Orée gör tangentbord av ett enda stycke trä

Permalänk
Medlem

Porr! jag som jobbar med att sälja konstruktionsvirke ska fan tvinga till mig ett sådant här av chefen, inte kan han säga nej till det

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone 13

Permalänk
Medlem

Såg läckert ut, men tvivlar på att jag kommer skaffa det:P

Permalänk
Medlem

Nej usch, flisor i fingrarna av för mycket spelande ^^

Visa signatur

CPU & Kylning: Ryzen 7 7800X3D & ASUS ROG Strix LC II 360 RAM: Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte X670 Gaming PSU: EVGA Supernova G2 850W M.2: Samsung 960 Evo 250GB Chassie: CM Storm Stryker Skärmar: AOC AGON AG271QG G-Sync IPS @165Hz och Qnix QX2710 IPS/PLS @110Hz

Permalänk

Generöst att bjuda på möjligheten att stoppa in egna motiv men inte ÅÄÖ.

Permalänk
Medlem

Skulle väll föresten passa bra tillsammans med an av SweClockers alla trä-datorer som finns i galleriet!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Entusiast
Skrivet av RzrTrek:

Varför kan man inte köpa produkten med Bitcoin?

För att de vill ha riktiga pengar och inte en internetbubbla (http://nationalinterest.org/commentary/the-bitcoin-bubble-bad...) (https://medium.com/money-banking/2b5ef79482cb) som är mest intressant för knarklangare (http://www.guardian.co.uk/world/2013/mar/22/silk-road-online-...) och vapenförsäljare (http://www.huffingtonpost.com/2013/04/15/bitcoin-guns_n_30708...) som inte vill ha sina transaktioner spårbara?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

Shut up and take my money!

Visa signatur

Chassi: Louqe Ghost | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 16GB @ 3200MHz | Moderkort: MSI Z390I | GPU: EVGA Geforce RTX 2080ti 11gb | CPU: Intel i5 9600k @ 3.7 GHz | PSU: Corsair SF850 | Lagring: x2 Samsung 970 EVO series SSD 1TB M.2 i RAID 0

Permalänk
Medlem

Trevligt med ett tangentbord utan PVC. Bibehållen reproduktionsförmåga på köpet!

Visa signatur

Stationär: Obsidian 550D WaterCooled - Dual Radiator Mod
Intel Core i5 2500k @ 4,5GHz [EK Supreme HF] | ASUS P8P67 | 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz CL 8 | Crossfire Gigabyte Radeon HD6950 2GB @ 1536 shaders [EKWB FC6970] | Caviar WD Black 640GB | Caviar WD Green 1TB | Corsair HX 850W | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

Haha, det här kommer bli en favorit på Söders höjder, alla bajsnödiga caféhipsters lär spruta i brallan! Äntligen nåt med högre coolhetsfaktor än chefsredaktörens värstingmac, som till på köpet nästan kvalificerar för kravmärkning

Lite märkligt dock att man inte kan få det med svensk layout, man undrar hur de misslyckats att få till stöd för det i etsningsmaskinen, speciellt som fransmännen ju själva är helt notoriska med sina typologiska accenter och sådant hit och dit. Man tycker ju att just fransmän, om några, borde kunna leverera alla specialtecken någon rimligtvis kunde önska sig.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk

Bara 1300 kr för grundmodellen.. trodde att det skulle vara dyrare, hade inte blivit förvånad om det hade kostat över 10.000 kr.

Permalänk
Avstängd

Tangentbord gjort utav trä?! Tror dom det växer på träd eller?! Öh, nvm...

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Atlas Tasume:

Att det inte har svensk layout är en dealbreaker!

Eng > Swe layout.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Haha, det här kommer bli en favorit på Söders höjder, alla bajsnödiga caféhipsters lär spruta i brallan! Äntligen nåt med högre coolhetsfaktor än chefsredaktörens värstingmac, som till på köpet nästan kvalificerar för kravmärkning

Lite märkligt dock att man inte kan få det med svensk layout, man undrar hur de misslyckats att få till stöd för det i etsningsmaskinen, speciellt som fransmännen ju själva är helt notoriska med sina typologiska accenter och sådant hit och dit. Man tycker ju att just fransmän, om några, borde kunna leverera alla specialtecken någon rimligtvis kunde önska sig.

Snarare förvånande att det öht erbjuds någon annan layout än fransk

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arkebuzer:

Snarare förvånande att det öht erbjuds någon annan layout än fransk

Hah, touché! Du har en klar poäng där

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spennis:

Trevligt med ett tangentbord utan PVC. Bibehållen reproduktionsförmåga på köpet!

haha! tack för skrattet

OnT: Snyggt och helt rätt. Trä >> plast som material. Och 1300? Den hamnar på önskelistan

Visa signatur

Topkek

Permalänk

Passar nog bra till träskallar

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av blomqvist:

Tillverkat av ett stycke.

När jag tänker efter tycker jag att det räcker att "chassit" är gjort av ett stycke för att det ska få heta så.

Däremot får inte chassit vara gjort av två bitar från samma stycke trä.

Skrivet av WDac:

som sagt oljat trä (behandlat) drar inte åt sig vätska då det redan är fullt av olja. hur tror ni träbåtar fungerar?

Vet, men det lär inte bli roligt för det.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

stör mig så sjukt mycket på hur han kört lasern när han gjort hål för tangenterna. Har brännt alldeles för mycket i högra hörnen vilket gör att den ser sjukt B ut. Klar hela grejjen är nice som fan men stör mig på den detaljen. hög kvalite rakt igenom ska det vara för de priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

När jag tänker efter tycker jag att det räcker att "chassit" är gjort av ett stycke för att det ska få heta så.

Däremot får inte chassit vara gjort av två bitar från samma stycke trä.

Vet, men det lär inte bli roligt för det.

Men... Va?... Hur får du in elektroniska komponenter i något som inte är delat hade du tänkt? Alltså... Jag... Jag orkar inte. Godnatt.

Visa signatur

Ignorance is voluntary misfortune.

Permalänk
Medlem

Äntligen ett snyggt tangentbord. Om dom inför fullhöga tangenter och gärna mekaniska samt svensk layout så köper jag direkt.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Zizoor:

Men... Va?... Hur får du in elektroniska komponenter i något som inte är delat hade du tänkt? Alltså... Jag... Jag orkar inte. Godnatt.

Sant. Men vad är då vitsen med "ett enda stycke"?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

det är oljat, möglar/ruttnar ej på ett bra tag.

som sagt oljat trä (behandlat) drar inte åt sig vätska då det redan är fullt av olja. hur tror ni träbåtar fungerar?

Träbåtar sväller ganska rejält i vatten. Alla med kunskaper om träbåtar borde veta att dem läcker som ett såll om dem stått och torkat på land. Först när de sugit upp vatten och svällt blir dem täta igen. Ganska dålig jämförelse

Dock kan jag inte tänka mig att trä är speciellt bekvämt att skriva med. Lackat trä kanske med oljat har en viss strävhet som kommer slita på fingerspetsarna. Metall och plast kan man göra helt plant, något oljat trä aldrig blir.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomas_skane:

Träbåtar sväller ganska rejält i vatten. Alla med kunskaper om träbåtar borde veta att dem läcker som ett såll om dem stått och torkat på land. Först när de sugit upp vatten och svällt blir dem täta igen. Ganska dålig jämförelse

Dock kan jag inte tänka mig att trä är speciellt bekvämt att skriva med. Lackat trä kanske med oljat har en viss strävhet som kommer slita på fingerspetsarna. Metall och plast kan man göra helt plant, något oljat trä aldrig blir.

Tror dock att det är väldigt finslipat när man får det och sen ju mer man använder det så kommer det sista nötas bort och de kommer vara helt plant då fett och hud, smuts osv från fingrarna kommer lägga sig på trät.... Precis som på dina plast tangenter

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Skrivet av thomas_skane:

Håller med. Detta var sjukt snyggt men texturen på trä är inte det optimala materialet för ett tangentbord.

Ett tangentbord i metall har jag dock inte testat, skulle vara mycket intressant om det gick att göra med samma prisnivå som detta.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Snyggt men ruskigt opraktiskt på ungefär alla tänkbara sätt.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

100% utseendemässigt, är den enda förklaringen jag kan tänka mig.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Entusiast
Skrivet av HurMycket:

Fråga Apple som envisas med att göra sina datorer från ett stycke aluminium. Det låter bra i marknadsföringen. I just trä kan man ju få ådringen att matcha vilket är rätt snyggt.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Med ett sådant så är det nog bannor med flottiga chips-fingrar framför datorn...

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 5800X3D - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - AMD RX 6950 XT - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Fråga Apple som envisas med att göra sina datorer från ett stycke aluminium. Det låter bra i marknadsföringen. I just trä kan man ju få ådringen att matcha vilket är rätt snyggt.

Det är bättre att bearbeta ett stycke alu som apple gör en att gjuta. Då gjutningen inte alls blir lika hållbart.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Silcan:

Det är bättre att bearbeta ett stycke alu som apple gör en att gjuta. Då gjutningen inte alls blir lika hållbart.

Fast det går att göra ur två stycken också om man vill. Men det låter inte lika bra i marknadsföringen. Sen kan man ju fråga sig hur hållbart det faktiskt måste vara i en dator. Den ska ju inte klara några enorma laster. Det är ju inte en del av en flygplansvinge eller hjulupphängningen på en sportbil. Min erfarenhet av laptopar är att det som havererar antingen är gångjärnen eller tangentbordet. Om man inte tappar den för då ligger oftast skärmen risigt till.

Visa signatur