Är det värt att köra bitcoin på macbook air? Hjälp med delar till bitcoin maskin.

Permalänk

Är det värt att köra bitcoin på macbook air? Hjälp med delar till bitcoin maskin.

Jag undrar om det är värt att köra bitcoin på en macbook air?
Är inte så bra på det så jag undrar vilket kort som är billigt men kan kan skapa bitcoins hyfsat lätt (menar ett AMD kort då).
Kan man använda vilken cpu man vill eller ska det va någon speciell för att det ska funka hyfsat.
Tänkte bygga en dator som man kan använda bitcoin till så någon som kan plocka ihop något som funkar hyfsat till det och är hyfsat billigt.

Tack på förhand.
Mvh Marcus

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Permalänk
Medlem

Det är värdelöst att köra BTC nu. Dom pengarna du får för BTC går ju åt till elen.
Stoppa in pengarna på sparkonto istället, bra mycket säkarare och du tjänar nog mer pengar på det Vill du vara lite vågad så kan du väll köpa aktier.

Permalänk
Medlem

Det är en dum ide att försöka generera bitcoin på din macbook. Det leder bara till att du sliter ut den i förtid. För att tjäna pengar på bitcoin nuförtiden måste man vara proffs och köra med speciell hårdvara. Du skulle börjat för 1-2 år sedan om du ville tjäna pengar på bitcoin mining.

Visa signatur

3770k @4,5ghz, EK-Supremacy, 2x hd 7970 @1050/1500 , 4x 4 GB corsair vengeance LP 1600 mhz, Corsair RM1000x, z77a-gd65, Samsung 840 pro 256 GB, Crucial m4 128 GB, Nzxt switch 810

Permalänk
Medlem

Köp en eller annan bitcoin istället, det bidrar till valutans överlevnad och du får snabbt och relativt smärtfritt en virtuell slant som du enast spenderat lördagsgodiset på.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

Vet ni vad 1 bitcoin kostar?

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Permalänk
Skrivet av Zingo2000:

Vet ni vad 1 bitcoin kostar?

Kolla på mtgox.com för aktuell kurs.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"If we weren't supposed to eat animals, They wouldn't be made out of meat"

Permalänk

Är Litecoin mer värt än bitcoin?

Visa signatur

(\__/)
(O.o)

Permalänk

Jag skulle vilja testa litecoin på min MBA men vet inte vad det simplaste är.

Är inte riktigt vän med google

Visa signatur

(\__/)
(O.o)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zingo2000:

Jag skulle vilja testa litecoin på min MBA men vet inte vad det simplaste är.

Är inte riktigt vän med google

Släpp det, du kan inte mine'a på en Macbook Air.