Permalänk
Medlem

Razer naga FEL på vänsterklicken!

Tjenare, nu har jag snart haft min naga i lite över ett år och för några veckor sen blev vänster klicken dålig sen blev den bara sämre och sämre. I nu läget när man klickar på den så dubbel klickar den eller liknande, samt så låter det inte när man klickar eller så känner man inte av det, det känns som att man nästan inte klickar alls. Högerklicken fungerar dock utmärkt.

Köpte den på internet på någon hemsidan för som sagt ett år sedan, kommer dock inte ihåg vilken sida.. Så då undrar jag vad jag ska göra om jag ska!

Tacksam för snabba svar! OM MAN KLICKAR LÖST SÅ REAGERAR DEN INTE ALLS

Permalänk
Medlem

Kan du löda? I så fall så kan du troligtvis byta ut mikrobrytaren.

Här har någon lyckats fixa dubbelklickningen genom att droppa kontaktspray i brytaren och klicka några gånger, men om du vill ha tillbaka "klicket" så måste du nog tyvärr byta ut hela brytaren.

Permalänk
Medlem

Lösning: Köp inte Razer

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagbro:

Här har någon lyckats fixa dubbelklickningen genom att droppa kontaktspray i brytaren och klicka några gånger, men om du vill ha tillbaka "klicket" så måste du nog tyvärr byta ut hela brytaren.

om du klickar löst så reagerar deni nte alls

Permalänk
Medlem

lösning, kontakta razer direkt istället för att gå via återförsäljare. I fortsättningen köp ett märke som håller.

Visa signatur

| 4770K @ 4.3 ghz | Asus z87-Deluxe | EVGA gtx780 ACX SC @ 1057mhz core (1189mhz boost) / 3300mhz ram (25mV) | 8gb G.skill ripjaws cl 11 @ 2133mhz | Intel x25m-g2 80gb | Samsung 840Pro 256gb | WD black 500gb | corsair TX750-v2 | Dell u2711 | benQ XL2420T | Corsair Carbide 500r |

Permalänk
Medlem

Mycket vanligt problem på razer, känner till två exakt likadana fall i min kompis krets där deras razer möss börjat dubbelklicka. Bägge byta ut sina möss mot bla steelseries.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Vanligt problem med Razer möss, hände med alla mina DeathAdder så blir aldrig Razer igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagbro:

wall of text..

Eller plocka isär den och dra i lite WD40 på dem brytarna och torka lite med papper.
(överflödet av WD40 då såklart)
sedan trycka på knappen iallafall 20 gånger innan du sätter ihop den för att få i ordning på knappen ordentligt. (trycker ner den lite mer än som krävs helst i början för att ge en ordentlig rensning som WD40 inte klarar själv)

gör detta första timmen efter du plockat ihop den för att se till att brytaren går hela vägen ner igen också) det räddade min mus ifrån soptunnan med WD40.

Skyddade övriga delar av kretskortet med några lager toapapper btw då jag inte vet om detta kan kortsluta något men min billiga lilla gtx mus lever än ^^

En hp mus som syskonen använder den funkar brytarna fint på fortfarande och har använts ofta i ca 3 år hittills den fick också massa dubbelklickande som din razer mus men det har den slutat med efter WD40 i brytarna ^^

Har även microsoft basic optical mouse som köptes för några år sedan och har använts hela tiden av farsan endast och den ska jag rengöra och få ordning på imorgon med WD40 metoden så det blir den 3:e jag gör detta på.

kommer skriva igen om det funkar på den med (så två möss har det funkat och spreja i WD40 på microbrytarna på så chansen finns ju att det blir en billig och ganska lätt lösning ^^)

Visa signatur

Ryzen 7 5700x3d, MSI B450 Tomahawk Max, 2x16 gb kingston reaper rgb 3600 mhz Gigabyte rtx 4060 ti Eagle OC och nätagg be quiet 700w SSD: 1 tb pny cs 900, 2x Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb, 1x Samsung PM9A1 1 tb

Permalänk

Min Razer Naga har hållt i 2-3 år och gör det fortfarande. Fast den kanske är ett undantag.

Visa signatur

MB: MSI Z77A-G45 Gaming - CPU: Intel Core i5 3570K - GPU: Geforce GTX 780 3GB - RAM: Kingston HyperX Beast 8GB 1600 Mhz - SSD: Corsair Force GS 128GB - HDD: 750GB- PSU: XFX Black Edition 750W 80+ Gold - CHASSI: Corsair Carbide AIR 540 COSTUME LOOP: PUMP: Alphacool VPP655 - TOP: Alphacool D5 HF TOP - CPU BLOCK: Alphacool NexXxos XP3 Light - GPU BLOCK:EK-FC 780 GTX Ti RAD: Alphacool NexXxos XT45 360mm - RES: Phobya Balancer 250

Permalänk
Medlem

skruvarna sitter för hårt för att få upp.. inte ens min far får upp dem, kan man ringa Razer tro ?