Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Hjälp !! Bandbredden räcker inte till

Permalänk

Hjälp !! Bandbredden räcker inte till

Sitter och tittar på tv4 play och bilden hackar. Misstänker att andra i familjen tar min bandbredd. Hur gör jag i inställningarna i routern? min router heter
ASUS RT-N66U laptopen jag har är Samsung 7 ultra. Behöver hjälp vill se fotbollen. Snälla hjälp mig.

Bandbredden räcker inte till

Permalänk
Medlem
Skrivet av teamleader99:

Sitter och tittar på tv4 play och bilden hackar. Misstänker att andra i familjen tar min bandbredd. Hur gör jag i inställningarna i routern? min router heter
ASUS RT-N66U laptopen jag har är Samsung 7 ultra. Behöver hjälp vill se fotbollen. Snälla hjälp mig.

1. Ändra rubrik
2. Jag fattar inte riktigt frågan, vill du begränsa routern så bara du kan använda den?

Visa signatur

[Chassi- Define R4] [GPU- Msi 970 twin frozr] [CPU- 4670k @ liten överklockning] [Mobo- Asus z87 - A] [PSU- HX 750 750w 80+ gold] [Ram- Corsair vengence 8gb][SSD- Kingston 120GB][Hårdrisk- 1TB]
Tillbehör
[Skärm: Koreaskräm 1440p] [Mobil: Iphone 6]
[Tangentbord: Q-pad mk 50] [Hörlurar: Audio Technica Ath-50] [Mus: R.A.T 3]

Permalänk
Medlem

Vad har ni för hastighet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av teamleader99:

Tala med din familj för guds skull!

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av teamleader99:

så det är du som betalar för bredbandet hemma?

Permalänk

jag betalar och har 15 megabit i hastighet. men när jag tittar på tv4 play så hackar filmen kan jag öka min bandbredd ? hur gör jag detta i inställningarna. Ungdommarna här hemma har mobiler och spelar spel på datorerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av teamleader99:

jag betalar och har 15 megabit i hastighet. men när jag tittar på tv4 play så hackar filmen kan jag öka min bandbredd ? hur gör jag detta i inställningarna. Ungdommarna här hemma har mobiler och spelar spel på datorerna.

Ändra lösenord? Eller koppla med kabel.

Permalänk
Medlem

Med tanke på ditt användarnamn.... Nej.

Permalänk

jag vill bara begränsa dom andra lite. Hur gör jag det?
i routern står det 2,4ghz vad menas med det? går att välja 5ghz med.

Permalänk
Medlem

Quality of Service (QoS)
Är det du ska in och pilla i.
http://www.asus.com/Networking/RTN66U/#support_Knowledge_A96B...

2.4 / 5 GHz är vilket frekvensband som det trådlösa nätverket ska använda.
Om det är mycket trafik i ditt område med 2.4GHz så är det en mycket bra ide att fördela lite och även köra 5GHz.
Se då till att dina klienter kan hantera 5GHz annars är det bara onödigt.

Visa signatur

Just playing for fun ‾\o.0/‾

Permalänk

Ok. skall kolla där. Tack!
Köpte ju den routern för den skulle vara bra och för att jag skulle få slippa buffrande. Köpte även en fin laptop.

Permalänk

Börjar fundera på om det kan vara något med nätverkskortet i min nya laptop. Intel Centrino Advanced-N 6235 jag blir inte klok på detta. när jag surfar så hänger sig laptopen ibland med.

Permalänk
Medlem

Kan inte mycket om sånt men är det akut - slå av Wireless på din router, koppla in en nätverkskabel till din dator och se klart fotbollen. Lös problemen sen