Permalänk

[TV]Köpråd - Prisvärd?

Hej!

Jag beställde nyligen en LG 47LA613V 47" LED från dustin home. Jag är väldigt dålig på tekniska detaljer när det kommer till TV-apparater så tänkte kolla om jag kan få lite feedback härifrån.

Är det ett "bra" köp? Den ska användas mest till tv/film-tittande och tv-spel Om jag minns rätt så ska LG vara ett hyfsat bra TV-märke?

(Anledningen till att jag redan beställt är att jag ville göra det medan varan finns i lager och kampanjen är aktiv, så om jag ångrar mig så kan jag bara avbeställa).

Tack på förhand,
//Jocke

Permalänk
Medlem

Det finns inga omdömen eller recensioner om den än eftersom det är en så pass ny modell.

Jag tycker dock den ser bra ut och LG är ändå ett hyfsat bra märke så du har nog inte köpt grisen i säcken om man säger så.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

Jag är också lite nyfiken på den här tv'n.. mer specifikt på hur dess input lag är och ifall den duger till gaming. Den har inga smart funktioner så borde kanske ha bra input lag?

Permalänk
Medlem

Det börjar droppa in mätningar i input lag på LG modeller på http://www.displaylag.com/display-database/#participants-list

Har inte sett denna modell dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jockeandersson:

Hej!

Jag beställde nyligen en LG 47LA613V 47" LED från dustin home. Jag är väldigt dålig på tekniska detaljer när det kommer till TV-apparater så tänkte kolla om jag kan få lite feedback härifrån.

Är det ett "bra" köp? Den ska användas mest till tv/film-tittande och tv-spel Om jag minns rätt så ska LG vara ett hyfsat bra TV-märke?

(Anledningen till att jag redan beställt är att jag ville göra det medan varan finns i lager och kampanjen är aktiv, så om jag ångrar mig så kan jag bara avbeställa).

Tack på förhand,
//Jocke

Har du hunnit prova TV'n något?
Är du nöjd? Hur är input laget?

Permalänk
Medlem

Eftersom du har en LG så skall du döpa om HDMI kopplingen som är kopplad till din dator eller konsol. Döp om den till "PC". Utan " " hehe

Permalänk
Skrivet av Rzll:

Har du hunnit prova TV'n något?
Är du nöjd? Hur är input laget?

Det slutade med att jag köpte en LA660V på elgiganten. Den var nedsatt till 7000 då. Vet inte riktigt vad det är för skillnad på den och LA613V förutom att 660V är smart-TV.

Bilden är bra och det är ganska coolt med 3D. Det är som på 3D bio. Det mesta jag testat är med smart-tv-funktioner så jag kan inte säga så mycket om la613v.

Inte märkt något input lag direkt. Vart skulle det isf komma från?

Permalänk
Medlem

Hur är den att spela på? Är det fördröjning när du spelar, då pass att du märker av det,?

Permalänk

Har spelat nhl13 och gears of war 2 på xbox 360 på den. Inte märkt något lag alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jockeandersson:

Har spelat nhl13 och gears of war 2 på xbox 360 på den. Inte märkt något lag alls.

Om din tv heter 660T utomlands vet jag ej, eller om det är en annan modell, men den har iallafall 31ms med gamla mätmetoden om du kör "tricket" för att fixa till lagget.

Citat:

There are a couple of ways to cut input lag down to 31ms on the 42LM660, with our best solution being to label the necessary HDMI input as “PC” and then selecting the “ISF Expert1″ mode. This combination allows for this speedy response time, WITH full 4:4:4 chroma detail reproduction. Just be sure that [TruMotion], [Noise Reduction] and other features are disabled to avoid lag.

Review och kalibrerande

Lycka till med ditt köp

Permalänk
Medlem

Funderar också på denna TV'n.
Är du nöjd med den än så länge?
Någon annan som har erfarenhet av denna TV?

Permalänk

Jag är helt klart nöjd. Lite störande att det laggar i menyerna på youtube t.ex. men själva videorna flyter bra.