batfil ska skicka filer till nas

Permalänk
Medlem

batfil ska skicka filer till nas

Hej.

Jag har lite problem att få batfilen att fungera. Jag kan flytta filer manuellt till nasen genom kopiera/klipp ut och sen klistra in i den mapp jag vill få mina filer till på nasen.

Jag kör MOVE och inte XCOPY.

Byter jag sökvägar på batfilen till C: så går det att flytta filer mellan de mappar jag väljer men inte om jag väljer nasen.
Spelar ingen roll om jag kör \\ipadress\mapp eller om jag mappar upp nasen till t.ex. X:
Som sagt, batfilen verkar inte kunna skicka till nasen men till C:

Verkar som det är någon säkerhetsgrej eller något protokoll på nasen gissar jag på.... Men just att jag kan klistra in filer manuellt med mitt windows konto blev jag lite fundersam. I nasen har jag ställt att alla ska få läsa och skriva.

Visa signatur

Gigabyte X299, i7 7800X, 3200Mhz 32GB, 960 EVO 500GB, GTX 1060 6GB

Gigabyte GA-X58A-UD5, i7 920 @ 3,2Ghz, Corsair 18GB, 480GB Corsair , GTX 470

Permalänk
Medlem

Kanske måste köra batfilen som admin?

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mazzazz:

Hej.

Jag har lite problem att få batfilen att fungera. Jag kan flytta filer manuellt till nasen genom kopiera/klipp ut och sen klistra in i den mapp jag vill få mina filer till på nasen.

Jag kör MOVE och inte XCOPY.

Byter jag sökvägar på batfilen till C: så går det att flytta filer mellan de mappar jag väljer men inte om jag väljer nasen.
Spelar ingen roll om jag kör \\ipadress\mapp eller om jag mappar upp nasen till t.ex. X:
Som sagt, batfilen verkar inte kunna skicka till nasen men till C:

Verkar som det är någon säkerhetsgrej eller något protokoll på nasen gissar jag på.... Men just att jag kan klistra in filer manuellt med mitt windows konto blev jag lite fundersam. I nasen har jag ställt att alla ska få läsa och skriva.

Testa kör kommandot i cmd.exe så du ser vad som är fel.

Permalänk
Medlem

Jag får access is denied när jag kör i CMD.
Vad använder batfilen för konto när den körs??? I förlängningen har jag tänkt att lägga in batfilen i windows schemaläggare, men vill kolla så allt lirar som det ska innan.

Antar att jag måste lägga till något konto i NASen... Det är en Netgear RN31600 och vad jag kan se så är utdelningens behörighet läs och skriv för alla.

Visa signatur

Gigabyte X299, i7 7800X, 3200Mhz 32GB, 960 EVO 500GB, GTX 1060 6GB

Gigabyte GA-X58A-UD5, i7 920 @ 3,2Ghz, Corsair 18GB, 480GB Corsair , GTX 470