Permalänk
Medlem

Råd ang. köp av speldator 10k

Hej, har använt det här forumet en hel del men inte blivit medlem förrän nu.

Tidigare har jag använt min ps3:a som spelmaskin men tröttnat på den till slut då de flesta av mina vänner lirar på pc.

Så det jag är ute efter är en speldator som helst ska klara dagens spel på så bra inställningar som möjligt. Det är spel som: Bf3, Diablo 3, Bioshock infinite osv. Ser verkligen fram emot bf4 också! Jag kan inte bygga en dator själv så jag tänker att Inets hemsida är bra då de kan sätta ihop de utvalda delar till en relativt billig summa.

Så skulle någon vänlig själ här kunna plocka ihop något från deras hemsida (OS skall ingå) med en budget runt 10k (+-2 k) så skulle det uppskattas något otroligt! Det är då en dator som används till spelande först och främst. Lite filmglottande och sånt också men ingen seriös videredigering eller liknande, det har jag min bärbara mac för.

Oh, jag skulle också behöva en passande bildskärm till det ihopsatta paketet. Den räknar jag som kostnad utöver datorpriset.

Tack på förhand!

Permalänk
Hjälpsam

INETs bygg tjänst är bra. . .men för helt färdiga datorer med OS brukar Komplett bli billigare..

En bra just nu http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10788

Du kan ändra lite hur du vill i denna

Glöm inte lägga till en lagrings disk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hanmes:

Hej, har använt det här forumet en hel del men inte blivit medlem förrän nu.

Tidigare har jag använt min ps3:a som spelmaskin men tröttnat på den till slut då de flesta av mina vänner lirar på pc.

Så det jag är ute efter är en speldator som helst ska klara dagens spel på så bra inställningar som möjligt. Det är spel som: Bf3, Diablo 3, Bioshock infinite osv. Ser verkligen fram emot bf4 också! Jag kan inte bygga en dator själv så jag tänker att Inets hemsida är bra då de kan sätta ihop de utvalda delar till en relativt billig summa.

Så skulle någon vänlig själ här kunna plocka ihop något från deras hemsida (OS skall ingå) med en budget runt 10k (+-2 k) så skulle det uppskattas något otroligt! Det är då en dator som används till spelande först och främst. Lite filmglottande och sånt också men ingen seriös videredigering eller liknande, det har jag min bärbara mac för.

Oh, jag skulle också behöva en passande bildskärm till det ihopsatta paketet. Den räknar jag som kostnad utöver datorpriset.

Tack på förhand!

Hade tagit paketet ovanför och ändrat moderkortet till z87 så du kan klocka cpun och lagt till en lagringsdisk samt en cpukylare om man nu inte vill köra på ett slutet kylning som komplett bara har som alternativ köp en löst. Då hamnar du på ca 11k beroende på vad du väljer för kylare till cpun. Försökte få ihop ett paket på inet men hamnade på 12k den där montering går ju på 1k med frakt inräknat :/
Sen har komplett fint pris åå en 144Hz skärm just nu

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=775713

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tacksam för era svar då den komplettdatorn verkar vara väldigt bra! Kör antagligen på det och byter ut moderkortet till z87 som nakphud rekommenderade.

Vad gäller lagringsdisk, finns det något som är bättre än andra eller spelar det ingen större roll där? (:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hanmes:

Tacksam för era svar då den komplettdatorn verkar vara väldigt bra! Kör antagligen på det och byter ut moderkortet till z87 som nakphud rekommenderade.

Vad gäller lagringsdisk, finns det något som är bättre än andra eller spelar det ingen större roll där? (:

Jadu, WD gör bra diskar.. Seagates är det ju inga fel på heller för den delen Spelar väl nite så stor roll vilken man väljer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nakphud:

Jadu, WD gör bra diskar.. Seagates är det ju inga fel på heller för den delen Spelar väl nite så stor roll vilken man väljer.

Tackar så mycket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hanmes:

Tackar så mycket!

Toshibas skulle jag akta mig för, men de är av egen erfarenhet dock

Permalänk
Hjälpsam

lite kul moderkort dom satt som standard nu "Gigabyte G1.Sniper B5, Socket-1150 "

inte Z87 men ändå, lite kul va det. . .det gamla, från igår ( lol ) va lite tråkigare

WD Blue som är lite snabbare om du skall ha program o spel på den

WD green som är lite långsammare men tyst o sval om du bara skall lagra bilder o film mm på den

Permalänk
Medlem

Min kompis satte ihop det här åt mig lite snabbt, och spräckte visserligen budgeten med en tusenlapp om jag ska få den ihopsatt och skickad. Men det är något jag kan komma över. Men jämför med datorn som ni tipsade om från komplett, är det någon större skillnad på dessa två och jag borde definitivt gå på den ena över den andra? Eller är det något som borde bytas från den han satte ihop, till möjligtvis något billigare i så fall (:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3789667/2013-08-29

Permalänk
Hjälpsam

Skriva mer när jag kommer hem men den korgen funkar inte alls...moderkortet passar inte CPUn

O ett GTX680, nja. . .

Permalänk
Hjälpsam

Då skall vi se..

GTX680 är långsammare (något) o äldre än GTX770 som kostar samma.

Så gör jag om din polares korg lite hamnar vi här http://www.inet.se/kundvagn/visa/3790276/2013-08-29

Så med OS o montering hamnar denna runt 13600:-

Så Komplettdatorn är bra mycket billigare i grunden..MEN. . . jag bytte på skoj till samma CPU, Mb, minnen , grafikkort o liknande diskar o PSU i Komplettdatorn som INET datorn jag byggde ovan. . .den hamna då på 13054:-, utan kylare. . så runt 13400:- för o rättvist. . sen 200:- Kompletts frakt. . så helt lika i slutändan

Sen är det en bra fråga om du verkligen behöver en i7+4770K o 16Gb minne, tveksamt

Permalänk
Medlem

Uppskattar hjälpen något otroligt! Och efter jag läst igenom vad ni skrev samt tänkte igenom allt själv så tror jag att komplettdatorn i30 - crazy edition blir bäst för mig. Ändrar på följande:

Moderkort "Gigabyte G1.Sniper B5, Socket-1150 ATX, B85, DDR3, 2xPCIe-x16, CFX, HDMI, AMP-UP, Haswell" <-- Detta byter jag ut mot: "Gigabyte GA-Z87P-D3, Socket-1150 ATX, Z87, DDR3, 2xPCIe-x16, HDMI, COM-port, Haswell" som kostar 150 kr extra. Är det tillräckligt eller borde jag ta något aningen dyrare?

CPUkylare Jag lägger till denna: "Corsair H55 Hydro Series CPU Kylare 1150/1155/1156/1366/2011, AM2(+)/AM3(+)/FM1, 1700 RPM, 57 CFM, 30.32 dBA" som ligger på 570 kr.

Samt lägger till den här lagringsdisken: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=645022 som ligger på 680 kr.

Sammanlagt blir kostanden ungefär 11200 kr. Vad tror ni, blir det bra eller kan jag då lika gärna ta den här datorn istället (http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10796) för ett par hundralappar extra?

Permalänk
Hjälpsam

Hmm då skall vi se:

Ja, med det kortet kommer du kunna klocka i framtiden o det kan va kul.
Visst, kylaren funkar
Vänta lite här, tänker du köpa en LÖS laptopdisk o sätta i själv? varför? lägg till en lagrigsdisk som disk två i konfigen så får du den monterad tex:
-WD Desktop Green 1TB SATA 6Gb/s, (SATA 3.0), RPM = IntelliPower, 64MB, 3.5" [info] +498.75
Jag skulle även bytt, grafikkortet
-MSI GeForce GTX 770 Gaming 2GB PhysX PCI-Express 3.0, "Twin Frozr IV", GDDR5, DL-DVI-D + DL-DVI-I, HDMI, DP, 1098MHz+90.68

Går du upp till den dyrare datorn, får du:

Bättre PSU o moderkort som klarar SLI
16Gb minne

men måste lägga till lagringsdisk här med

Permalänk
Medlem

Oj, vet inte hur jag tänkte där men självklart har du rätt i att lägga till lagringsdisken i konfigen så de fixar det. Litar på dig och tar både grafikkortet och disken du föreslog, thli72 (:

Kanon, då har jag min framtida dator färdig! Tack så jättemycket för hjälpen och förslagen ni kommit med!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hanmes:

Oj, vet inte hur jag tänkte där men självklart har du rätt i att lägga till lagringsdisken i konfigen så de fixar det. Litar på dig och tar både grafikkortet och disken du föreslog, thli72 (:

Kanon, då har jag min framtida dator färdig! Tack så jättemycket för hjälpen och förslagen ni kommit med!

Tänk på att om du kommer ha spel eller progam du ska använda på hddn som kanske inte får plats på ssdn så ta en 7200rpmare. Tex wd blue eller seagate barracuda

Skickades från m.sweclockers.com