Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk
Medlem

Avi till mpg!

Laddade ner ett prog som heter Fx MPEG Writer, men när jag ska writa en avi film till mpeg säger den: "Unable ti load source file. The stream may be corrupt or the file type may be unsupported"

Går detta att fixa till på ngt vänster?
Tacksam för svar!

Visa signatur

Trodde aldrig det var möjligt, men en gång är ingen gång!

Det borde gårdarna veta..

Permalänk
Medlem

Kan kanske bero på att den var komprimerad... typ divx. Annars har jag också undrat hur man kan göra om avi och divx till mpg och fremför allt vcd.

Visa signatur

Antec P180 | GA-P45-DS3 | Intel Core 2 Quad E9400 @ 2,66 Ghz | WD Velociraptor 150GB | OCZ Reaper PC8500 4096MB | XFX 8800GTS 640MB | Samsung 215TW

Permalänk
Medlem

Jag har stört mig länge på detta, men nu får det fan vara nog. Varför flyttas inte såna här trådar till Windows-delen? Jag har sett tiotusentals trådar om folk som söker program till Windows och annat.. Nätverksrelaterade trådar flyttas till nätverks-delen, unixrelaterade trådar flyttas till unix-delen men windowsrelaterade frågor stannar kvar? Om det nu är så att detta är en windows-del tycker jag ni ska ändra topicen.

Visa signatur

http://www.catb.org/~esr/faqs/smart-questions.html
"Tot kto samoiltushi infarmator tot kto sam ne ponjal sto on rasskasoval"

Permalänk

Det är en fråga som alla kan hjälpa till att förklara.
Att filen troligtvis är komprimerad.
Mer hjälp kan han inte få.
Vilket os använder du Raiche?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazzee
Kan kanske bero på att den var komprimerad... typ divx. Annars har jag också undrat hur man kan göra om avi och divx till mpg och fremför allt vcd.

Jag har konverterat filmer från AVI- filer (DivX,Xvid) till SVCD och VCD med hjälp av programmet DVD2SVCD
Där finns en inställning så att man kan konvertera AVI2SVCD.

Programmet gratis och "självgående" men för SVCD behöver man en Mpeg2 encoder som TMPGEnc eller Cinema Craft Encoder.

Allt står på sidan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Det är en fråga som alla kan hjälpa till att förklara.
Att filen troligtvis är komprimerad.
Mer hjälp kan han inte få.
Vilket os använder du Raiche?

Jag kör gnu/linux. Att det är det kan jag hålla med om, det var väl ett dåligt ställe att posta mitt inlägg på, men jag hade mycket väl kunnat leta fram minst FEMTIO trådar som definitivt _borde_ (enligt min åsikt, och just det topicen 'Dator- och teknikrelaterat' syftar på) vara i windowsdelen (och säkert minst lika många flyttade nätverks- och unixrelaterade trådar).

Visa signatur

http://www.catb.org/~esr/faqs/smart-questions.html
"Tot kto samoiltushi infarmator tot kto sam ne ponjal sto on rasskasoval"