Tips på tangentbord med "laptop tangenter" för FPS-spel?

Permalänk
Avstängd

Tips på tangentbord med "laptop tangenter" för FPS-spel?

Köpte ett Logitech Illuminated idag utan att ta reda på om det uppfyllde mina krav, och det gjorde det ju så klart INTE :-/
Jävligt nice att skriva på dock.

Så nu undrar jag om någon vet något bra tangentbord med "laptop-tangenter", sax-brytare eller liknande, som är skönt att skriva på och som går att lira FPS-spel med, dvs man ska kunna springa och hoppa samtidigt W + Shift + Space

Utöver det så har jag inga direkta krav, är det stilrent och snyggt så är det ett +

Permalänk
Medlem

Vad exakt menar du med laptoptangentbord? Menar du typ som Apples tangentbord?

Permalänk
Medlem

Lågprofils tangenter? Tror inte det finns nåt gaming orienterat sånt tangentbord, men kan ha fel. Razer Lycosa kanske, men efter att ha haft ett sånt så skulle jag aldrig rekommendera det.

Ingen använder lågprofil saxbrytare för gaming (dvs trycka in femtielva knappar samtidigt), det är vanliga mekaniska knappar som gäller. Saxbrytare för gaming skulle ju resultera i knappar som flyger över hela rummet.

Permalänk

Det ända jag kommer att tänka på är ju i så fall Razer DeathStalker.
Om det nu var det du menade

Permalänk
Medlem

"Laptop" tangenter är oftast saxbrytare, och det finns väldigt få sådana som klarar av knapptryckningarna som krävs.
Vet faktiskt inga just nu ;/

Jag hade själv använt illuminated om det funkar för gaming.
Deathstalker har extremt "hårda" knappar, känns som man trycker ner en tank varje gång. Fruktansvärd känsla och så långt ifrån typiska scissor som illuminated, dinovo edge osv. Vet ej om DS ultimate med löjliga skärmen har andra än vanliga DS dock.

Permalänk
Medlem

Ah så Razer har kommit ut med nåt sånt? Aldrig sett det innan. Men det verkar ungefär vara det OP menar. Varför man inte vill ha ett totalt överlägset mekaniskt tangentbord är ju sen en annan fråga.

Permalänk
Medlem

Jag använder Logitech Illuminated för spel, och har gjort så i flera år.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk

Har själv ett logitech illuminated, har letat länge efter en ersättare men det närmsta jag kommit är denna:
http://steelseries.com/products/keyboards/steelseries-apex-ga...

Lämnade dock tillbaks efter en vecka då det inte alls var lika tyst och skönt att skriva på som logitechen för mig.

Visa signatur

5800X3D / Corsair 2X16GB 3600Mhz / 990 Pro / RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterForce / Lian Li O11 Dynamic Evo

Permalänk
Avstängd
Skrivet av friskybob:

Vad exakt menar du med laptoptangentbord? Menar du typ som Apples tangentbord?

Precis, Apples tangent bord är ett sådant. Även http://www.inet.se/produkt/8906332/cherry-evolution-stream-xt
Men klara dom fyra knapptryckningar samtidigt?

Skrivet av murklor:

Lågprofils tangenter? Tror inte det finns nåt gaming orienterat sånt tangentbord, men kan ha fel. Razer Lycosa kanske, men efter att ha haft ett sånt så skulle jag aldrig rekommendera det.

Ingen använder lågprofil saxbrytare för gaming (dvs trycka in femtielva knappar samtidigt), det är vanliga mekaniska knappar som gäller. Saxbrytare för gaming skulle ju resultera i knappar som flyger över hela rummet.

Nu är jag inte riktigt med på vad du menar, varför skulle knapparna flyga iväg?

Skrivet av JimmieSan:

"Laptop" tangenter är oftast saxbrytare, och det finns väldigt få sådana som klarar av knapptryckningarna som krävs.
Vet faktiskt inga just nu ;/

Jag hade själv använt illuminated om det funkar för gaming.
Deathstalker har extremt "hårda" knappar, känns som man trycker ner en tank varje gång. Fruktansvärd känsla och så långt ifrån typiska scissor som illuminated, dinovo edge osv. Vet ej om DS ultimate med löjliga skärmen har andra än vanliga DS dock.

Ja illuminated är ett trevligt tangentbord, men det klara inte så många knapptryckningar samtidigt (max två eller något)

Just nu kör jag med röda MX brytare och det är sjukt trevligt att spela med, men suger när det kommer till att skriva.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BrutalOddball:

Det ända jag kommer att tänka på är ju i så fall Razer DeathStalker.
Om det nu var det du menade

Ja det så ju intressant ut, har du någon erfarenhet av det? På de recensioner jag läst om det nu så verkar det bra.

Permalänk

razer lycosa är som laptop tangenter (rubberdome) funka utmärkt med drivrutinerna instalerade +stilrent och med bakgrundsbelysning

Visa signatur

Cpu: i7 6700k
Ram: 32gb
Moderkort: ASUS z170 Pro Gaming
Grafikkort: GeForce GTX 1070 SEA HAWK

Permalänk
Medlem
Skrivet av john00133:

razer lycosa är som laptop tangenter (rubberdome) funka utmärkt med drivrutinerna instalerade +stilrent och med bakgrundsbelysning

Lycosa är dock extremt dålig om du gamear mycket och sliter på peripherals (man går ju igenom lite möss o tangentbord ). Knappar börjar fastna/gnälla pga av slitage och sunkiga rubberdomes, färgen lossnar, när jag slängde mitt så hade jag en enorm bakgrundsbelyst blobba över hela WASD och närliggande tangenter - allt annat än stilrent.

Normala mekaniska tangentbord utan bakgrundsbelysning håller för betydligt mer stryck även om man sliter ner dom. OP nämnde att röda brytare inte var bra att skriva med, testat dom andra typerna? Själv använder jag svarta (6gV2) och tycker dom är enormt sköna att skriva med. Röda är dock snarlika, lite mindre tryck som krävs. Minns inte vilka som ska vara "bra" för skrivande. Blåa?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av john00133:

Det såg också ok ut, men det verkar inte går att beställa längre, så det lutar åt ett Razer DeathStalker Expert i så fall, får åka till någon butik och klämma på det.

Skrivet av murklor:

Lycosa är dock extremt dålig om du gamear mycket och sliter på peripherals (man går ju igenom lite möss o tangentbord ). Knappar börjar fastna/gnälla pga av slitage och sunkiga rubberdomes, färgen lossnar, när jag slängde mitt så hade jag en enorm bakgrundsbelyst blobba över hela WASD och närliggande tangenter - allt annat än stilrent.

Normala mekaniska tangentbord utan bakgrundsbelysning håller för betydligt mer stryck även om man sliter ner dom. OP nämnde att röda brytare inte var bra att skriva med, testat dom andra typerna? Själv använder jag svarta (6gV2) och tycker dom är enormt sköna att skriva med. Röda är dock snarlika, lite mindre tryck som krävs. Minns inte vilka som ska vara "bra" för skrivande. Blåa?

Jo det är klart att jag kan prova andra brytare. Problemet med de röda är att dom är otroligt känsliga, minsta lilla man nuddar en knapp vid sidan om den man vill trycka på så registreras den bokstaven också, vilket är väldigt störande.

Permalänk
Inaktiv

Detta!

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=170268

EDIT: såg att det var lite svårt att få tag på, men hittar du ett Ultra X någonstans så är det riktigt bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1kolli:

Jo det är klart att jag kan prova andra brytare. Problemet med de röda är att dom är otroligt känsliga, minsta lilla man nuddar en knapp vid sidan om den man vill trycka på så registreras den bokstaven också, vilket är väldigt störande.

Bara att pröva svarta då, dom kräver mest tryck av alla Cherry knappar och anses av de flesta vara dom bästa gaming knapparna. Klickande skrotet från Razers svindyra "gamingtangentbord", fyfan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon81912:

Detta!

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=170268

EDIT: såg att det var lite svårt att få tag på, men hittar du ett Ultra X någonstans så är det riktigt bra

Det tangentbordet hade nog passat mig så j***a bra, ska kolla om det går att få tag på på något sätt.

Skrivet av murklor:

Bara att pröva svarta då, dom kräver mest tryck av alla Cherry knappar och anses av de flesta vara dom bästa gaming knapparna. Klickande skrotet från Razers svindyra "gamingtangentbord", fyfan.

Ja de svarta brytarna är nog ett bra alternativ. Ska absolut undersöka detta

Permalänk
Medlem

Svarta anses inte alls vara den bästa gaming switchen, röda har varit det rätt länge allround.
Svarta har tvärtemot mer försvunnit, röda tog mer eller mindre över dom.

Jag personligen hatar svarta, stenhårda, värre än alla rubberdome som finns.
Tar jag hellre bruna.

Permalänk

Se om du kan få testa Microsoft sidewinder x4? Det är ju inte laptopkänsla men ändå lägre profil än ett vanligt.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=542067

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Skrivet av 1kolli:

Ja det så ju intressant ut, har du någon erfarenhet av det? På de recensioner jag läst om det nu så verkar det bra.

Nej, jag har inte själv använt det. Det vara bara det första tangentbord jag kom att tänka på med så här RIKTIGT låga tangenter, som är väldigt lika laptop-tangenter, från vad jag förstått.

SAjälv använder jag ett SteelSeries 6G v2, med svarta brytare. Hade innan ett Tt eSports Challenger Ultimate, med låga tangenter. 6G v2 har ju klart högre tangenter, men de mekaniska switcharna är ju oslagbara när det gäller tangentbordsanvändning.
Rekommenderas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Svarta anses inte alls vara den bästa gaming switchen, röda har varit det rätt länge allround.
Svarta har tvärtemot mer försvunnit, röda tog mer eller mindre över dom.

Jag personligen hatar svarta, stenhårda, värre än alla rubberdome som finns.
Tar jag hellre bruna.

Bah! Moderna gamers har blivit så svaga i fingrarna så dom inte ens klarar av att trycka ner normala tangenter längre

Hursomhelst så hade ju OP ett tangentbord med röda o tyckte dom var för lätta, varvid de svarta blir den enda vettiga rekommendationen. Hade dock fel, finns ännu trögare än svarta - vita och gröna.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Accipiter46:

Se om du kan få testa Microsoft sidewinder x4? Det är ju inte laptopkänsla men ändå lägre profil än ett vanligt.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=542067

Gör som denne man säger, X4 är det enda tangentbord som inte är mekansikt och klarar flera knapptryck samtidigt (28st om jag inte missminner mig helt). Sen att det är riktigt billigt gör ju inte saken sämre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1kolli:

Precis, Apples tangent bord är ett sådant. Även http://www.inet.se/produkt/8906332/cherry-evolution-stream-xt
Men klara dom fyra knapptryckningar samtidigt?

Apple trådat tangentbord klarar 3.

Logitech Ultra X har gått ur produktion, varför svår att hitta.

Visa signatur

4960K@4.6Ghz Evo 212ooo ASUS GTX 750 OC ASUS ROG MAXIMUS VII RANGER Kingston 120GB SSD Corsair XMS3 8GB HIPER TypeM 530W Bitfenix Outlaw Beta Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Brukade själv köra med ultrax från logitech.
http://www.inet.se/produkt/8906333/cherry-strait-svart är dock en värdig efterföljare, riktigt härligt tgb.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BrutalOddball:

Nej, jag har inte själv använt det. Det vara bara det första tangentbord jag kom att tänka på med så här RIKTIGT låga tangenter, som är väldigt lika laptop-tangenter, från vad jag förstått.

SAjälv använder jag ett SteelSeries 6G v2, med svarta brytare. Hade innan ett Tt eSports Challenger Ultimate, med låga tangenter. 6G v2 har ju klart högre tangenter, men de mekaniska switcharna är ju oslagbara när det gäller tangentbordsanvändning.
Rekommenderas!

Skrivet av murklor:

Bah! Moderna gamers har blivit så svaga i fingrarna så dom inte ens klarar av att trycka ner normala tangenter längre

Hursomhelst så hade ju OP ett tangentbord med röda o tyckte dom var för lätta, varvid de svarta blir den enda vettiga rekommendationen. Hade dock fel, finns ännu trögare än svarta - vita och gröna.

Ska ta och kolla på svarta brytare, 6g v2 eller ett Ducky TKL kanske, svarta brytare kan nog bli bra tror jag.

Skrivet av huttala:

Gör som denne man säger, X4 är det enda tangentbord som inte är mekansikt och klarar flera knapptryck samtidigt (28st om jag inte missminner mig helt). Sen att det är riktigt billigt gör ju inte saken sämre.

Jag har testat X4an en gång och jag tyckte att man hamnade lite fel med händerna på det, en polare sa att man vänjer sig, så får se.

Skrivet av ace xx:

Apple trådat tangentbord klarar 3.

Logitech Ultra X har gått ur produktion, varför svår att hitta.

3 tangenter är för lite

Asså jag är ju uppenbarligen en användare med specifika krav som säkert många andra på Swec är, men jag tror att svarta brytare är bäst för mig i alla fall, jag ska ta och åka och testa i någon butik så får jag se.
Tack alla för eran hjälp! och jag återkommer när jag har skaffat ett nytt, så att folk med liknande handikapp kan finna hjälp