El-Giganten Rea - Samsung 46" Smart LED-TV UE46F6275

Permalänk
Medlem

El-Giganten Rea - Samsung 46" Smart LED-TV UE46F6275

Jag är i behov av att köpa en ny tv (inte plastma).
Någon som har någon erfarenhet av denna TV'n? Är den ett bra köp för det här priset ? 6990kr

http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/UE46F6275XXE/sa...

EDIT- Kan inflika att jag är ute efter en 46" .. eventuellt max en 50" men tror det ser för stort ut i mitt vardagsrum.

Permalänk
Medlem

Kan inflika på att jag också är nyfiken på den!

Permalänk
Medlem

Vad ska du ha den till? Film eller TV?

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Har själv beställt denna http://cdon.se/hemelektronik/samsungtvkampanj/ men inte hunnit få den än. Den borde ha ungefär samma bild som F6275 fast den har även 3D och lite extra löjliga finesser som röststyrning m.m. Har man inte dåligt om plats skulle jag lätt lägga till 3000:- för en 55" istället i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

Har själv beställt denna http://cdon.se/hemelektronik/samsungtvkampanj/ men inte hunnit få den än. Den borde ha ungefär samma bild som F6275 fast den har även 3D och lite extra löjliga finesser som röststyrning m.m. Har man inte dåligt om plats skulle jag lätt lägga till 3000:- för en 55" istället i alla fall.

Röststyrningen är inte så löjlig som du tror... Är extremt gött att bara säga "Hi TV" för att starta den! Behöver inte ens hinna fram till fjärrkontrollen innan man kan börja titta på tv!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superolle:

Röststyrningen är inte så löjlig som du tror... Är extremt gött att bara säga "Hi TV" för att starta den! Behöver inte ens hinna fram till fjärrkontrollen innan man kan börja titta på tv!

Måste man inte trycka ned en knapp på den extra fjärrkontrollen för att börja använda röststyrningen?

Permalänk
Medlem

Tror att detta är en billigare variant av tvn jag har nu. Måste tyvärr rapportera att den har problem med light-bleed. Stora ljusfläckar som kommer från hörnen, värdelöst till mörka filmer.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nivv:

Vad ska du ha den till? Film eller TV?

Huvudsakligen vanlig TV, en del film och tv-spel också dock.
Har ett väldigt ljust vardagsrum så LED är att föredra.

Skrivet av ATH30S:

Tror att detta är en billigare variant av tvn jag har nu. Måste tyvärr rapportera att den har problem med light-bleed. Stora ljusfläckar som kommer från hörnen, värdelöst till mörka filmer.

Det låter inte helt bra.. jag trodde dessa Samsung LED var av rätt bra kvalite? Någon som kan bekräfta problemet med lightbleed?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ATH30S:

Tror att detta är en billigare variant av tvn jag har nu. Måste tyvärr rapportera att den har problem med light-bleed. Stora ljusfläckar som kommer från hörnen, värdelöst till mörka filmer.

Jo kvalitetskontrollen är tyvärr inte speciellt bra hos TV-tillverkarna. Samsung verkar ha minskat dessa problem med årets modeller, men är svårt helt råda bot på det. Man ska dock inte acceptera om det är mycket bleed, då är det bara att byta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

Måste man inte trycka ned en knapp på den extra fjärrkontrollen för att börja använda röststyrningen?

Vet inte hur det är på de "billigare" modellerna faktiskt :/
Svärfar har toppmodellen. Har inte sett skymten av någon extra kontroll

Permalänk
Skrivet av altair4:

Måste man inte trycka ned en knapp på den extra fjärrkontrollen för att börja använda röststyrningen?

Låter väldigt smidigt, tills ungarna lär sig det och vips så kollar dom på tv hela tiden

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superolle:

Vet inte hur det är på de "billigare" modellerna faktiskt :/
Svärfar har toppmodellen. Har inte sett skymten av någon extra kontroll

Är bara toppmodellerna som har inbyggd mikrofon i TVn som det går prata med den direkt. De andra modellerna måste man använda fjärrkontrollen med inbyggd mikrofon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

Är bara toppmodellerna som har inbyggd mikrofon i TVn som det går prata med den direkt. De andra modellerna måste man använda fjärrkontrollen med inbyggd mikrofon.

Åh! My mistake. Då är det faktiskt en rätt löjlig funktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superolle:

Åh! My mistake. Då är det faktiskt en rätt löjlig funktion

Jao fast om de funkar att hålla nere knappen och säga "Netflix" och den startar det direkt istället för att bläddra fram den i Smart-TV delen så är det inte så dumt. Men vet inte vad den stödjer för voice commands.

Permalänk
Jacob Fanboy

Hej jag lånar tråden lite.

Finns någon som kan rekommendera en LCD-LED minst 55 tums TV till mig, runt 10 000 kr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drygman:

Hej jag lånar tråden lite.

Finns någon som kan rekommendera en LCD-LED minst 55 tums TV till mig, runt 10 000 kr?

Kolla den jag länkade lite högre upp i tråden. Tror inte det finns en bättre 55" LCD för 10k än den just nu.

*edit* Den verkar tyvärr slutsåld nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

Jao fast om de funkar att hålla nere knappen och säga "Netflix" och den startar det direkt istället för att bläddra fram den i Smart-TV delen så är det inte så dumt. Men vet inte vad den stödjer för voice commands.

Vet faktiskt inte hur avancerad den är. Har bara sett kanal upp och ner, ljud upp och ner, källa, av/på och något mer alternativ som jag inte kommer ihåg :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drygman:

Hej jag lånar tråden lite.

Finns någon som kan rekommendera en LCD-LED minst 55 tums TV till mig, runt 10 000 kr?

Nej, du får inte låna tråden. Min tråd, stick!

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

Kolla den jag länkade lite högre upp i tråden. Tror inte det finns en bättre 55" LCD för 10k än den just nu.

*edit* Den verkar tyvärr slutsåld nu.

http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/55LA660V/lg-55-...

Den kanske? Köpte den idag och är nöjd det lilla jag hunnit kolla på den...

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Bumpningar är inte tillåtna.

§ 4
Bumpning
Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.