Permalänk
Inaktiv

BenQ XL2411T problem/hjälp

Tjenix!

Jag inskaffade min skärm (BenQ XL2411T) för någon vecka sen och när jag skulle starta skärmen för första gången så såg jag bara i bios avdelningen men när det väl kom till inloggning så var skärmen helt bäck svart. Jag fixade de genom att ansluta min gamla skärm tillbaka men hade fortfarande benq skärmen inkopplad, jag fixa de genom att ändra runt lite i "skärmupplösning" när jag högerklickar på skrivbordet.

Mitt problem nu är att det är omvända sidor, jag kan inte se bios när jag startar datorn men jag kan se allting fint när det kommer till inloggningen och framåt.

Någon som har/har haft likadana problem ?

Ps, jag har grafikkortet GTX 560 TI SLI.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon181473:

Tjenix!

Jag inskaffade min skärm (BenQ XL2411T) för någon vecka sen och när jag skulle starta skärmen för första gången så såg jag bara i bios avdelningen men när det väl kom till inloggning så var skärmen helt bäck svart. Jag fixade de genom att ansluta min gamla skärm tillbaka men hade fortfarande benq skärmen inkopplad, jag fixa de genom att ändra runt lite i "skärmupplösning" när jag högerklickar på skrivbordet.

Mitt problem nu är att det är omvända sidor, jag kan inte se bios när jag startar datorn men jag kan se allting fint när det kommer till inloggningen och framåt.

Någon som har/har haft likadana problem ?

Ps, jag har grafikkortet GTX 560 TI SLI.

Jag hade ett liknande problem då jag hade min datorskärm samt tv inkopplad samtidigt. Av någon anledning visades bios på min tv fast den var avstängd och sedan poppade inloggningen magiskt upp på min datorskärm. När jag sedan drog ut tv sladden och bara hade min skärm funkade det fint. Du måste nog sätta din nya skärm som nr:1 på nvidia kontrollpanelen och den andra som nr:2.

/ Marcus

Visa signatur

"Do or do not, there is no try" - Master Yoda

Fractal Design Define R4 || Windows 7 || i7 2600@ 3,4 Ghz || 16 GB RAM || ASUS GTX 770 DCII OC || 128 GB SSD

Permalänk
Inaktiv

Ok, skall testas imorgon!
Du råkar kanske inte ha en BenQ skärm? För jag har nämligen ett problem med smart-scaling på den

Permalänk
Medlem

Nope, har en acer skärm.

Visa signatur

"Do or do not, there is no try" - Master Yoda

Fractal Design Define R4 || Windows 7 || i7 2600@ 3,4 Ghz || 16 GB RAM || ASUS GTX 770 DCII OC || 128 GB SSD