Xbox One till Sverige först 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiRai:

Spelar väl ingen roll, har nån verkligen tänkt köpa en X1 överhuvudtaget?

Jag har tänkt köpa en sån också.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Varför försena just "Valda Länder" och "Valda länder, sekundärt" får konsolen?

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch 2 | PlayStation 5 | Xbox Series X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av zauii89:

Vart importerar du ifrån?
Något tips på vettigt ställe eller är det via privat?

Jag misstänker att denna nyhet ska tas med en nypa salt ändå, då många av våra stora butiker har lager i europa, där Xbox One troligtvis kommer finnas tillgänglig att köpa, så vi får helt enkelt se, kommer finnas hur många internetbutiker som helst som kommer få in dom, t.ex. Amazon, internetbutiker i England, Tyskland osv osv, bara för att Sverige inte är prioriterat i första vågen betyder det inte att det är omöjligt för en svensk att få tag på ett, kanske hos Elgiganten nere på stan, men inte via nätet

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Varför inte sälja en engelsk version i Sverige utan de appar de syftar på osv? Jag skulle ändå aldrig vilja ha en konsol på svenska eller med svenskt tal, skulle kunna betala ett premium-pris för att slippa det tbo...

Iofs går det att ta in från anda länder men det känns som ganska onödigt.

Detta är ett riktigt dumt beslut av Microsoft - de kommer absolut förlora förköp pga detta. Och att de ska ersätta det med ett spel för de som förhandsbokat känns väldigt snålt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Oh herre ******, MS fail. Undrar om vi för vänta till 2014 på Ps4 också?

Permalänk
Skrivet av zauii89:

Vart importerar du ifrån?
Något tips på vettigt ställe eller är det via privat?

amazon.de kan vara ett plats o kika på om din tyska inte är allt för knaltig, de skickar till svergie och har samma elkontakter.

Permalänk
Medlem

Fattades bara detta.... Om Microsoft på allvar tror att de kommer att klara av att konkurera mot Sony , så måste det vara riktiga idioter som ligger bakom allt arbete... Sony har under detta halvåret samlat på sig otroligt mycket pluspoäng, att de bokstavligt talat måste sitta och skratta åt Microsoft..

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D | GPU: INNO3D 5070 Ti X3 OC | RAM: G.Skill Flare X5 64GB CL26 | SSD: Samsung 980 Pro
MB: ASUS ROG STRIX B850-I | PSU: Corsair SF750 | Kylare: Fractal Design Celsius+ S24 | Fläktar: Noctua NF-A12x25 G2 Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | OS: Microsoft Windows 11 IoT Enterprise LTSC | Bildskärm: LG UltraGear 45GR95QE
Mus: Razer DeathAdder V3 Pro | Tangentbord: Logitech MX Mechanical | Övrigt: Tobii Eye Tracker 5 & Razer Freyja

Permalänk
Medlem

Man köper väl ändå en konsol för spelen, inte beroende på vilket datum den kommer ut?

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Sony drar det längsta strået igen...

Permalänk
Skrivet av MrGangBanger:

Man köper väl ändå en konsol för spelen, inte beroende på vilket datum den kommer ut?

Jasså... Bara för spelen säger du. Då avgör det saken för mig. Då blir det en PS4 ! Tackar

(lovar att jag inte hade bestämt mig innan )

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Grattis till......Chris Roberts!!

Varför undrar ni kanske? Nu blir det cirkus 4000 riksdaler som i höst skulle ha gått till M$ som kommer att gå till det eminenta Star Citizen.

Permalänk

Bra för plånboken och tiden.

Visa signatur

Data...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrGangBanger:

Det kommer suga i köptarmen något så fantastiskt till julhandeln när man ska välja mellan 132 lådor choklad eller en PS4.

Visa signatur

Permalänk

Är XO regionslåst? Om den inte är det så kan man väll ändå köpa den igenom Amazon (UK) och köra offline tills det släpps i Sverige eller?

Det är ju en konsoll, så spel ska funka offline för tusan.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Avstängd

Om det inte kommer vara någon regionlåsning så kommer nog Mediamark och Elgiganten ta in dem, läste att det är bara dem som har förhandsbokat ps4 tidigt som kommer få den innan jul.

Permalänk
Medlem

+ för sony ps4 , grattis!

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
STORAGE 2x Samsung 990 PRO 2Tb 1x Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaaxs:

fett besviken asså ps4 istället vem pallar vänta.

Skulle du påstå att det finns en anledning att köra Xbox då ifall du slapp vänta? Tycker MS har gjort bort sig på precis var enda punkt som finns! Snacka om skräp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Det kommer suga i köptarmen något så fantastiskt till julhandeln när man ska välja mellan 132 lådor choklad eller en PS4.

Känns ju som att du skulle ha köpt en PS4 även om Xbox One hade släppts samma dag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecchi-BANZAII!!!:

Är XO regionslåst? Om den inte är det så kan man väll ändå köpa den igenom Amazon (UK) och köra offline tills det släpps i Sverige eller?

Det är ju en konsoll, så spel ska funka offline för tusan.

Det är säkert skitsnack, men det pratas en del på nätet om att Microsoft kommer slå på de hatade funktionerna igen bara tillräckligt många köpt konsolen, så var inte så säker på det.

Det låter som fud, men jag har funderat lite... Om det nu är så jävla enkelt att vända kappan efter vinden även efter att de hävdat att "det går inte ändra, det är en hårdvarugrej" osv.. Vad är det som säger att de inte ändrar sig igen och igen?

Har man väl köpt konsolen och godkänt avtalet som som standard säger att "allt kan ändras utan förbehåll", vad stoppar dem då från att ändra om via en firmware-uppdatering?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrGangBanger:

Känns ju som att du skulle ha köpt en PS4 även om Xbox One hade släppts samma dag.

Jo. Var säker på en PS4 men tänkte köpa en krysset också. Men blir nog en krysset senare när det kommer lite exklusiva titlar till den.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Jo. Var säker på en PS4 men tänkte köpa en krysset också. Men blir nog en krysset senare när det kommer lite exklusiva titlar till den.

Exakt tvärtom för mig haha.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Microsoft har tappat ALLT. Windows Phone funkar, men apparna håller usel kvallité. Med Windows 8 valde de bort desktop användare och xboxen behöver väl knappast någon yttra sig i!?

USELT M$!

Visa signatur

Nytt hela tiden

Permalänk
Avstängd

Tråkigt, ville köpa en i julklapp till ungarna.

Permalänk

Sverige/Norden är en skitregion i sammanhanget.

Ponera att tillgången är begränsad då kan man inte köpa ändå. Vad är skillnaden? Vet vi när PS4:an släpps i Sverige?

Visa signatur

Data...

Permalänk
Medlem
Skrivet av N0tepad:

Microsoft har tappat ALLT. Windows Phone funkar, men apparna håller usel kvallité. Med Windows 8 valde de bort desktop användare och xboxen behöver väl knappast någon yttra sig i!?

USELT M$!

Tyvärr, måste ha apor som styr för mer fel kan det inte bli. Kanske använder samma studio som Familiy Guy i South Park Cartoon Wars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Tråkigt, ville köpa en i julklapp till ungarna.

Köp en PS4 då..

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem

Hur många spel kommer finnas vid release av Xbox One och PS4?
Kommer man kunna spela föregående konsols spel?
Finns säkert svar på detta överallt.... men

Visa signatur

Citera för svar!
9800X3D, ASUS ROG STRIX B650E-F, 32gb @6000 CL30, RTX 4080s FE

Permalänk

Vilken besvikelse. Inte många rätt från Microsoft med Xbox One bara en massa beslut som man inte står fast vid och nu detta. Blir Playstation 4 för min del!

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 5700 I AMD Radeon 6750 XT I W10
Stationär Extra: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 270 X I Ubuntu 24.04.3
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti I W11

Permalänk
Medlem

Goa news.
Xbox TV förtjänar inget ändå.

Permalänk

En annan sak jag tänkte på. Hur tror ni det hade sett ut om MS började släppa massa content som de inte har rätt att släppa i en viss region? Hade detta inte varit ett övertramp om något?

Då hade ni iofs kunnat lipa över det också.

Visa signatur

Data...