Permalänk
Medlem

Hej!
Snöade in mig lite idag på att hitta det perfekta tangentbordet och efter en stund hittade jag detta: http://www.inet.se/produkt/6606503/ducky-g2pro-tenkeyless-mx-...
Tydligen har det utgått ur Ert sortiment, vet du/ni ifall ni kommer ta in mera av denna?
Tack på förhand!

Permalänk
Inet
Skrivet av SweSparky:

De va löst! Vet inte om ni missat updatera sidan att den va skickad. Kollade imorse kl 6. Då va den inte skickad heller. Men kl 10 idag fick jag ett kollid, orden va skickad och hade sorterats. Nu har jag fått sms om att den va framme. Så hemåt nu och bygga. Tack för snabbt svar!

Skickades från m.sweclockers.com

Skönt att höra att det löst sig för dig!

Skrivet av Mårten C:

Är bokning i butik bindande köpeavtal?

Nejdå! Vi tar bort bokningar efter ca 5 arbetsdagar. Bestämmer du dig för att inte ha produkten så uppskattar vi att du hör av dig till oss att vi så snabbt som möjligt släpper din bokning.

Skrivet av willesakken:

Hej!
Snöade in mig lite idag på att hitta det perfekta tangentbordet och efter en stund hittade jag detta: http://www.inet.se/produkt/6606503/ducky-g2pro-tenkeyless-mx-...
Tydligen har det utgått ur Ert sortiment, vet du/ni ifall ni kommer ta in mera av denna?
Tack på förhand!

Vi har dessvärre allt från Ducky som vi kan få tag på i dagsläget. Denna modell har utgått och inget som vi kommer kunna ta in igen som det ser ut just nu iallafall.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Tjenare Inet!

Tänkte kolla hur långt bort detta bygge är från leverans?

ordernr:5985990

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Inet
Skrivet av Rogga67:

Tjenare Inet!

Tänkte kolla hur långt bort detta bygge är från leverans?

ordernr:5985990

Vänligen kontakta oss direkt på 031-65 27 00 eller info@inet.se så ska vi hjälpa dig kolla upp det!

Den tråden är inte till för enskilda ärenden.

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem

Hej Inet, jag undrar lite grann hur det fungerar med serviceärenden? Köpte nämligen ett tangentbord hos er för ett tag sen som Backspace-tangenten är trasig på (läste lite grann om det och det visade sig att det är ett vanligt fel med det tangentbordet), men er butik i Stockholm har inte just det tangentbordet. Om jag kommer in i er butik med tangentbordet, är det möjligt att få det utbytt med något liknande då? Det är garanti fortfarande eftersom jag köpte tangentbordet i slutet av december.

Är detta som jag köpte:
https://www.inet.se/produkt/6101698/cooler-master-storm-quick...

Ville gärna byta ut det mot ett i princip likadant fast med bruna brytare istället men ni verkar inte ha några tangentbord alls från CM längre.

I alla fall, om ni inte kan ersätta tangentbordet med ett liknande, går det bra att helt enkelt få pengarna tillbaka eller köpa ett annat och betala mellanskillnaden i så fall?

(och om ni har lust får ni gärna komma med förslag på tangentbord, för jag är lite osäker själv på vad som borde funka bra när det jag hade tänkt mig inte finns)

Ducky Shine3 ser najs ut men det finns ju inte i lager och efter lite lurkande så har det tydligen inte släppts ännu.

Permalänk
Inet
Skrivet av JimmieSan:

Datum för http://www.inet.se/produkt/5322342/noctua-nm-i115x-mounting-k... ?
Standard kylaren är ingen höjdare direkt och vill ju använda noctua kylaren som finns här till haswell:D

Kommer i lager med lite tur redan imorgon annars i början på nästa vecka!

Skrivet av Ninjaflipp:

Hej Inet, jag undrar lite grann hur det fungerar med serviceärenden? Köpte nämligen ett tangentbord hos er för ett tag sen som Backspace-tangenten är trasig på (läste lite grann om det och det visade sig att det är ett vanligt fel med det tangentbordet), men er butik i Stockholm har inte just det tangentbordet. Om jag kommer in i er butik med tangentbordet, är det möjligt att få det utbytt med något liknande då?

Är detta som jag köpte:
https://www.inet.se/produkt/6101698/cooler-master-storm-quick...

Ville gärna byta ut det mot ett i princip likadant fast med bruna brytare istället men ni verkar inte ha några tangentbord alls från CM längre.

I alla fall, om ni inte kan ersätta tangentbordet med ett liknande, går det bra att helt enkelt få pengarna tillbaka eller köpa ett annat och betala mellanskillnaden i så fall?

(och om ni har lust får ni gärna komma med förslag på tangentbord, för jag är lite osäker själv på vad som borde funka bra när det jag hade tänkt mig inte finns)

Ducky Shine3 ser najs ut men det finns ju inte i lager och efter lite lurkande så har det tydligen inte släppts ännu.

Först behöver vi verifiera att tangentbordet är defekt och att det är något som går på garanti - efter det kan vi givetvis ta en dialog om du nu vill byta till ett annat märke, modell eller ha pengarna tillbaka.

Det är bara att komma in till butik och ta dialogen med våra rådgivare på plats!

Visa signatur

Instagram

Permalänk

Tjena.

Jag har köpt ett GK XFX PCIe HD7970 3GB GDDR5 från er, och nu tycker jag att kortet verkar ge väldigt höga
temperaturer i load / idle.

I spel så kan den nå 92-94+ grader under 65% fan speed(kortet ökar då fläkten till mer), vilket jag tycker är väldigt högt, speciellt då kortet låter högt.
Har en stor öppen burk, med bra flöde i sig, det är enbart grafikkortet som är varmt.

Testat blåst igenom kortet med tryckluft någon gång men verkar inte ge någon märkbar skillnad, kortet är inte heller överklockat
utan det är standard värden jag använder, förutom just fläkten vilket jag måste ha på väldigt högt.

Undrar om det finns nått annat jag kan göra för att få ner temperaturen på kortet? Vill inte byta kylare då det sabbar
garantin, som bör vara aktiv.
Eller kan det vara så att man fått ett "måndags" exemplar? har haft kortet över ett år, men inte tänkt vidare på att det kan
vara fel på kortet innan förrän jag läste på sweclockers om en som hade liknande problem.

Tacksam för svar, MVH Patrik A.

Permalänk
Medlem

Hej Inet

Jag försöker hitta en ny spelmus som passar mig. Men eftersom det är lite svårt att veta hur en datormus känns genom att se på bilder undrar jag om ni har några exemplar av dessa möss som man kan ta och klämma på i butik i Stockholm. Eller är det så att det inte finns några sådana exemplar och att det inte går att öppna kartongen i butik för att känna på den?
Jag vet att ni har en del möss stående vid Taurus datorerna men jag kan tänka mig att de byts ut rätt ofta.

Mössen jag skulle vilja ta en titt på:

Logitech G400s Optical Gaming Mouse
http://www.inet.se/produkt/6606644/logitech-g400s-optical-gam...

Corsair Vengeance M95 Gaming Mouse Black
http://www.inet.se/produkt/6101848/corsair-vengeance-m95-gami...

Corsair Vengeance M65 Gaming Mouse Black
http://www.inet.se/produkt/6101830/corsair-vengeance-m65-gami...

Mvh,
David

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk

INET,,varför den plötsliga prisökningen på asus z-87a moderkort, kostade minst 100 kr mindre för några dagar sen .... andra som komplett håller samma pris ju(1189:-)

Visa signatur

| Coolermaster 800w+ Gold | Z-690 | Hyper-X 32GB @3200 RGB | I9-12900K | RTX 3090 24GB | WD Black M.2 NWMe SSD GEN 4 - 2TB |

Permalänk
Inet
Skrivet av Holydwarf:

Tjena.

Jag har köpt ett GK XFX PCIe HD7970 3GB GDDR5 från er, och nu tycker jag att kortet verkar ge väldigt höga
temperaturer i load / idle.

I spel så kan den nå 92-94+ grader under 65% fan speed(kortet ökar då fläkten till mer), vilket jag tycker är väldigt högt, speciellt då kortet låter högt.
Har en stor öppen burk, med bra flöde i sig, det är enbart grafikkortet som är varmt.

Testat blåst igenom kortet med tryckluft någon gång men verkar inte ge någon märkbar skillnad, kortet är inte heller överklockat
utan det är standard värden jag använder, förutom just fläkten vilket jag måste ha på väldigt högt.

Undrar om det finns nått annat jag kan göra för att få ner temperaturen på kortet? Vill inte byta kylare då det sabbar
garantin, som bör vara aktiv.
Eller kan det vara så att man fått ett "måndags" exemplar? har haft kortet över ett år, men inte tänkt vidare på att det kan
vara fel på kortet innan förrän jag läste på sweclockers om en som hade liknande problem.

Tacksam för svar, MVH Patrik A.

Att grafikkort blir väldigt varma, speciellt under load, är inget konstigt och fullt normalt och kan även variera lite mellan exemplar. Utan att ha in kortet för att själva kolla ljudnivå och temperatur så är det svårt att säga om det är för högljudd eller inte. Ljud är väldigt subjektivt och vissa upplever vad som anses från tillverkare som "rimlig" ljudnivå alldeles för högt.

Har du bra luftflöde och har kortet samt kylningen på det rent från damm så är det inte mycket mer man kan göra förutom som du säger byta kylare.

Om du upplever det så högljudd och varmt att du tror det är defekt så får du helt enkelt skicka in det till oss så får vi kolla på det. Du felanmäler det här: https://www.inet.se/support/OrderList eller så är du givetvis välkommen in i någon av våra butiker om du kan det.

Skrivet av Daavido:

Hej Inet

Jag försöker hitta en ny spelmus som passar mig. Men eftersom det är lite svårt att veta hur en datormus känns genom att se på bilder undrar jag om ni har några exemplar av dessa möss som man kan ta och klämma på i butik i Stockholm. Eller är det så att det inte finns några sådana exemplar och att det inte går att öppna kartongen i butik för att känna på den?
Jag vet att ni har en del möss stående vid Taurus datorerna men jag kan tänka mig att de byts ut rätt ofta.

Mössen jag skulle vilja ta en titt på:

Logitech G400s Optical Gaming Mouse
http://www.inet.se/produkt/6606644/logitech-g400s-optical-gam...

Corsair Vengeance M95 Gaming Mouse Black
http://www.inet.se/produkt/6101848/corsair-vengeance-m95-gami...

Corsair Vengeance M65 Gaming Mouse Black
http://www.inet.se/produkt/6101830/corsair-vengeance-m65-gami...

Mvh,
David

Logitech G400 har vi uppställd på demo i alla våra butiker men tyvärr inte dom två andra mössen. Om du pratar med någon av våra rådgivare dock så ska det inte vara något problem att packa upp en åt dig så att du kan känna på det på plats i butiken.

Kolla bara så det finns i lager innan du åker in!

Skrivet av musse pigg:

INET,,varför den plötsliga prisökningen på asus z-87a moderkort, kostade minst 100 kr mindre för några dagar sen .... andra som komplett håller samma pris ju(1189:-)

Ska kika på detta med inköpsavdelningen och återkommer!

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Inet
Skrivet av musse pigg:

Priserna bör justeras under dagen!

Trevlig helg på er allihopa! Och missa inte att vi har ett event i Sisjön i helgen också!

Visa signatur

Instagram

Permalänk

Swiftech H220 Compact Drive II - Är detta något ni kan/vill ta hem? Riktigt grym kylare jämfört med alla andra lösningar som finns.

Länk till prisjakt för mer info: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1689390

Permalänk
Inet
Skrivet av H4nsson:

Swiftech H220 Compact Drive II - Är detta något ni kan/vill ta hem? Riktigt grym kylare jämfört med alla andra lösningar som finns.

Kolla med inköpsavdelningen och återkommer!

Förresten, vi har ett specialerbjudande för er här på Swec..

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem

Bug raport ^^

Kollade lite på grafikkort och helt plötsligt så kom det fram att jag var inloggad som någon random och hade en kundvagn som inte var min. Är inget märkvärdigt men tänkte ändå ta och dela med mig av det

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Bug raport ^^

Kollade lite på grafikkort och helt plötsligt så kom det fram att jag var inloggad som någon random och hade en kundvagn som inte var min. Är inget märkvärdigt men tänkte ändå ta och dela med mig av det
http://i.imgur.com/jXLg8pK.png

Detsamma hände för mig och nu när jag provade igen så vart jag inloggad som ytterligare en random person.

Permalänk
Medlem

Oj oj oj!

Hej,

Nu har det jag inte trodde kunde hända hänt!
Jag har nämligen tagit emot en defekt produkt från inet!
Efter alla dessa år av handlande har ALLTID ALLA produkter fungeral felfritt vid leverans!
Men i fredags tog jag emot min nya dator med en ny skärm.
Vid inkoppling av den nya datorn under lördagsförmiddag så inser jag att jag har en KNALLRÖD pixel som lyser hela tiden
ganska centrerat i skärmen. Jag dundrar ner till Inet Sisjön och lämnar in skärmen och hoppas dom kan hjälpa mig.
Fick även reda på att om det inte byts på garantin så "Köper dom tillbaka skärmen till 80% av nypriset".
Förstår inte hur det kan bli såhär när den är "Pixeldöd on arrival". Trist, men händer även i dom finaste familjerna!
Anledningen till denna tråd? Ville bara skriva av mig lite.

p.s Pingvingstången låg i botten på paketet! d.s

\\Danne

Visa signatur

Why!?

Permalänk
Avstängd

Kommer ni ta in Ducky Mini?

Permalänk
Medlem

Några planer på att ta in HTC One?

Visa signatur

ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | 2 TB Kingston Fury M.2 NVMe SSD | 32 GB Kingston DDR5 | Rysen 7 7800x3D | ASUS GeForce RTX 4070 12 GB | Fractal Design North

Permalänk
Medlem

Hej Inet, jag funderar på att skaffa mig ett nytt grafikkort, gtx 780. Det jag undrar är om ni kan göra något åt priset? Vilket är en bidragande faktor till var jag kommer att göra mitt köp.

Inet: http://www.inet.se/produkt/5409920/msi-geforce-gtx-780-3gb-oc-twinfrozr-gaming-series

Webhallen:http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/179976-msi_geforce_gtx_780_gaming_3gb

Permalänk
Medlem

tjena igen inet.
Bara ett enormt önskemål.

Måste ni skicka gigantiska lådor? :S

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Moderator
Skrivet av Toivo83:

Haha! Ooh god, lite väl mycket tomrum.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
🍎 Macbook Air 13" (2025) - M4 10C CPU 8C GPU 16GB/256GB
🍏 iPhone 16 PRO 128GB Natural titanium
🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Alexan92:

Hej Inet, jag funderar på att skaffa mig ett nytt grafikkort, gtx 780. Det jag undrar är om ni kan göra något åt priset? Vilket är en bidragande faktor till var jag kommer att göra mitt köp.

Inet: http://www.inet.se/produkt/5409920/msi-geforce-gtx-780-3gb-oc-twinfrozr-gaming-series

Webhallen:http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/179976-msi_geforce_gtx_780_gaming_3gb

*gnuggar ögonen*
Är det inte EXAKT samma pris??

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Skrivet av inet.se:

Hallå SweClockers!

Från idag kommer Inet att synas i forumet!

Sedan tidigare har vi haft en bred närvaro med kampanjer och förmånliga erbjudanden för SweClockers medlemmar, nu tar vi ytterligare ett steg genom att finnas tillgängliga direkt i forumet.

I denna tråd besvarar vi frågor och tar gärna emot konstruktiv kritik på webbplatsen, sortimentet och servicen. Passa på att tipsa om nya produkter, önska nya funktioner i butiken eller bara säga hej till oss som jobbar på Inet.se!

Vi kommer endast att vara tillgängliga och besvara frågor/synpunkter i denna tråd, och det går givetvis även bra att skicka privata meddelanden.

Vore väldigt tacksamma om ni kan undvika specifika frågor gällande produkter, beställningar, serviceärenden eller liknande i forumet, kontakta då istället vår kundtjänst direkt för bäst och snabbast möjliga svar.

Kontaktuppgifter
Adress: www.inet.se
Kundtjänst: 031-65 27 00 / order@inet.se
Teknisk support: 031-65 27 07 / service@inet.se

Med Vänliga Hälsningar,
Erik med personal
Inet.se

Dold text

Hej!

Jag skapade en för några veckor sedan en felanmälan som blev godkänd och jag fick en fraktsedel osv... Men jag skickade inte in komponenten. Måste jag göra en ny felanmälan eller funkar fortfarande den som jag redan har?

Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Haha! Ooh god, lite väl mycket tomrum.

Dom skickade min 840 SSD i samma låda.
Tog upp hela passagerare sidan i bilen när jag hämtade lådan, helt galet.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

*gnuggar ögonen*
Är det inte EXAKT samma pris??

Nu kommer jag inte beställa via nätet, utan köpa i butik på hötorget, vet inte varför den visar nätpriser när jag tog länk ifrån hötorget

Permalänk
Inet
Skrivet av Daavido:

Bug raport ^^

http://i.imgur.com/jXLg8pK.png

Skrivet av MB76:

Detsamma hände för mig och nu när jag provade igen så vart jag inloggad som ytterligare en random person.

Hm, vi har uppdaterat våra webbservrar nyligen och bland annat uppdaterat cache-hanteringen för att snabba upp hemsidan. Detta kan vara en bugg från det och kommer att undersöka detta.

Tack för att ni sa till och väldigt uppskattat om ni säger till ifall det skulle hända igen..

Skrivet av DaniZzH:

Hej,

Nu har det jag inte trodde kunde hända hänt!
Jag har nämligen tagit emot en defekt produkt från inet!
Efter alla dessa år av handlande har ALLTID ALLA produkter fungeral felfritt vid leverans!
Men i fredags tog jag emot min nya dator med en ny skärm.
Vid inkoppling av den nya datorn under lördagsförmiddag så inser jag att jag har en KNALLRÖD pixel som lyser hela tiden
ganska centrerat i skärmen. Jag dundrar ner till Inet Sisjön och lämnar in skärmen och hoppas dom kan hjälpa mig.
Fick även reda på att om det inte byts på garantin så "Köper dom tillbaka skärmen till 80% av nypriset".
Förstår inte hur det kan bli såhär när den är "Pixeldöd on arrival". Trist, men händer även i dom finaste familjerna!
Anledningen till denna tråd? Ville bara skriva av mig lite.

p.s Pingvingstången låg i botten på paketet! d.s

\\Danne

Tillverkare har lite olika policys när det kommer till hantering och garanti av just pixelfel, oavsett om det är helt ny skärm eller inte. Serviceavdelningen kommer kolla på det här inom kort och sen kontakta dig för hur vi löser det här på bästa sätt.

Skrivet av Mars SSX:

Kommer ni ta in Ducky Mini?

Japp! Vi väntar på information men bör komma upp på hemsidan inom inte allt för lång tid om det stämmer vad vi hört..

Skrivet av Dakkie:

Några planer på att ta in HTC One?

Inte som det ser ut just nu tyvärr men det är något som vi aktivt kollar på att ta in så inte omöjligt att det kommer lite längre fram.

Skrivet av Alexan92:

Priset ska vara uppdaterat även i butik nu!

Skrivet av Toivo83:

Hm, det var lite onödigt stor kan vi ju också tycka Tack för feedback. Ska ta upp det här med vår lagerchef och se varför det blivit så.

Skrivet av linuscool2:
Dold text

Hej!

Jag skapade en för några veckor sedan en felanmälan som blev godkänd och jag fick en fraktsedel osv... Men jag skickade inte in komponenten. Måste jag göra en ny felanmälan eller funkar fortfarande den som jag redan har?

Tack

Kolla med oss på 031-65 27 00 om ditt ärende fortfarande är aktivt - då går det utmärkt att använda samma men annars är det bara att göra en ny felanmälan.

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Perfektl, andra gången nämligen, beställde en SSD, kom i liknande kartong.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Inet
Skrivet av H4nsson:

Det är tyvärr inget som vi kan få tag på i dagsläget.

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem

Hej Inet!

Tänkte kolla ungefär när detta ordernummer beräknas att skickas?

Ordernummer: 5997932

Mvh. Joakim

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk

Kommer ni att få in WD My Passport Ultra 1TB?