Hur bli av med win8 för att installera win 7

Permalänk

Hur bli av med win8 för att installera win 7

har införskaffat en lenovo g580 till mormor och med den följde win 8 och har fått till i bios så jag kan köra win 7 skivan men har fastnat vid att formatera bort gpt till mbr, hur jag än gör tillåter den inte då det är huvudpartionen med windows och kan inte konvertera till mbr som en hel disk för att sedan partionera till 2 och skapa win 7.. hur fan gör man kort sakt?

lämnar snart in skiten å får det installerat?

Visa signatur

ge efter bara

Permalänk
Medlem

Är det inte bara att ta bort alla partitioner och sedan går det?
Om du kan köra UEFI istället för Legacy, funkar inte GPT då?
Testat att stoppa disken i en annan dator eller konvertera disken i livelinux?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Rekordmedlem

Du ska radera partitionen och sedan skapa en mbr partition, det har inte med formatering att göra utan partionering.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Boota Windows 7 DVD skivan och tryck på tangenterna Shift + F10 vid skärmen Installera nu för att starta kommandotolken (command promt), sedan gör du som OPTION TWO beskriver i denna guide http://www.sevenforums.com/tutorials/26203-convert-gpt-disk-m...

Visa signatur

janee

Permalänk
Avstängd

Får jag bara fråga varför man vill nedgradera till windows 7?

Visa signatur

Mina prylar: Ipad,MacBook pro,Iphone,ipod. Android dynga vill ingen ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nokia12:

Får jag bara fråga varför man vill nedgradera till windows 7?

Jag skulle gissa på att det är för att man inte tycker om Modern UI och tycker det är enklare att installera W7 än att köpa start8.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LemonIllusion:

Jag skulle gissa på att det är för att man inte tycker om Modern UI och tycker det är enklare att installera W7 än att köpa start8.

Hur kan någon tycka att det är enklare att installera Windows 7 än att köpa Start8? Hela den här tråden är väl ett bevis på att så inte är fallet?

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk

Ta bort volym är inte ens markerad, med andra ord markerbar. följa länken fungerar inte då det inte verka stämma här då jag ej får upp något av det.

Visa signatur

ge efter bara

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracker_the_slap:

Ta bort volym är inte ens markerad, med andra ord markerbar. följa länken fungerar inte då det inte verka stämma här då jag ej får upp något av det.

Nu är jag osäker vad som inte fungerar för dig, kan du inte öppna kommandotolken (Command Promt) när du trycker på tangenterna Shift och F10 vid skärmen Installera nu?

Edit: How to Open a Command Prompt at Boot in Windows 7 http://www.sevenforums.com/tutorials/682-command-prompt-start...

Visa signatur

janee