Planerar köp inför hösten/vintern - Speldator för max. 15k

Permalänk

Planerar köp inför hösten/vintern - Speldator för max. 15k

Ska bygga en dator för första gången nu till höst och behöver hjälp med att välja komponenter och tillbehör... min gamla dator är nämligen så dålig att jag knappt ens kan köra Minecraft på den. (Eller jo, det funkar, men med 8 fps >w<)

I alla fall så har jag en budget på 15k och vill ha OS (Windows 7) med i priset. Skulle gärna vilja införskaffa både ny skärm och högtalare, men det känns som att det kommer kosta ganska mycket och jag vill lägga större fokus på själva datorn. Är ett stort plus om någon lyckas få med det i priset dock. (Och inte dra ner datorns prestanda för mycket)

Har inga större krav på datorn förutom att jag vill kunna spela kommande nya spel på medel-nivå - jag klarar mig utan max fps och superfin grafik. Kommer använda datorn till lite vardagliga sysslor, men mest för att spela spel och använda Internet. Tänkte skaffa någon liten SSD, men dete är inte ett måste. Datorns chassi behöver inte vara någon snygg variant med cool design. Exempel på spel som jag kanske ska spela är Portal 2 och Skyrim. Som sagt behöver jag inget super-fancy grafikkort så länge det går att spela spelen på vanlig nivå.

Tack för hjälpen!

Permalänk
Hjälpsam

Nått åt detta hållet, en lätt trimmad SweC sommardator http://www.inet.se/kundvagn/visa/3678176/2013-08-04

Har du lite budget kvar till skärm o högtalare

Permalänk
Medlem

tycker du ska komma tillbaka med frågan i höst/vinter kommer hända en jävla massa fram till dess

Visa signatur

PC 4770K@4.5Ghz + H100i | Asus GTX 780 | Sabertooth Z87 | 16gb 1866mhz | AX 860i | Samsung Pro 256gb | 3TB Skärm BenQ XL2720T |
Ljud Benchmark DAC1 , AKG Q701
Kamera 5D Mark II, 24-105 f/4L

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacca:

tycker du ska komma tillbaka med frågan i höst/vinter kommer hända en jävla massa fram till dess

Idiotisk frågor från min sida nu kanske, men vad och när? Fruktansvärt okunnig, men sitter i samma sitts som TS och har en färdig plockad korg som jag hade tänkt beställa nu i början på september. Alltid trist att beställa nått för dyra pengar som man kunde fått betydligt billigare/något bättre för en, två månader senare.

Permalänk
Skrivet av Bacca:

Mm, är nog ganska smart att göra det. I början var det tänkt att byggandet skulle göras nära jul, men nu är det lite osäkert eftersom jag trodde att det faktiskt inte skulle komma så mycket innan jul. Är ju alltid bra om man kan få något bättre för samma pris.

Nu är jag knappast någon expert på komponenter, men kan du nämna några saker som kommer snart? Ganska nyfiken.