Köpråd TV 46" som inte ha-a-a-a-a-ckar?
EDIT: VI HAR HITTAT TVN SOM VI SKA KÖPA, TACK FÖR ALLA SVAR! DET BLIR EN 47" TV FRÅN LG.
EDIT: VI HAR HITTAT TVN SOM VI SKA KÖPA, TACK FÖR ALLA SVAR! DET BLIR EN 47" TV FRÅN LG.
Hejsan!
Jag och min sambo är på jakt efter en TV som ska köpas om en månad, vi behöver dock lite hjälp om vilken vi ska köpa!
Vår budget ligger på 6000 riksdaler och vi har endast ett krav. Bilden skall flyta, inte småhacka. Ni vet, när man står inne på Mediamarkt och man ser en TV som ha-a-a-a-a-a-a-ckar fram alla snabba scener, medan TV'n bredvid flyyyyyter på som rinnande vatten.
Sitter fast i djungeln med alla dessa olika "Clear Motion Rate", "Perfect Motion Rate", "True Motion" osv.. Vi söker helt enkelt en TV på 46" eller mer, för priset under 6000 riksdaler som flyter på som rinnande vatten.
Har hittat dessa, http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=1783998,1725675,1793171,... (Bravia TVn hade jag innan jag sålde den, bilden flöt på bra på den, har den där för jämförelse). Nu kan jag ju inte riktigt se hur dessa ser rakt framför ögonen (Duh!). Jag har siktat in mig på Philips TVn och efter den är nog Samsung TVn på ca 5800 riksdaler.
Vad tror ni? Kommer Philips TVn flyta på lika bra som på Sony TVn? Eller kommer den att ha-a-a-a-a-a-cka? Har ni andra tips och idéer?
Mvh.
EDIT
Nu har jag kört fast i träsket igen.
http://www.elgiganten.se/is-bin/INTE...e-elgigantenSE
Ser ingen anledning till Philips TVn längre. Fick dock upp ögonen för LGn och Samsungen som jag länkade.
Det som vart minus med LGn var att den inte tar emot MKV via USB, men då kom jag på att jag hade samma problem på Sony TVn jag hade. Bluray spelaren kan spela upp via MKV, och datorn kopplar man in på två röda så är det löst. Internet? Finns inget behov av sådant på TV apparater, bara att koppla in datorn om vi ska se film.
Det som vart minus med Samsung TVn var att högtalarna endast är 10w (5+5) istället för 20w (10+10). Men vi kommer ju ändå skaffa oss 5:1 system, så då var det problemet löst. Detsamma gäller internet på denna TV, koppla in datorn så är det löst!
Den enda skillnaden jag kan hitta är:
Storleken (47" - 46")
Filformat via USB (Ej MKV - MKV*)
Utgång för hörlurar (Nej - Ja)
Högtalarna (20w - 10w*)
Godkänd av Digital Canal Kabel (Ja - Nej*)
Sedan är säkert några av de inbyggda programmen i apparaterna annorlunda, ska kika mer på det..
(* = spelar ingen roll, annan hård/mjukvara kommer ersätta)
Edit: Sedan känner jag personligen att Samsung känns tryggare på TV fronten.. Utav dessa vill jag nog ha den som har minst ram runt skärmen, vilken nu det är. Ska ringa Elgiganten imorgon och få mätt det personligen
Någon av dessa två kommer det bli i allafall! Nu ska jag bara leta efter för och mot argument mot dessa två, jämföra mjukvaror och menyer osv.
Vilken hade du tagit?
🡇
• 5800x3D • RTX 3060 •