Permalänk
Medlem

Mitt datorcrib'

Halloj.

Här kommer ett galleri på ett "Pretty decent" bygge jag införskaffade i juni från Komplett.
Det duger att spela de senaste spelen på någorlunda bra grafikinställningar, och det duger fint
att ha kul med.

Det är självklart inget designbygge som ni ser på bilderna.
Det kommer att uppgraderas fram tills vintern igen med bättre hårdvara,
och snyggare chassi, så galleriet kommer uppgraderas efter vägen till vintern med.

Får ursäkta för lite halvdåliga bilder, men så är det med budget surfplatta.

Spec:
Moderkort: Gigabyte GA-F2A75M-D3H
Processor: AMD A10-5800K /w Corsair H55 kylning.
Grafikkort: PowerColor Radeon HD 7970 3GB
RAM: Kingston HyperX 10th Anniversary Series 8GB
SSD: Kingston SSDNow V300 120GB
HDD: 2x 2,5" Samsung 160GB
Nätaggregat: XFX ProSeries 650W Core 80+
Operativsystem: Windows 7 och Linux Mint

Skärmar:
2x AOC 24" LED E2461FWH

Mus, Tangentbord och Musmatta:
SteelSeries QcK+
Mionix Saiph 1800DPi
Compaq no-name

Tack för mig.

Mitt datorcrib'

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem

Har du slickat på linsen eller har du det dimmigt hemma?

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Har du slickat på linsen eller har du det dimmigt hemma?

budget surfplatta.) men kan ju ha slickat på den med

Visa signatur

CHASSI Fractal Design Arc Midi R2 - NÄTAGGREGAT EVGA SuperNOVA G2 750W
MODERKORT Gigabyte GA-Z77X-D3H - PROCESSOR 8700k
MINNE Corsair vengeance 3000mhz 16 GB - GRAFIKKORT EVGA1070 TI
SSD SSD 240GB OCZ Arc 100

Permalänk
Medlem

bor du i en ångbastu???

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Custom vattenkylning | Intel Core I5 3570K @ 4.4GHz | ASUS Sabertooth Z77 | Sapphire R9 Fury | 24 GB 1600MHz | Corsair RM 750x | Samsung 830 128 GB | Crucial BX100 500GB |

| Egenbyggd DAC: MINI4396, moddad | --> | Fostex TH-X00 |

Permalänk
Medlem

Åh jag kan också se att du använder din brödrost till mer än att göra delikata mackor du med!

Underbart!

Permalänk
Medlem

Flaskar inte GPUn med APUn?

Visa signatur

Dator:Ryzen 7 3700X | MSI GTX 1080 | ASUS X570-F | Supernova G2 750W | Samsung 840 EVO 250GB & 500GB | Fractal Design Meshify Compact | Noctua D15S Chromax
Ljud: Beyerdynamic DT990 Pro 250Ω | Schiit Modi | Fiio E09k | Argon 7460.

Permalänk
Entusiast

Hallå, nu ska vi inte reta TS, det syns tydligt i hans avatar varför bilderna ser ut som de gör

Permalänk
Avstängd

ångkokt potatis du tagit kort med?

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Har du slickat på linsen eller har du det dimmigt hemma?

Har du någonsin hört talas om en Budget surfplatta? Med andra ord, Kina import..

Skrivet av kriffe93:

budget surfplatta.) men kan ju ha slickat på den med

Nja, fy katten att slicka på elektroniska gadgets..

Skrivet av pixzie:

bor du i en ångbastu???

Nja.

Skrivet av Widzd:

Flaskar inte GPUn med APUn?

Nej. Man avaktiverar ju den interna grafiken i BIOS.

Skrivet av Axelind:

Åh jag kan också se att du använder din brödrost till mer än att göra delikata mackor du med!
Har ingen brödrost.
Underbart!

Skrivet av Blargmode:

Hallå, nu ska vi inte reta TS, det syns tydligt i hans avatar varför bilderna ser ut som de gör

Jag kan ju ha vilken Avatar jag vill, men det verkar du ju ha missat.

Skrivet av Esseboy:

ångkokt potatis du tagit kort med?

Ni hade inte lite svårt att läsa va?
"Får ursäkta för lite halvdåliga bilder, men så är det med budget surfplatta."
För övrigt kan jag väl säga att det handlar om en Kina kopia.. 500 kronors skräp.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Entusiast

Klart vi kan läsa, vi bara försöker få dig att känna pressen att skaffa en kamera så presterar aningen bättre än en knapphålskamera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Klart vi kan läsa, vi bara försöker få dig att känna pressen att skaffa en kamera så presterar aningen bättre än en knapphålskamera.

Vad kul. Vad ska man med en kamera till när man inte använder en mer än just att ta kort på datorn?

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Inaktiv

Smaken är som baken!

Permalänk
Medlem

Jag gillart! Som sagt lite svårt att se men det fungerar. Liten formfaktor och kul att se! Najs

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Klart vi kan läsa, vi bara försöker få dig att känna pressen att skaffa en kamera så presterar aningen bättre än en knapphålskamera.

Japp, för man köper ju så klart prylar för att någon annan tycker att man behöver dem...

Jag tycker att det är kul att det finns folk här som vill visa upp sina byggen trots att de inte har i princip obegränsat med pengar och tid att nörda runt med, som många på det här stället verkar ha. Det är inte det vackraste bygget jag har sett, bilderna är inte så värst bra heller (men detta vet vi ju orsaken till också), men jag ger ändå credits för viljestyrkan och ambitionen. Friskt vågat att publicera det på ett sånt här ställe. Bra jobbat.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av €lysian:

Japp, för man köper ju så klart prylar för att någon annan tycker att man behöver dem...

Jag tycker att det är kul att det finns folk här som vill visa upp sina byggen trots att de inte har i princip obegränsat med pengar och tid att nörda runt med, som många på det här stället verkar ha. Det är inte det vackraste bygget jag har sett, bilderna är inte så värst bra heller (men detta vet vi ju orsaken till också), men jag ger ändå credits för viljestyrkan och ambitionen. Friskt vågat att publicera det på ett sånt här ställe. Bra jobbat.

Mja, jag tror nog att det skulle gå att ta bättre bilder även med en budgetplatta. Men framförallt så anser jag att man inte lägger upp galleri för sin egen skull, utan för att man har något man tror att andra kan vilja se. Då är det ju också bra om om det går att se något på bilderna. Kanske kan låna en kamera för ändamålet?

Dock ska han ha credit för bildtexterna, han är en av få som har lyckats med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Japp, för man köper ju så klart prylar för att någon annan tycker att man behöver dem...

Jag tycker att det är kul att det finns folk här som vill visa upp sina byggen trots att de inte har i princip obegränsat med pengar och tid att nörda runt med, som många på det här stället verkar ha. Det är inte det vackraste bygget jag har sett, bilderna är inte så värst bra heller (men detta vet vi ju orsaken till också), men jag ger ändå credits för viljestyrkan och ambitionen. Friskt vågat att publicera det på ett sånt här ställe. Bra jobbat.

Jag är inte klar med burken, men valde att börja med galleriet, för att sedan sluta när jag fixat cash nu under den kommande hösten.
Sen att den ser ut som skit nu är en annan sak. Hade budget på 10 inkl. skärm i juni, så får köpa ett fint BitFenix Shinobi XL samt Intel nu till hösten när studiebidraget kommer igen.

Skrivet av Blargmode:

Mja, jag tror nog att det skulle gå att ta bättre bilder även med en budgetplatta. Men framförallt så anser jag att man inte lägger upp galleri för sin egen skull, utan för att man har något man tror att andra kan vilja se. Då är det ju också bra om om det går att se något på bilderna. Kanske kan låna en kamera för ändamålet?

Dock ska han ha credit för bildtexterna, han är en av få som har lyckats med det.

Jag vet inte om det går att få bättre tyvärr. 1.3 Megapixel kamera ackomperat med händer som aldrig slutar att skaka.
Kommer bättre bilder nästa gång jag uppdaterar galleriet iallafall för nu har jag köpt en ny telefon med bra kamera.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk

Rolig hörna... Hemska bilder :/

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 White CPU: Intel core i5 4670k @ 3.40 Ghz CPU kylare: Intel Stock Mb: MSI Z87-G45 Gaming SSD: Samsung 128gb RAM: Corsair 8gb (4x2GB) 1600 Mhz VENGEANCE PRO RED GPU: MSI Geforce GTX 770 OC PSU: Fractal Design Tesla R2 650W Vit 80+ Gold
Monitor: BenQ 24" 3D LED XL2420Z
Phone: Iphone 6 Plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selvander1:

Rolig hörna... Hemska bilder :/

Hehe, jag vet. :/ Blir bättre nu för tiden med ny telefon.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11