Är man anonym med en .se-domän?

Permalänk
Avstängd

Är man anonym med en .se-domän?

Från början av juni har iis (.se) slutat publicera personliga uppgifter via whois, innebär detta att man är anonym om man registrerar en .se-adress, vemsomhelst kan inte leta upp den informationen eller är ens personuppgifter synliga någonstans annat än hos leverantören man registrerade domänen hos?

Permalänk
Inaktiv

Du har rätt. De kommer inte att ge ut något om det inte anledning till att tro att du gör något olagligt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon81912:

Du har rätt. De kommer inte att ge ut något om det inte anledning till att tro att du gör något olagligt

Okej Har inget fuffens för mig, vill bara inte att folk ska kunna se min hemadress och sånt om de söker på min domän

Permalänk
Avstängd

Går det att ändra kontakt-id till ens domän? T.ex om jag heter Håkan Svensson kommer mitt kontakt-id på whois vara t.ex håkan0614-00001, går det byta till nåt annat istället för förnamnet domänen är registrerad på?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Emmet45:

Går det att ändra kontakt-id till ens domän? T.ex om jag heter Håkan Svensson kommer mitt kontakt-id på whois vara t.ex håkan0614-00001, går det byta till nåt annat istället för förnamnet domänen är registrerad på?

Hör efter med din leverantör istället :), de kan säkert hjälpa dig!