Permalänk
Medlem

Vad är meningen med guilds? Lättare att hitta folk att köra med?
Finns det i sådana fall någon SweC guild man kan gå med i?

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem

Så har äntligen kommit igång lite lätt med Dota. Men har ni några amatörtips? Vilka hjältar borde man köra på? Jag är ganska support/snipig. Där är ju en miljard options, vet att det är det som är charmen men det är läskigt för en nybörjare.

Btw, stilen på spelet är fett awesome och välpolerad. Var tvungen o slänga upp ett item på workshopen åt drow rangern (den jag har mest erfarenhet av) för att jag blev så inspirerad. Folk håller på att rösta nu men tror inte det blir mycket av det.

EDIT: Vill några noobs lira ihop så är det bara att hooka upp med mig!

Permalänk
Skrivet av TreD:

Så har äntligen kommit igång lite lätt med Dota. Men har ni några amatörtips? Vilka hjältar borde man köra på? Jag är ganska support/snipig. Där är ju en miljard options, vet att det är det som är charmen men det är läskigt för en nybörjare.

Btw, stilen på spelet är fett awesome och välpolerad. Var tvungen o slänga upp ett item på workshopen åt drow rangern (den jag har mest erfarenhet av) för att jag blev så inspirerad. Folk håller på att rösta nu men tror inte det blir mycket av det.

EDIT: Vill några noobs lira ihop så är det bara att hooka upp med mig!

Det bästa tipset jag kan ge dig är att spela med kompisar. Det är ganska lätt att tröttna annars.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

Det bästa tipset jag kan ge dig är att spela med kompisar. Det är ganska lätt att tröttna annars.

Dålig community?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TreD:

Dålig community?

Många icke engelsktalande ryssar på de europeiska servrarna som gillar att vara idioter

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Medlem

Gjorde en guild med namnet Sweclockers [SweC] finns i Sweclockers channeln om man vill ha en invite

Permalänk
Medlem
Skrivet av cjal:

Gjorde en guild med namnet Sweclockers [SweC] finns i Sweclockers channeln om man vill ha en invite

Skrev i kanalen, annars kan du adda mig! Dema3

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Skrivet av TreD:

Dålig community?

Ja, det är en dålig(fast lojal) community. Den är dock inte i närheten av att vara lika dålig som LoL-communityn.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem

Inte längre jag som har hand om guilden, killen som är ledare numera heter TC på steam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cjal:

Inte längre jag som har hand om guilden, killen som är ledare numera heter TC på steam.

Det är jag det!
Men hur kommer det sig?

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saxn:

Det är jag det!
Men hur kommer det sig?

Jag var lite snabb när jag skapade guilden. Jag hade kunnat haft hand om guilden men jag känner att jag inte har energin att lägga ner tid på det. Dessutom har jag mycket annat jag gör och därför har jag svårt att invita nya medlemmar och annat. För guildens bästa så är det bättre om någon annan har hand om den. Om du vill kan du lämna över ansvaret till någon annan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cjal:

Jag var lite snabb när jag skapade guilden. Jag hade kunnat haft hand om guilden men jag känner att jag inte har energin att lägga ner tid på det. Dessutom har jag mycket annat jag gör och därför har jag svårt att invita nya medlemmar och annat. För guildens bästa så är det bättre om någon annan har hand om den. Om du vill kan du lämna över ansvaret till någon annan.

Jag kan nog ge mig på att ta ansvaret.

Om någon här vill gå med i den för att enklare hitta folk ifrån SweC att köra med så släng iväg en friend request till mig(dema3). Så bjuder jag in er när jag är har möjlighet!

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem

Dubbel trubbel.

Är det någon annan som brukar få sin "Suggested items" helt tom? Händer titt som tätt för mig vilket är redigt störande.

Edit:
Ogillar detta mute system starkt, blivit mutad i 48 timmar. Har inte varit något tjafs eller dylikt i de games jag kört idag

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem

Den kommande patchen ska fixa det. Släpps imorgon. Alla mutes och bans blir nollställda...

Permalänk
Medlem

Hur skaffar man dota 2? sjukt sugen på att börja....

Permalänk
Medlem
Skrivet av boxerz:

Var god; http://store.steampowered.com/app/570/

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av boxerz:

Messa mig din epost så skickar jag en invite

Permalänk
Medlem

De har nu uppdaterat tutorialen så nu finns det många uppdrag att klara. Tycker att tutorialen faktiskt är riktigt bra gjord och kommer säkerligen lära många oerfarna spelare att lära sig det komplicerade spelet!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av oskaaarn:

Många icke engelsktalande ryssar på de europeiska servrarna som gillar att vara idioter

Så sant!

Mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Keeper of Traditions

"Äntligen" ute ur betafasen Kanske blir fler spelare nu.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

"Äntligen" ute ur betafasen Kanske blir fler spelare nu.

Hoppas få med nån polare när det kommer till Linux också

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av xinux:

DotA till Linux = Farväl Windows!

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | i5-3570k
Palit RTX3060 Dual OC | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2

Permalänk
Medlem
Skrivet av xinux:

Finns en bugtracker för Linux/OSX https://github.com/ValveSoftware/Dota-2/issues

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av xinux:

Jao, det borde ju komma snart, tycker man...

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TreD:

Dålig community?

Serversen ser ut såhär:

1. Europe - Ryssland och Polen

2. US East - Brazilien, Mexiko och Argentina

3. US West - Araber

4. Ryss - Ukriansk

Anledningen varför jaghatar F2P conceptet.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Hzup:

Serversen ser ut såhär:

1. Europe - Ryssland och Polen

2. US East - Brazilien, Mexiko och Argentina

3. US West - Araber

4. Ryss - Ukriansk

Anledningen varför jaghatar F2P conceptet.

Riktigt så illa är det inte, men man tjänar helt klart på att hitta en grupp att spela med

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Riktigt så illa är det inte, men man tjänar helt klart på att hitta en grupp att spela med

Största problemet nu är ju att 4 av 5 är mutade så det enda man ser ingame är "Well played!"

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Mezzlock:

Största problemet nu är ju att 4 av 5 är mutade så det enda man ser ingame är "Well played!"

Japp, det är en riktigt dålig lösning på problemet

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Dota 2 är lanserat, man behöver inte inv för att köra det nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extol:

Dota 2 är lanserat, man behöver inte inv för att köra det nu

Dock som jag skrev i en annan tråd, alla kommer inte kunna spela på direkten.
Man får ställa sig i kön

Citat:

We want to avoid a situation where a rush of players overloads our server infrastructure. As we increase our capacity, we will let more people in from the launch queue.

Citat:

New players will be added in batches. We will start letting people in and monitor how the entire system reacts, and make sure that we aren't disrupting the entire community.

Källa

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas