SweClockers drop!
Permalänk
Medlem

Tre skärmar?

Hejsan! Har nyss köpt en andra skärm till datorn. Sen tidigare har jag en skärm samt platt-tvn inkopplad via hdmi. Nu är En skärm kopplad via dvi och en via mini displayport. Men datorn vill inte hantera tre skärmar samtidigt. Går det ens att ha tre skärmar igång samtidigt? Platt-tvn vill jag bara ha igång ibland när jag ska kolla på film. Har ett Gigabyte Radeon HD7850 1024MB OC grafikkort. Mvh Anton.

Permalänk
Inaktiv

Jag har ett 7950 och den klarar upptill 4-5st tror jag. Mitt har däremot 3GB antar att ditt har 2. Skulle provat 2 skärmar och sedan hålla mig till det med 2GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av sindeed:

Hejsan! Har nyss köpt en andra skärm till datorn. Sen tidigare har jag en skärm samt platt-tvn inkopplad via hdmi. Nu är En skärm kopplad via dvi och en via mini displayport. Men datorn vill inte hantera tre skärmar samtidigt. Går det ens att ha tre skärmar igång samtidigt? Platt-tvn vill jag bara ha igång ibland när jag ska kolla på film. Har ett Gigabyte Radeon HD7850 1024MB OC grafikkort. Mvh Anton.

Så länge en monitor har Displayport som anslutning eller du kör med aktiv adapter på DP så ska det inte vara problem att ha HDMI+DVI+ en DP inkopplat samtidigt.

EDIT: Jag kör själv med ett 7870XT och har en Samsung TN på DVI, en Dell IPS-skärm på DP med passiv adapter, eftersom skärmen i sig har Displayport och en TV på väggen som jag bara kör ibland via HDMI.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

sindeed:
3-6 skärmen behöver en aktiv DP adapter så antagligen har du köpt fel. Det ska stå aktiv eller Eyefinity på butikens hemsida där du köpt den. Står inget så är det fel.

Vissa av oss som hade samma problem hade t.o.m frågat butiks personalen som visat oss till en passiv adapter. Vi var tvungen att byta ut den mot en aktiv innan det funkade.

blackeagle:
Hade det inte varit billigare för dig att köra DP hela vägen på den skärmen som hade DP port hos dig?

Skrev tydligar vad jag menade.
Permalänk
Medlem

hade nått liknande krångel när jag skulle koppla in min tv för att köra 3 skärmar + tv
jag kör mina två mindre sidoskärmar på passiva minidp>vga adaptrar mainskärmen på dvi och tvn på hdmi

mitt problem var då att när jag kopplade in min tv via hdmi så slockna båda mina sido skärmar
detta löste jag genom att rycka ur sidoskärmarna>starta om>koppla i dom, sen kommer jag inte ihåg men troligen körde jag en reboot efter det oxå

hursomhelst, vet att man inte kan ha båda dvi portar och hdmi samtidigt på dom flesta radeon kort, men då du kör ena skärmen via DP så skall detta inte borda spela nån roll, testa göra som jag gjorde o se om de hjälper dej något annars har jga inte en aning :/

Visa signatur

Burken: | Windows 8 | Gigabyte GA-Z68XP-UD4 | Intel core i5 2500k @ 4.5 GHz | Corsair H80 @ CorsairSP quiet p&p | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB CL9 | 6870 CF | Corsair SSD Force 3 Series 120GB | Seagate 250GB + WDG 1TB | Corsair CX600 |

Permalänk
Medlem

AKTIV dp adapter, sen fungerar det.

Visa signatur

[ASUS P8Z77-V] [INTEL Core i5-3570K@4.2ghz] [HyperX1600/16gb]
[Asus GTX1070] [Samsung 830 256gb x2 ]
[BENQ XR3501] [Logitech G27] [Logitech 3D PRO]

Permalänk
Medlem

Dp-adapter, det är sladden displayport till hdmi jag köpt fel? Den ska vara aktiv? Vad innebär då det? Än så länge kan jag manuellt ändra inställningar när det är dags att kolla film på tvn. Men sen ska det räcka att köpa en annan sorts kabel? Mvh.

Permalänk
Medlem

Skärmen har ingen displayport utan bara två hdmi...

Permalänk
Medlem
Skrivet av sindeed:

Dp-adapter, det är sladden displayport till hdmi jag köpt fel? Den ska vara aktiv? Vad innebär då det? Än så länge kan jag manuellt ändra inställningar när det är dags att kolla film på tvn. Men sen ska det räcka att köpa en annan sorts kabel? Mvh.

De 2 första frågorna har du redan fått flera svar på. 3:e frågan vad det innebär har DU själv redan svarat i ditt första inlägg när du bad om hjälp. Läs tråden några gånger. Inklusive det du själv skrev.

Skrivet av sindeed:

Skärmen har ingen displayport utan bara två hdmi...

Vad är det för en skärm?
TV apparater bruka ofta ha flera HDMI men det är första gången jag hört att en skärm skulle ha 2 st och inget annat.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av panpo98:

Vad är det för en skärm?
TV apparater bruka ofta ha flera HDMI men det är första gången jag hört att en skärm skulle ha 2 st och inget annat.

Inget konstigt. Min Fujitsu SL27T-1 har bara två HDMI och en VGA (vilket enligt mig räknas som att den bara har två HDMI).

TS, har du en CPU med iGPU och ett moderkort med videoutgång(ar) kan du koppla en skärm dit. Till exempel 2500K, 2600K, 3570K, 3770K, 4670K, 4770K + Z68, Z77, Z87.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers