Muskampen 2025: Segraren korad!

Språkproblem i windows 98

Permalänk

Språkproblem i windows 98

Har problem med mina språkinställningar i windows 98.
Jag lyckas inte riktigt ställa om till svenska. Jag har ändrat både region, språk och tangentbord men burken envisas ändå med att filnamn innehållande vanliga å:n inte existerar (går man däremot ut i dos finns de där). Öppnar man ett dokument i word för att testa att skriva åäö blir resultatet av någon oförklarlig anledning íäö.

Desperat som jag var gick jag in i helpen på startmenyn och hittade där ngt som kallas multilanguage support. Jag hade mängder av installerade språk, men inte svenska! Var hittar man tilläggsfiler för svenska?, eller har denna multilanguage-grej inget med saken att göra?

Vore tacksam för hjälp!

Visa signatur

Antec Lanboy SmartBlue | Asus A7N8X Deluxe/GD | AMD Athlon XP2400+ | Radeon 9800 PRO | 512 MB DDR | 2*Maxtor 80 GB S-ATA Raid | MSI 52x/24x/52x | MSI DVD 16x/48x | z-680 | ImageQuest Q910 | MX500 | Internet Navigator Keyboard | Func-Surface

Permalänk
Testpilot

Det där í:et fick jag i ett textningsprogram när det inte var inställt på västerländskt. jag vet inte vart man kan ställa in det i windows

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]