Akut ny spelmus, vilken? Trådlös gaming mus?

Permalänk
Medlem

Akut ny spelmus, vilken? Trådlös gaming mus?

Tjenna, har nu tänkt köpa en ny mus och kollat på ett par, tänkte lägga ca 300kr och har kollat på följande:
http://lib.hpublication.com/publication/dece82fc/ musen hittar ni på sida 167 och heter zombee gm-1

http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datortil...

http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?kp=587589&offset=0&tf=lin... musen heter Arcanid Sicarius.

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/mus-och-ta... trådlös mus som var skön också, har testat den.

Vilken ska man välja?

Visa signatur

[CPU:Intel Core i7 7700k [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]

Permalänk
Medlem

Har ca 50min på mig om jag ska köpa på elgiganten så tips är välkomna.

Visa signatur

[CPU:Intel Core i7 7700k [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]

Permalänk
Medlem

Köpte denna för en månad sen, otroligt nöjd! Något dyrare dock

https://www.inet.se/produkt/6606395

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - MSI 32" MPG 322URX - Acer Predator XB271HU - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

Logitech g400 på Elgiganten. Kostar 259.

Visa signatur

NZXT H7 Flow | i7 9700k | Aorus Z390 Master | 16GB DDR4@3000mhz | XFX Merc 31 6950XT | Deepcool AK620 Digital | Corsair RMx Shift 1000W | WD Black SN850X 1TB | Samsung 860 EVO 1TB |

Permalänk
Medlem

Jag har en trådlös Razer Mamba och jag tycker den presterar bra trådlöst MEN den har bara några timmars batteritid och det är lätt att glömma bort att stoppa den på laddning emellanåt därför blir det 95 % trådad användning. Antar att det är svårt att uppnå gamingprestanda och tro att batteritiden ska vara lika bra som på vanlig kontorsutrustning. Razer har rätt plastig känsla också.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av soderkvist:

Jag har en trådlös Razer Mamba och jag tycker den presterar bra trådlöst MEN den har bara några timmars batteritid och det är lätt att glömma bort att stoppa den på laddning emellanåt därför blir det 95 % trådad användning. Antar att det är svårt att uppnå gamingprestanda och tro att batteritiden ska vara lika bra som på vanlig kontorsutrustning. Razer har rätt plastig känsla också.

Tycker Mamban är horribel för sitt pris (förvisso bästa trådlösa musen jag provat) men jämför man med Deathadder, som är samma mus fast med tråd blir man automatiskt 50% bättre på FPS-spel. Förstår inte hur den kan ha så höga betyg, jag fick iallafall lämna tillbaka den. Tack för det Webhallen.

Tycker Deathadder för 400 är ett bättre pris då man ändå sitter med sladden inkopplad för det mesta ändå.

Hoppas du inte köpte något av vad du tänkte köpa TS, för Trust är skit. Någon länkade G400, en annan SS Sensei. Nu ville du ha trådlöst men det är typ bara Mamban som är ett OK alternativ till ett alldeles för högt pris, hoppas du väljer något bättre än vad du tänkt dig iallafall

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk

Qpad 5k eller Func ms-3 är de jag kan tipsa om, dock är båda med sladd.

Visa signatur

BitFenix Prodigy, Intel i5 3570K, ASRock Z77E-ITX, Cooler Master Silent Pro M2 620W, Evga Gtx 670 ftw, 2x120gb SSD, 1X500gb HDD, 1tb Seagate Barracuda, 16Gb RAM Corsair Vengenz

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om Arachnid Sicarius då?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av CoZalon:

Tycker Mamban är horribel för sitt pris (förvisso bästa trådlösa musen jag provat) men jämför man med Deathadder, som är samma mus fast med tråd blir man automatiskt 50% bättre på FPS-spel. Förstår inte hur den kan ha så höga betyg, jag fick iallafall lämna tillbaka den. Tack för det Webhallen.

Tycker Deathadder för 400 är ett bättre pris då man ändå sitter med sladden inkopplad för det mesta ändå.

Hoppas du inte köpte något av vad du tänkte köpa TS, för Trust är skit. Någon länkade G400, en annan SS Sensei. Nu ville du ha trådlöst men det är typ bara Mamban som är ett OK alternativ till ett alldeles för högt pris, hoppas du väljer något bättre än vad du tänkt dig iallafall

Jo inte är det ett pekdon som jag skulle rekommendera och jag har haft den i drygt två år. Köpte den begagnat av en kille som inte hade haft den så länge. Troligtvis tyckte han också att den var horribel för sitt pris. Hade batteriet hållit bättre hade jag nog alltid kört trådlöst trotts att man säkert tappar lite prestanda för det ger en så trevlig frihetskänsla som man inte är van när det gäller gaming. Har inte spelat fps tävlingsinriktat på 10+ år det känns inte som hela världen om musens uppdateringsfrekvens (eller vart man nu tappar) inte är så fantastisk. Men det kan nog vara bäst att vänta på fler modeller innan du (TS alltså) väljer en trådlös spelmus.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Skrivet av soderkvist:

Jag tycker att ca 10-12h räcker sedan så är det bara att få en vana att sätta den på laddning Jag har haft den sen i fredags och är jävligt nöjd med den.

Har aldrig testat innan Razer och har klagat på de i trådar för dålig kvalité o.s.v. men kommer ej göra det något mer! Tycker att det är bra kvalité på den. Hade en Mionix naos 3200 innan.

Skrivet av cappe:

Åk istället till Elgiganten och köp dig en mus som passar din hand bäst! Ett tips är väl G400.

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem
Skrivet av cappe:

Menar du den här så tror ja den kan va helt ok för 300:-
http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product_link.html&link...

Permalänk
Medlem

Elgiganten hade dåligt utbud, vilken ska man köpa på Kjell och company eller teknikmagasinet?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av cappe:

Elgiganten hade dåligt utbud, vilken ska man köpa på Kjell och company eller teknikmagasinet?

http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product_link.html&link...

G400 inget snack!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk

Jag håller med tidigare, en Logitech G400 eller G500 är mycket bra möss/musar. De kan även köpas på Ica Maxi om det skulle vara så

Permalänk
Medlem

Får man fråga varför allt är så hastigt? Man ska se till att köpa rätt och ordentligt första gången.

Visa signatur

Chassi: Phanteks Evolv X || Mobo: MSI Z490 EK X || CPU: i9-10900KF || RAM: G.skill Trident 32GB 3600Mhz || GPU: Inno3D 3080 Frostbite || SSD: 2x WD Blue 1TB NVME || PSU: ASUS Rog THOR 1200W || OS: Windows 10 Pro || Radiatorer: Corsair & Barrow 360mm || CPU-kylare: EKxMSI Monoblock || Bildskärm: Lenovo Y27gq-25

Permalänk
Medlem
Skrivet av wipen96:

Får man fråga varför allt är så hastigt? Man ska se till att köpa rätt och ordentligt första gången.

Dem stänger om 50min och hade varit kul att ha en ny mus helt enkelt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hittade nu G400 samt G500 på maxi, frågan är ska man ta dem eller köra på http://www.kjell.com/sortiment/ljud-bild/tv-spel-gaming/pc-gaming/moss/arrogant-bastard-cyclone-p92624 eller http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product_link.html&link=&artnr=493012&title=Arachnid%20Sicarius& gillar egentligen utseendet mer på dem två sistnämnda men kvalitén kanske sviktar?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sen, är det värt överhuvudtaget att ha en gamingmus eller duger min hp mus lika bra?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/tillbehor-pc-g...

Bästa musen jag haft. massor med anpassningsmöjligheter för att få den precis som man vill ha den, vikt, bredd, längd osv. kan ställas in.

EDIT: Whoops, såg inte att din budget låg på ca 300, nevermind.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Valet är mellan dessa:
Logitech g400, gillade inte utseendet men kändes ok
http://www.kjell.com/sortiment/ljud-bild/tv-spel-gaming/pc-gaming/moss/arrogant-bastard-cyclone-p92624 kändes sådär men gillade utseendet

http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product_link.html&link=&artnr=493012&title=Arachnid%20Sicarius& gillar utseendet och kändes ok

Vad ska man köra på eller går alla lika bra tror ni?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nya "Roccat Kone Pure" is the shait!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Blir en logitech om något, frågan är, är det värt eller duger min hp mus lika bra?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av cappe:

Blir en logitech om något, frågan är, är det värt eller duger min hp mus lika bra?

Jag skulle kört på logitechen

Visa signatur

Haf 912 | I7 2600 | Phanteks PH-TC14PE | Asrock extreme 3 |
| LP 2x4GB | GTX 680 | Corsair Ax 650 | Qnix Qx2710 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Jag tycker att ca 10-12h räcker sedan så är det bara att få en vana att sätta den på laddning Jag har haft den sen i fredags och är jävligt nöjd med den.

Jag får inte till den där vanan Det jag stör mig på med själva bygget är att gummigreppen på sidorna glider framåt så jag måste dra tillbaka dessa lite då och då. Dessutom gnisslar scrollhjulet ljudligt vilket är rätt störande. Förutom det så är det väl ingen fara egentligen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tompan99:

Jag skulle kört på logitechen

Ger det något mer jämfört med min hp mus? Menar märks det skillnad?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av cappe:

G400 är väl uppföljaren till mx 518, jag har mx 518 och den är väl kanske 4 år gammal, funkar fortfarande, har dock börjat frysta lite då och då, men jag skulle köpa g400, dom sviker dig inte när du ragear och slår musen i bordet. Sen är dom jävligt sköna att hålla i med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av samuelwa:

G400 är väl uppföljaren till mx 518, jag har mx 518 och den är väl kanske 4 år gammal, funkar fortfarande, har dock börjat frysta lite då och då, men jag skulle köpa g400, dom sviker dig inte när du ragear och slår musen i bordet. Sen är dom jävligt sköna att hålla i med.

Märker man skillnad jämfört med en hp mus?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av cappe:

Ifall din HP mus duger för dig så behöver du ju inte köpa en ny.

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem
Skrivet av soderkvist:

Jo inte är det ett pekdon som jag skulle rekommendera och jag har haft den i drygt två år. Köpte den begagnat av en kille som inte hade haft den så länge. Troligtvis tyckte han också att den var horribel för sitt pris. Hade batteriet hållit bättre hade jag nog alltid kört trådlöst trotts att man säkert tappar lite prestanda för det ger en så trevlig frihetskänsla som man inte är van när det gäller gaming. Har inte spelat fps tävlingsinriktat på 10+ år det känns inte som hela världen om musens uppdateringsfrekvens (eller vart man nu tappar) inte är så fantastisk. Men det kan nog vara bäst att vänta på fler modeller innan du (TS alltså) väljer en trådlös spelmus.

Tror det är att man får liiite mer fördröjning, uppdateringsfrekvensen ska ju vara 1000 Hz men tror inte det är där allt ligger. Har ioförsig inte kört USB3 (den kanske inte ens stödjer det?) så ska inte döma den allt för mycket men som du säger; kör man Battlefield 3 eller typ Crysis Singleplayer är den alldeles utmärkt, älskade att spela utan sladd :). Har en Deathadder 2013 och en Bungee, den gör iallafall att sladden inte känns tung/fastnar i grejer. Får nöja mig så för Counter-Strike med Mamban är tyvärr ospelbart, men det är ju ett av de "snabbare" spelen också.

Antar att om 2-3 år kommer man kunna köra trådlöst. Om jag någonsin köper en dator enbart för faktiskt arbete eller har två datorer kommer jag definitivt ha en Mamba på arbetsdatorn Den var riktigt bra, ska inte baktala den allt för mycket men den saknade den där sista millisekunden i "hastighet" bara.

Skrivet av cappe:

Märker du inte skillnad på "HP-mus" vilket jag antar är 50-krs grejen som följer med tråkiga datorer och en gaming-logitech är man inte uppmärksam nog, alternativt noob ;). Lite som att jämföra ADSL med fiber, en del märker det, en del bryr sig inte.
Du sitter ju ändå på en okej dator, så antar att du inte spelar i Low-grafik med 20 FPS heller, oavsett vad du spelar.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]