Århundradets speltorka - Hjälp att hitta "mitt" spel!

Permalänk
Testpilot

Århundradets speltorka - Hjälp att hitta "mitt" spel!

Hejsan!

Efter att ha spelat WoW i säkert 6 års tid, spelat Line Age 2 i något år med, testat GW2, TERA (efter F2P) och säkert 10-20 tals olika JRPGMMO's... Men hittar INGET spel som får mig att stanna så som WoW gjorde.

Söker helt enkelt ett MMO med bra storyline, fluent combat-mechanics och en relativt stor community (GW2 hade SÄMSTA real-combaten jag varit med om, jämfört med TERA så kändes det som Runescape).

Spel jag är lite inne på;
RIFT
Aion
Age of Wushu
The Secret World

Spel som är uteslutna:
WoW (spelat "klart" det)
TERA (För P12.ig community)
SWotR (ehh.. nej)
GW2 (värsta combat systemet 21st century)

Tack på förhand, mvh
Phoenix ~

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Galaxy S22+ | WF-1000XM4 | WH-XB900N >

Permalänk
Medlem

Dota 2? Inte ett mmorgp, men ett ARTS Riktigt kul och när man väl kommer in i det så är det riktigt bra. Men tyvärr ingen storyline alls... bara massa combat

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:

Phoenix ~

Vad sägs om att kika lite på Final fantasy 14?

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem

går igenom exakt samma process.. hittar absolut ingenting som kan matcha wow och jag känner att jag är klar med wow

Permalänk
Medlem

Tror inget spel kommer vara som wow vanilla.

Spana in arche age eller vad det nu heter. Ska väl släppas i augusti eller något sånt läste jag förra året.

Sen ska det även vara något black desert eller något sånt också. Läste något litet om det.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Samma för mig, testat massa nya spel på sistone efter att ha spelat WoW en väldigt lång tid men hittar inget som kan fånga mitt intresse.. Va WoW så jäkla bra?:)

Permalänk
Medlem

EvE Online har en förmåga att få en att stanna väldigt länge. Men det kanske inte är din typ av MMO.
Storyline? Mja, det finns en men den är snarare något man läser vid sidan av. Mycket av EvE är vad du själv gör det till och det finns en mycket rikare community driven storyline, spelet lever sitt egna liv.

EDIT: Appropå om WoW var bra eller inte, tror snarare att WoW är väldigt bra på att få folk att fastna. Inte så mycket för att det är bra utan för att det spelar på människans beteende. Beroendeframkallande, varpå man hittar ursäkter till varför spelet är så himla braaaaaa.

Tycker själv att WoW är bland de tråkigaste spelen som någonsin funnits och har lyckats undvika det eftersom jag är medveten om att det enbart är populärt för att det är beroendeframkallande.

Visa signatur

Chassi: Svart, PSU: 230 volt, Moderkort: Stort, CPU: Med fläkt, Minne: Tappat, GPU: Klarar MsPaint jättebra, Hårddiskar: Stor och liten, Mus: Med rullhjul, Tangentbord: Svenskt, Skärm: Platt

Permalänk
Testpilot

Söker just ett MMO då jag tävlat i LoL ett tag, samt CS och vill gå tillbaka till ett semi-hardcore MMO. Du vet, komma hem efter jobbet och steka en burgare och spela i 3-4 timmar
Spelade DotA (1) i nästan 2 år sida vid sida av WoW innan jag gick till LoL, dock bara för skojjs skul och spelet är definitivt roligare än LoL, men polarna gillar det inte så.. ><

Skrivet av Skonky:

Dota 2? Inte ett mmorgp, men ett ARTS Riktigt kul och när man väl kommer in i det så är det riktigt bra. Men tyvärr ingen storyline alls... bara massa combat

Är inte FFXIV i beta så man måste regga sig? ^^
FF XIV

Skrivet av FX9:

Vad sägs om att kika lite på Final fantasy 14?

I know the feels bro ;c

Skrivet av Vuzuul:

går igenom exakt samma process.. hittar absolut ingenting som kan matcha wow och jag känner att jag är klar med wow

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Galaxy S22+ | WF-1000XM4 | WH-XB900N >

Permalänk
Medlem

Rift borde du testa! Som ex WoW'are samt Guild Wars 2 spelare så tycker jag rRift är riktigt najs. Spelat några dagar nu och är lvl 40, fortfarande underhåller spelet mig

Visa signatur

Cpu: AMD Ryzen 5 5600x @4.8Ghz
Gpu: Powercolor Radeon RX 5700 (5700XT VBIOS) @ C:2000Mhz M:1800Mhz
Ram: Kingston Fury 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz
Lagring: WD Green SN350 2TB M.2 SSD
Psu: Seasonic 750W Gold

Permalänk
Testpilot

Det är verkligen sant, dock var TBC min "prime time" då jag hade som roligaste (lyckan när man fick sin Nether Drake).
Orkar dock inte vänta.. ;C Behöver ett spel under sommaren då jag inte har arbete atm och börjar klättra på väggarna! oO

Skrivet av Pimpim666:

Tror inget spel kommer vara som wow vanilla.

Spana in arche age eller vad det nu heter. Ska väl släppas i augusti eller något sånt läste jag förra året.

Sen ska det även vara något black desert eller något sånt också. Läste något litet om det.

WoW ÄR så bra, dock har det blivit "utjatat" för min del, men djupet av storyline gjorde som att man levde ett andra liv; karaktären var ditt andra jag och inte bara ett par pixlar :3

Skrivet av Miindz:

Samma för mig, testat massa nya spel på sistone efter att ha spelat WoW en väldigt lång tid men hittar inget som kan fånga mitt intresse.. Va WoW så jäkla bra?:)

Har testat EvE Online lite, tog mig 2 dagar och 4st hår transplantationer innan jag gav upp på det x))

WoW är ett bra spel, och för mig är det bra just för att jag tycker själva Warcraft universumet är det bästa jag varit med om, det är så pass väl skrivet så jag har läst stand-alone böckerna utanför WC1-WC3 och WoW.

Skrivet av TheCadde:

EvE Online har en förmåga att få en att stanna väldigt länge. Men det kanske inte är din typ av MMO.
Storyline? Mja, det finns en men den är snarare något man läser vid sidan av. Mycket av EvE är vad du själv gör det till och det finns en mycket rikare community driven storyline, spelet lever sitt egna liv.

EDIT: Appropå om WoW var bra eller inte, tror snarare att WoW är väldigt bra på att få folk att fastna. Inte så mycket för att det är bra utan för att det spelar på människans beteende. Beroendeframkallande, varpå man hittar ursäkter till varför spelet är så himla braaaaaa.

Tycker själv att WoW är bland de tråkigaste spelen som någonsin funnits och har lyckats undvika det eftersom jag är medveten om att det enbart är populärt för att det är beroendeframkallande.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Galaxy S22+ | WF-1000XM4 | WH-XB900N >

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:

Söker just ett MMO då jag tävlat i LoL ett tag, samt CS och vill gå tillbaka till ett semi-hardcore MMO. Du vet, komma hem efter jobbet och steka en burgare och spela i 3-4 timmar
Spelade DotA (1) i nästan 2 år sida vid sida av WoW innan jag gick till LoL, dock bara för skojjs skul och spelet är definitivt roligare än LoL, men polarna gillar det inte så.. ><

Är inte FFXIV i beta så man måste regga sig? ^^
FF XIV

I know the feels bro ;c

Yepp, FF14 är i beta än så länge. Släpps i Augusti dock. Om du inte har tur och får en betanyckel.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheCadde:

EvE Online har en förmåga att få en att stanna väldigt länge. Men det kanske inte är din typ av MMO.
Storyline? Mja, det finns en men den är snarare något man läser vid sidan av. Mycket av EvE är vad du själv gör det till och det finns en mycket rikare community driven storyline, spelet lever sitt egna liv.

EDIT: Appropå om WoW var bra eller inte, tror snarare att WoW är väldigt bra på att få folk att fastna. Inte så mycket för att det är bra utan för att det spelar på människans beteende. Beroendeframkallande, varpå man hittar ursäkter till varför spelet är så himla braaaaaa.

Tycker själv att WoW är bland de tråkigaste spelen som någonsin funnits och har lyckats undvika det eftersom jag är medveten om att det enbart är populärt för att det är beroendeframkallande.

hmm, det som får mig att gilla wow är, det 1sta online spel jag spelat, började när jag var liten! bra storys, SKIT bra lore, spelade wc3 campains, och det va så sjukt fantastiskt att faktiskt besöka alla ställen i wow som man gjorde i wc3, döda lichking, illidan, bra comunity bra gameplay, skön grafik, tecknat men ändå inte för barnsligt etc, overall är wow ett helt fantastiskt spel om man tänker allt som finns att göra, alla zoner alla questar, synd att du inte hittade nått som du gillade med det, för det har varit min absolut bästa spel upplevelse någonsin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vuzuul:

hmm, det som får mig att gilla wow är, det 1sta online spel jag spelat, började när jag var liten! bra storys, SKIT bra lore, spelade wc3 campains, och det va så sjukt fantastiskt att faktiskt besöka alla ställen i wow som man gjorde i wc3, döda lichking, illidan, bra comunity bra gameplay, skön grafik, tecknat men ändå inte för barnsligt etc, overall är wow ett helt fantastiskt spel om man tänker allt som finns att göra, alla zoner alla questar, synd att du inte hittade nått som du gillade med det, för det har varit min absolut bästa spel upplevelse någonsin

Iofs, kanske är för att jag inte gillat något spel i WC serien. Starcraft är mer min grej, trots detta brydde jag mig inte speciellt mycket om loren i SC heller.

Visa signatur

Chassi: Svart, PSU: 230 volt, Moderkort: Stort, CPU: Med fläkt, Minne: Tappat, GPU: Klarar MsPaint jättebra, Hårddiskar: Stor och liten, Mus: Med rullhjul, Tangentbord: Svenskt, Skärm: Platt

Permalänk
Medlem

Just nu finns väl inget men Wildstar kommer ju ut i höst/vinter!

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Testpilot

Off-topic lite;

Någon som vet om man kan kopiera Aion mappen som med WoW, eller måste man installera hela skiten på 19gb på varenda maskin genom att ladda ner spelet? ._.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Galaxy S22+ | WF-1000XM4 | WH-XB900N >

Permalänk
Medlem

MMORPG genren är ganska död ATM, spelade Guild Wars 2 och tyckte det var rätt skoj men slutade lite kort och blev inte att börja igen. Tror min guild undrar vart jag tog vägen haha, skämt åsido. Har hört talas om något MMOFPS som skulle göras av en känd kommentator, kommer inte ihåg hans namn ironiskt nog. Han hade tydligen fått sponsorer redan.

Permalänk
Medlem

Neverwinter?

Permalänk

Måste säga att Rift är min nya favorit. Sen att det är gratis gör det bara så mycket bättre. Visst finns det ett par saker som kostar om man nu vill ha åtkomst till dem, men inga viktiga saker.

Det är inte Pay to win heller, vilket gör gratiskonceptet så mycket bättre. Som sagt, det finns delar av spelet som måste köpas, men inget som har någon större betydelse i slutändan.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:

Off-topic lite;

Någon som vet om man kan kopiera Aion mappen som med WoW, eller måste man installera hela skiten på 19gb på varenda maskin genom att ladda ner spelet? ._.

Är det ett Steam spel eller fristående?
Om det är fristående är det mest troligt bara att kopiera. (Samt att kopiera registret för densamma)

Visa signatur

Chassi: Svart, PSU: 230 volt, Moderkort: Stort, CPU: Med fläkt, Minne: Tappat, GPU: Klarar MsPaint jättebra, Hårddiskar: Stor och liten, Mus: Med rullhjul, Tangentbord: Svenskt, Skärm: Platt

Permalänk
Medlem

GW2 är ju klart bäst i klassen när det kommer till combat. Förstår inte hur du inte kunde gilla det. Innovativ dodgemeknik, 90% av alla abilities gör du i movement osv. Yäyä smaken är som baken

Permalänk
Medlem

Jag skulle rekommendera TSW, det uppfyller ditt krav på Storyline, fluent combat alá WoW...mjaa inte i närheten, har inte sett något MMO som är i närheten WoW. Dock har det en mer aktiv combat än WoW t.ex.

Spelet är för en lite mognare publik, extremt skönt att det är befriat från alver och dvärgar, ingen begränsning (förutom speltid) i vilka vapen du kan använda, skitsvåra pusselquest. De senaste patcharna 1,5 och 1,6 har varit riktigt bra. 1.7 har släppts i dagarna men det "James Bond" influerade questet som ska vara med har inte släppt ännu.

Comunityn är inte gigantisk men riktigt bra, känns som om de som spelar i senare zonerna är lite äldre och seriösare.

Jag provade GW2 och kom inte längre än lv5 eller så, kändes ganska ointressant och oinspirerande av någon anledning?
RIFT provade jag för någon vecka sedan och jag orkade till lv7 eller så, efter 10-15 minuter så önskade jag mig tillbaka till den "högintelektuella Barrens Chatten"^^ i WoW, RIFT verkar ha samlat på sig varje P12:a som finns. Spelet kändes som WoW annars, fast sämre...lite utdaterat alltså som om man har spelet detta spel redan.

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:

Har testat EvE Online lite, tog mig 2 dagar och 4st hår transplantationer innan jag gav upp på det x))

Det är ett spel med mycket "meta". Det tar lite tid att komma in i och det är oerhört komplext, finns så otroligt mycket att göra.

Men man får ta en bit i taget. Det finns många delar av spelet jag knappt kan något om och inte har testat alls.

Med komplexitiet följer belöning tycker jag. Spel blir roligare om de är komplexa om man tar sig tid att lära sig dem. Det finns alltid mer att lära och alltid nya saker man vill prova.

Jag har alltid varit en "spelprovare". Testar ett spel några veckor på sin höjd och sen hittar jag något annat jag börjar spela. Eve har jag spelat regelbundet nu i ett halvår iaf och för mig blir det bara roligare och intressantare hela tiden. Det är ovanligt för mig att stanna kvar i ett spel så länge.

Permalänk
Medlem

Vanguard saga of heroes.
Det är nu F2P och det finns mycket i detta spel som det är beklagligt att inte andra spel har tagit efter.
Mentoring
Brotherhood
Caravan
Bara för att nämna ett par saker.

http://www.sweclockers.com/forum/116-massiva-onlinespel/11014...

Permalänk

Gör som jag. Sälj din dator! Blir av med min rigg i dag. Får se om man skaffar en ny dator eller om lever analogt ett tag.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Har prövat FF14 ett tag nu. Tycker det är grymt.

Det släpps i August och open beta börjar snart.

Visa signatur

CPU: i7 2600k RAM: Corsair Vengeance 16GB CL9 1600MHz Grafik: GTX 570 CPU Kylare: CM Hyper 212 Plus Moderkort: ASUS P8P67 Pro B3.1 Chassi: CM HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tacomix:

Neverwinter?

Håller med Tacomix, testa Neverwinter. Väldigt roligt spel. Speciellt om man någon gång har hållit på med DnD.

Mvh
Mattias

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheCadde:

Är det ett Steam spel eller fristående?
Om det är fristående är det mest troligt bara att kopiera. (Samt att kopiera registret för densamma)

Är det steam så kopierar man bara över den i steamapps commonmappen och drar en Verify Cache så fixar steam registret och laddar ner update / saknade filer

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheCadde:

Tycker själv att WoW är bland de tråkigaste spelen som någonsin funnits och har lyckats undvika det eftersom jag är medveten om att det enbart är populärt för att det är beroendeframkallande.

Du har inte spelat WoW och tycker att det är ett av de tråkigaste spelen som någonsin funnits? Vilket oerhört intelligent uttalande...

Har själv spelat det sen det släpptes, men även spelat mycket innan det, Ultima Online osv, samt diverse olika MUD över modem, men inget har varit bättre än WoW hittills det måste jag hålla med om. Köpte GW2 och det var fantastiskt tråkigt, så nu är jag tillbaka i WoW igen

Permalänk
Skrivet av TheCadde:

Tycker själv att WoW är bland de tråkigaste spelen som någonsin funnits och har lyckats undvika det eftersom jag är medveten om att det enbart är populärt för att det är beroendeframkallande.

Tycker att CS, Dota, LoL, HoN, Starcraft m.fl. är skittråkiga spel... detta vet jag eftersom jag aldrig spelat dom... och eftersom dom är populära bara för att dom är beroendeframkallande... ungefär som kokain.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Kolla om du kan komma in i The Elder Scrolls betan! Ser riktigt roligt ut!

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)