Permalänk

Internet Problem (Ping)

Hej! Jag fick aldrig några problem med mitt internet tills islutet av förra året.. Nu när det har kommit så nästan varje gång mina föräldrar är hemma så får jag problem med internet. Min Ping (MS) går upp till 600+ och ibland Disconnectas jag på League of legends. Jag laggar även i skype.
Jag ringde Telia och dom uppgraderade min Router och dom bad mig öppna portarna till League of Legends. Har fortfarande lika mycket problem och vet inte vad jag ska göra, någon som kan hjälpa mig?

Det händer bara när nån mer än mig är hemma

Jag har Telia Bredband inte 4G

Hur snabbt mitt internet är : http://www.speedtest.net/my-result/2791870103

Tack i förhand!

Permalänk

Deras mobiler ansluter och laddar ner uppdateringar?

Permalänk
Rekordmedlem

Du får försöka ta reda på om de använder nätkapacitet eller om det är någon enhet som är trasig.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Säg åt dina föräldrar att stänga av sina smartphones, alternativt inte ansluta dem via wifi.

Med stor sannolikhet så fyller ni er upplänk med mycket trafik vilket gör att det funkar dåligt.
Ni har bara 1Mbps uppströms vilket snabbt fylls av spotify, uppdateringar, facebook och annat.

Permalänk

Men nu händer det varje dag och de gjorde det inte innan sommaren och mina föräldrar och syrra måste kunna vara inne på vårat trådlösta utan problem tycker jag. Asså de blir ibland bättre när dom stänger av det men det är inte så att dom pallar sitta utan det hela tiden..

Permalänk
Rekordmedlem

Ok men om du kör mot bredbandskollen vad blir uppfarten ?
Och du kör väl via kabel ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Lego Master

QoS med prio på spel?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Ta reda på vilka tider pingen är dålig istället har själv det problemet och operatören säger att det beror på överbelastning i nätet vissa tider som på kvällen.

Visa signatur

| Intel i7 860 @3.8 | P55-GD65 1156 | GTX 570 | 8 Gb 1600mhz | SSD 1: Samsung 830 128GB & 2: Kingston SSD 120GB | 850W corshair | hdd 2st 500GB & 2st 1tb@7200rpm | H60 cpu watercooler | fractal design define r4 |

Permalänk

Jag kör med kabel och på bredbandskollen så blir inte hastigheten seg.

Permalänk
Rekordmedlem

Som du beskriver så är det antagligen endera överbelastning hos operatören eller så är det pga att ni använder upp kapaciteten själva, annars borde inte bredbandskollen ge bra värden.

Visa signatur