Permalänk
Medlem

Köpa på g2play.net

(Jag vet inte om denna tråden passar här)

Hallå alla Swecare, jag tänkte köpa CoH2 på G2play.net för 250 kronor. Men jag vet inte hur mycket jag kan lita på dem, har kollat på lite recensioner och de flesta verka tycka att det är en "okej" hemsida. Fast de trådarna är ganska gamla, samt så undrar jag om någon annan har köpt CoH2 (Company of Heroes 2) där? (http://www.g2play.net/store/Company-of-Heroes-2-Steam-Key.htm...)

Visa signatur

I rikets namn.

Permalänk
Medlem

Köpt en hel del spel där. Aldrig varit något problem förutom på Diablo 3-releasen då deras keys delades ut 1 timme efter officiella releasen som var 00.01, alltså inget större problem.

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem

De köper sina nycklar i fodral från u-länder där spel är väldigt billigt, sen säljer de vidare spelen genom att skicka en scannad bild på cd-nyckeln. Det är där bara hoppas att de inte säljer vidare den fysiska manualen med nyckeln på. Nycklar från g2play har blivit avstängda då det inte är en fullt laglig sida(natural selection 2 om jag inte missminner mig). Jag skulle inte handla där.

Edit: Köp på en av de fullt lagliga sidorna som är billig istället. Ett tips där är greenmangaming även om de blev lite dyrare när de bytte till pund.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

g2play och många andra liknande sidor köper in billiga nycklar både i form av lagliga kopior från u-länder men även i andra hand där i vissa fall nycklarna kan vara stulna eller köpta med stulna kreditkort.
Även om majoriteten av alla nycklar är lagliga så är g2play inte en auktoriserad försäljare av nycklar så om man nu får en nyckel som blir bannad så kan man inte klaga eftersom man har köpt från någon som inte har någon rätt att sälja nycklar.
Så håller med flyawaynille här att det är bättre att köpa på t.ex greenmangaming (som är en auktoriserad säljare) eller andra ordentliga sidor även om man får betala några kronor extra.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Haft aldrig haft problem med dom, köpt säkert 20 spel där! Bara att tuta och köra Dom har kundservice 24 timmar om dygnet också!

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem

Rekommenderas starkt!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Jag har köpt en del spel där och det har alltid fungerat bra.
Kolla även på Green Man Gaming, de är auktoriserade att sälja nycklar till Origin samt Steam.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Jag har köpt där många gånger, till exempeel mw3 för 130kr när det kostade 450. Jag hade köpt därifrån, prisskillnaden är värt det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag köpte nyligen BF3 därifrån och origin-koden låg 10 minuter efter köpet i min email. Så det bör nog inte vara några problem för dig.