 - CrossFire | Corsair TX850 | EK

Permalänk

Älskar det 5/5 !

Permalänk
Medlem

Riktigt jäkla tufft alltså! Lite annorlunda, men det behövs! 4/5, då det var lite lite bilder kanske.

Permalänk
Medlem

Brutalt!
Tycker också att mATX är en perfekt formfaktor... varken för stor eller för liten.

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem

Haha, sicket brutalt bygge! Full pott!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Är inget fan av utvändiga radiatorer, men måste säga att det ser grymt maffigt ut med din lösning, så nöjd ska du vara

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Har samma chassi själv, det är smidigt och snyggt!

Själv har jag pressat in min 360-radiator i chassit, men det skulle nog vara svårt med en sån där stor (aka. två) ^^

Jag tror iofs att det skulle gå att köra en riktigt tjock 360-radiator och en 1/2x80mm-radiator... Skulle det räcka för att kyla din setup tror du?

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | i5-3570k
Palit RTX3060 Dual OC | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2

Permalänk
Medlem

sjukt trevligt bygge, lite mer bilder skulle dock uppskattas. 4/5p!

Permalänk
Medlem

Imponerande, helt klart.

Personligen så skulle jag nog istället prioriterat ett större chassi med bättre möjligheter utan allt för mycket slit.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte GA-AX370-Gaming 5 | Radeon RX 5700 | Corsair 16GB@2933Mhz | Crucial M500 240GB | EVGA GQ 1000W | Silverstone RV05

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pertanbus:

Har samma chassi själv, det är smidigt och snyggt!

Själv har jag pressat in min 360-radiator i chassit, men det skulle nog vara svårt med en sån där stor (aka. två) ^^

Jag tror iofs att det skulle gå att köra en riktigt tjock 360-radiator och en 1/2x80mm-radiator... Skulle det räcka för att kyla din setup tror du?

Var inne och kollade på ditt arbete, gillar tänket skarpt! Smart att använda helt annars outnyttjat utrymme.

Blir sugen på nytt projekt igen...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haudrock:

Var inne och kollade på ditt arbete, gillar tänket skarpt! Smart att använda helt annars outnyttjat utrymme.

Blir sugen på nytt projekt igen...

Det största problemet är radiatortjockleken och eventuell plats för res... :3

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | i5-3570k
Palit RTX3060 Dual OC | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2

Permalänk
Medlem

ser riktigt biffigt ut med radiatorerna på toppen! Kanske kan sätta på sådana här: http://www.inet.se/produkt/5321414/flaktgaller-140mm-silver skulle nog passa in och så klämmer man inte fingrarna XD

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk

YAY någon annan än jag som har det chassit (dock en muterad version men ändå)

Visa signatur

<|> AMD Ryzen 7 1700x <|> ASUS GTX 960 Dual 3gb OC <|> 2x8gb Crucial Ballistix 2400mHz <|> ASUS Prime B350M-A <|> Samsung 840 EVO 120GB <|> Fractal Design Integra 550w 80+ Bronze <|> Phanteks P400 <|> AOC E2460S <|>

Permalänk
Medlem

Kolla lite närmare hos "Martins liquid lab" och läs hans åsikter om att stacka radiatorer...

Du får riktigt dålig effekt av att göra en radiatormacka...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

Kan du inte bygga en snygg kåpa som ska sitta över radiatorerna?

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800X3D | In Win 301 | Asus 5070Ti Prime OC Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Övrigt: Simrace fantast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

Kan du inte bygga en snygg kåpa som ska sitta över radiatorerna?

Då försvinner hela grejen, liiiten låda... PANG! Två radiatorer helt oversized i förhållande.

Men håller på med ny låda som kommer göra dig nöjd iomed att du ska hålla på och klaga.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haudrock:

Då försvinner hela grejen, liiiten låda... PANG! Två radiatorer helt oversized i förhållande.

Men håller på med ny låda som kommer göra dig nöjd iomed att du ska hålla på och klaga.

Jag hade inte meningen att klaga jag tyckte bara det hade varit snyggt med en topp med sex stycken (tre per sida) fläskiga fläkthål i toppen
Det är redan häftigt men det var bara en idé :/

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800X3D | In Win 301 | Asus 5070Ti Prime OC Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Övrigt: Simrace fantast.

Permalänk
Medlem

Hur varm blir den? -50?

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även efter en eventuell radering eller anonymisering av ditt användarkonto. Vi kommer även att fortsätta lagra vissa uppgifter för att upprätthålla säkerheten och förhindra missbruk av våra tjänster.
"

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

kan man få lite mer bilder på insidan av chassi så skulle det vara jätte bra

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Fantastiskt brutalt!

Visa signatur

Save Scummer!

Permalänk
Medlem

Sjukt ballt! Ser ut som ett riktigt monster

Skulle vara kul att se en bild med stängt chassi när det är nedsläckt.

Visa signatur

Dator: Fractal Design XL || Windows 11 || Ryzen 5 7600X || 32 GB RAM || 2 TB SSD
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!

Permalänk

Grymt gjort!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Go big or go home!

Visa signatur

Mobil > OnePlus 8T Surfplatta > Lenovo Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring |

Permalänk
Medlem

Faaaaaaan vad coolt! Riktigt snyggt gjort, bigup!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem

"Har inte varit jättenoga med allt" - Skrattade lite när jag läste de! Riktigt snyggt måste jag tillägga!

Visa signatur

-Citera för svar-

Permalänk
Medlem

snygg! har dock läst att kylare som delar luft inte presterar nämnvärt bättre än en enkel, därav undrar jag vad du har för temp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Disney:

snygg! har dock läst att kylare som delar luft inte presterar nämnvärt bättre än en enkel, därav undrar jag vad du har för temp?

Idle: 30
Load: 45-50

du har rätt, det är nog ingen jättebra idé med en kylarmacka. hade de liggande, sen passade 2kylare med fläktar ganska bra på denna smala lådan. så mer äggmåleri än effekt.

Visa signatur