Cdon:s Thor bärbara maskiner - något att ha?

Permalänk

Cdon:s Thor bärbara maskiner - något att ha?

Tjenare allihopa har länge funderat på att införskaffa mig en bärbar dator. Har en budget på ca 10 laxar, ska gå att spela battlefield 3, BO2 osv på duglig grafik.
Så om det är nån med erfarenhet av tex Thor laptops, skriv gärna.

Tack på förhand!

Visa signatur

I5 3570k @4.0, Corsair 8GB, ASRock Z77, ASUS GTX 780, Samsung 830 128GB, Samsung 840 240GB,BenQ XL2411T 144hz, Steelseries Siberia Elite, Steelseries Rival, QPAD MK-85, Steelseries Qck+ NIP.

Permalänk
Avstängd

Vad jag vet så är dom prisvärda och bra konfiguration!

Visa signatur

Mina prylar: Ipad,MacBook pro,Iphone,ipod. Android dynga vill ingen ha.

Permalänk

Jag älskar min.

Har haft 2 såna nu och de är bäst. Jag skulle rekommendera detta till vilken person som helst som söker en bärbar med mkt power

Permalänk
Medlem

Köpte mig en Thor Einride på deras kampanj på den i vintras och använder den rätt mycket. Skrev en hel del om det i några trådar också, tillsammans med andra användare som också hade synpunkter på den:
http://www.sweclockers.com/forum/112-barbara-datorer-koprad/1...
http://www.sweclockers.com/forum/112-barbara-datorer-koprad/1...

#13401245 <- Mitt omdöme efter någon dags användande.

Tror den gick lös på 6990:- när jag köpte den, fick mycket för det låga priset. Men just Einride var lite plastig i bygget kan man tycka, högtalarna är väl inget att hänga i granen. Sedan vet jag inte om jag skulle ge mig på att spela t.ex BF3 och förvänta mig en trevlig upplevelse. Har inte provat annat än Neverwinter och D3 typ, dessa har väl gått bra dock. Har bytt WLAN-kortet på min samt satt in extra RAM, totalt 24GB, installerat en 1TB 2.5" extra.
Har inte kollat så mycket på senare modeller men jag såg att att chassit såg lite finare ut på den som kom efter den jag köpte.

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk

Kan den Thor Einride de har för 9990:- vara "förbättrad" annan revisin på grejerna eller vad tor ni?

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

Kan den Thor Einride de har för 9990:- vara "förbättrad" annan revisin på grejerna eller vad tor ni?

Den är betydligt bättre än de billigare Thor-datorerna.

Visa signatur

Alienware 14| 14,0" FHD IPS| Intel Core i7-4700MQ 2,4-3,4 GHz| Nvidia GTX 765M 2 GB GDDR5| 8 GB DDR3L 1600 MHz| 256 GB mSATA SSD + 750 GB HDD (7200 rpm)| MIN RECENSION AV ALIENWARE 14
För närvarande student på KTH. Har ni några frågor är det bara att skicka ett meddelande.

Permalänk

ok för jag läste att den modellen ahde dåliga högtalre mm.
Men kanske gjort om gjort rätt

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aenarian:

Den är betydligt bättre än de billigare Thor-datorerna.

Den verkar dock inte ha tangentbelysning vilket är trevligt för en sådan dator.

Hur är det med DevilTech nu för tiden, de verkar ha prisvärde spellaptops?

Den här som kostar lite över 8000kr , vet du vad för chassi den har?
http://www.deviltech.de/deviltech.php/sid/eb0c5e2d764afacc46a...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

Tycks mig som om chassit är väldigt likt utvändigt. Skulle inte förvåna mig om det är samma högtalare. samtidigt så står det inte något om ONKYO som det gjorde på de gamla så de kanske har gjort om den biten lite.
CDON verkar ha gått över till mSATA på hårddisken också, plus två platser för vanliga diskar man får sätta i själv sedan. Vilket är rätt smutt.
CPU:n är en generation nyare, vilket är trevligt. De har gått över till ett Intel kort direkt istället för att köra på Realtek som de hade på förra versionen, vilket är nice. Köpte själv det där WLAN-kortet när jag köpte datorn och satte in det. Fortfarande plats för 3 RAM-stickor, max 24GB.
"GeForce GTX 765M levererar 75 % mer prestanda i spel jämfört med förra generationens GTX 660M." Låter det vara osagt hur vida detta är helt sant men..
Fläkten låter en hel del när man spelar och värmen kommer upp lite i graderna. Vet att det finns en hel del tweak´s att göra, finns special BIOS upplagda med överklockning och annat skoj, har inte kollat så noga på dessa ännu men vet att de finns. Om de fungerar för nyare chassin av CLEVO´s grejer vet jag inte, men det lär kanske komma.
Så länge datorn kör på inbyggda kortet så låter den nästan inget, men så fort man går över på Nvidia:t så varvar fläkten upp.

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk

ok nåja det blev en lenovo med 2x750M i sli så hoppas denlevererar när jag väl får den

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]