Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av niclasc:

Gratis frakt bara till UK. Frakten till Sverige är 25£ och sedan var det 2 - 5 veckor leverans

Gratis även till Sverige när man handlar för över £25.
http://www.amazon.co.uk/gp/help/customer/display.html/ref=mk_sss_dp_1?ie=UTF8&nodeId=200039400

Visa signatur

Deschutes -> Spitfire -> Winchester -> Toledo -> Deneb -> Sandy Bridge -> Summit Ridge -> Vermeer

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av niclasc:

Gratis frakt bara till UK. Frakten till Sverige är 25£ och sedan var det 2 - 5 veckor leverans

Skrivet av AerisArchon:

Vågar jag på mig ett köp? Tänk om de vägrar att skicka dem till mig eller vill att jag ska betala originalpriset? Ska beställa två st.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klappa:

Vågar jag på mig ett köp? Tänk om de vägrar att skicka dem till mig eller vill att jag ska betala originalpriset? Ska beställa två st.

Amazon är inga tomtar. Är ganaska säker på att de inte kommer kräva någon på mer pengar. Upptäcker de att det är något fel så skulle jag tippa på att de stoppar ordern helt enkelt.
I värsta fall kanske man får något annat än vad som står, tex en enhet med lägre kapacitet pga fel i systemet. De brukar stå för frakten tillbaka om du vill returnera felleverans.

Detta är dock bara baserat på egna erfarenheter... lämnar inga garantier på att jag har rätt.

Visa signatur

Deschutes -> Spitfire -> Winchester -> Toledo -> Deneb -> Sandy Bridge -> Summit Ridge -> Vermeer

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AerisArchon:

Amazon är inga tomtar. Är ganaska säker på att de inte kommer kräva någon på mer pengar. Upptäcker de att det är något fel så skulle jag tippa på att de stoppar ordern helt enkelt.
I värsta fall kanske man får något annat än vad som står, tex en enhet med lägre kapacitet pga fel i systemet. De brukar stå för frakten tillbaka om du vill returnera felleverans.

Detta är dock bara baserat på egna erfarenheter... lämnar inga garantier på att jag har rätt.

Nej jag har liknande erfarenheter. Men då kanske jag ska maila dem om detta? De skeppas ju trots allt inte förrän den 20 September.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klappa:

Nej jag har liknande erfarenheter. Men då kanske jag ska maila dem om detta? De skeppas ju trots allt inte förrän den 20 September.

Jo, maila är väl det rätta att göra, men då minskar man också chansen att ordern slinker igenom trots eventuellt fel i prissättningen. Beror väl på hur fulig man känner sig.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AerisArchon:

Jo, maila är väl det rätta att göra, men då minskar man också chansen att ordern slinker igenom trots eventuellt fel i prissättningen. Beror väl på hur fulig man känner sig.

Ja så nu har jag gjort det. Undrar verkligen om det är samma som denna.

http://www.amazon.co.uk/Samsung-Series-250GB-Solid-State/dp/B...

Det verkar det vara iom att de har samma modellnummer (MZ-7TD250BW).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

WTF...

Samsung MZ-7TD250BW 250GB 840 Series Basic 7mm Ultraslim Solid State Drive
Ca 500kr. (50£) med frakt... Måste nästan vara något fel...
http://www.amazon.co.uk/gp/product/B00EPFKL0A?ie=UTF8&tag=pri...

Lär väl vara felaktigt pris, men slänger nog iväg en order iaf

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klappa:

Ja så nu har jag gjort det. Undrar verkligen om det är samma som denna.

http://www.amazon.co.uk/Samsung-Series-250GB-Solid-State/dp/B...

Det verkar det vara iom att de har samma modellnummer (MZ-7TD250BW).

Återkom gärna med svar.
Jag beställde en på mitt reserv-VISA som jag inte brukar ha pengar på. Amazon (UK) försöker aldrig dra pengarna förrän de är redo att skicka ordern. Upptäcker de då att det inte finns täckning så har man någon dag på sig att fixa det innan de avbeställer. Bra att veta om man vill flytta fram beslutet utan risken att man missar chansen för att man avvaktat för länge.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av pecill:

Lär väl vara felaktigt pris, men slänger nog iväg en order iaf

Hoppas att ni såg att det stod att den skickas om 2-5 veckor "normalt", det låter alldeles för skumt för att jag skulle lägga de pengarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K (Scythe Fuma 2) GPU: MSI GeForce RTX 10GB GAMING Z TRIO 3080
Moderkort: Asus ROG Strix Z690-I Gaming WiFi DDR5 Ram: Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 5200MHz 2x16GB
Chassi: Cooler Master NR200P PSU: ASUS ROG Loki 850W SFX
SSD: Samsung 970 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av cruZZade:

Hoppas att ni såg att det stod att den skickas om 2-5 veckor "normalt", det låter alldeles för skumt för att jag skulle lägga de pengarna.

Jag såg det ja. Det är ju Amazon så jag är inte orolig direkt. Pengarna dras inte förrän det skickas

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem

Amazon är ju en annonsplats för massor med företag

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K (Scythe Fuma 2) GPU: MSI GeForce RTX 10GB GAMING Z TRIO 3080
Moderkort: Asus ROG Strix Z690-I Gaming WiFi DDR5 Ram: Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 5200MHz 2x16GB

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad för ungefärlig hastighet du får med 2 st Samsung MZ-7TD250BW 250GB 840 Series Basic 7mm Ultraslim Solid State Drive i RAID0?

Dras inte pengarna från ditt kort förrens paketet ÄR SKICKAT?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av cruZZade:

Amazon är ju en annonsplats för massor med företag

Ja men de har egna lager också och i detta fallet står det att den säljs av Amazon.

Skrivet av Ninotramp:

Någon som vet vad för ungefärlig hastighet du får med 2 st Samsung MZ-7TD250BW 250GB 840 Series Basic 7mm Ultraslim Solid State Drive i RAID0?

Dras inte pengarna från ditt kort förrens paketet ÄR SKICKAT?

Amazon drar inte pengar förrän de skickar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av veijdar:

Vet att man inte ska diskutera i denna tråd men detta verkar nästan vara för bra för att vara sant eller? Blir ju grymt sugen på att beställa men som sagt, verkar vara sjuuukt billigt jämfört med liknande disk på andra ställen.
Någon som hittar något suspekt med denna disk, eller orsak till varför den är så billig?

Du vet det är fel men ÄNDÅ så skriver du där, är det verkligen så svårt att skriva här?
Där folk dessutom redan pratar om just det du undrar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Klappa:

---

Om det är så kanske man kan skita i att stressa att köpa lagring nu och bara köpa det från Amazon framöver ...

Eller blir de tvungna att lägga på avgiften med?

Permalänk
Medlem

Står i villkoren att Amazon friskriver sig från felaktiga priser. Som vanligt när det är för bra för att vara sant så är det det

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AerisArchon:

Återkom gärna med svar.
Jag beställde en på mitt reserv-VISA som jag inte brukar ha pengar på. Amazon (UK) försöker aldrig dra pengarna förrän de är redo att skicka ordern. Upptäcker de då att det inte finns täckning så har man någon dag på sig att fixa det innan de avbeställer. Bra att veta om man vill flytta fram beslutet utan risken att man missar chansen för att man avvaktat för länge.

"Hello,

From your email, I understand that you wanted to verify if this item has correct information on the website since item has large price difference on the item "Samsung 840 Series 250GB 2.5 inch SATA Solid State Drive".

For us to be able to know more about the details of the item we will send a query to our buying department to make sure of the details forwarded to our customers.

We have asked our buying department to look into this issue. Please note that while most issues are resolved within 5 business days, in some cases it may take longer for us to investigate. I will contact you again within 5 business days with an update. Please be aware that this is the maximum amount of time it will take for us to update you.

I hope this resolution is satisfactory. We look forward in seeing you again.

Warmest regards,
Genevieve G."

Gäller inte priset så avbeställer jag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Daemon:

Bra pris men tycker personligen att det är trist att de ska förstöra ett annars trevligt tangentbord genom att sätta sin fjantiga text på det.
Ska precis returnera ett Steelseries 7G pga layouten, alltid ska det vara något alltså! >_<

Vad för text? Quickfire eller så någonstans? Är väl skitsamma? Svårt att se problemet där imho.

Hur 7G såg ut kunde du väl lätt listat ut utan att behöva köpa det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ironkeykeeper:

Amazon free android apps:
Swiftkey X
Angry Birds (Ad-Free)
Shazam Encore
mm.

http://www.amazon.com/s/ref=nav_sap_mas_13_08_30?_encoding=UT...

Fungerar detta? Jag försökte nyss men det står bara "Purchasing..." sen försvinner det bara

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av aliquise:

Vad för text? Quickfire eller så någonstans? Är väl skitsamma? Svårt att se problemet där imho.

Hur 7G såg ut kunde du väl lätt listat ut utan att behöva köpa det?

"We Q Gaming" (där Q är en blandning av Qpads Q och ett hjärta), "Pro Gaming Gear" etc, är inte alla som vill ha en massa sådant på sitt tangentbord och det var som sagt min personliga åsikt, vill du ha sådan text så är det givetvis upp till dig.

Hur layouten är kan man ibland, som i detta fallet, se innan om man letar lite. I fallet tangentbord är det dock inte alltid det finns nordiska layouten på bild lätt tillgängligt eller överhuvudtaget.
Det som är några snäpp svårare är att veta exakt hur mycket man sedan, återigen personligen, stör sig på att layouten avviker från standard när man skriver, om det är något man snabbt överkommer eller helt enkelt inte funkar i längden.

Skrivet av Roshag:

Fungerar detta? Jag försökte nyss men det står bara "Purchasing..." sen försvinner det bara

För mig blev det samma tills jag gick in på amazon och registrerade för 1-click purchase, fungerade efteråt. Har man gjort det kan man även köpa apparna via sidan och sen efter att ha refreshat listan ~my apps -> cloud i Amazon appstore tanka dem där, om nu purchase fortfarande inte skulle fungera i appstore.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Swiftkey X
Angry Birds (Ad-Free)
Shazam Encore
mm.

Hur registrerar man sig? Hittar inte det någonstans.

Edit: hittade en jätteliten knapp nu.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Swiftkey X
Angry Birds (Ad-Free)
Shazam Encore
mm.

Jag registrerade mig och alla priser ändrades till respektive ordinarie priser...

EDIT: Priserna verkar har ändrats tillbaka under tiden jag registrerade mig. Snacka om oflyt haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cruZZade:

Står i villkoren att Amazon friskriver sig från felaktiga priser. Som vanligt när det är för bra för att vara sant så är det det

Jag beställde en på chans. Kommer den så kommer den.

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

3st Beställda. =D

SAMSUNG OVERLOAD!!!!!!!!!!!1

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Tvekar på att amazon skulle skicka ut tio tusentals ssd med enorma förluster.
Är ju inte direkt små summor dom förlorar.

Enda man kan hoppas på är att dom som beställt får 1 på ren goodwill, men är nog betydligt bättre att bara ta bort ordersen, solklart fel så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Tvekar på att amazon skulle skicka ut tio tusentals ssd med enorma förluster.
Är ju inte direkt små summor dom förlorar.

Enda man kan hoppas på är att dom som beställt får 1 på ren goodwill, men är nog betydligt bättre att bara ta bort ordersen, solklart fel så.

Det är inte bara amazon som säljer från deras affär utan andra leverantörer kan sälja via amazon. Fiinns väldigt många kinesiska försäljare där tex

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickhe:

Det är inte bara amazon som säljer från deras affär utan andra leverantörer kan sälja via amazon. Fiinns väldigt många kinesiska försäljare där tex

Nej det vet jag, men om det är amazon så står det amazon.
Och I detta fallet är det ifrån Amazon och inga andra.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av larssoen:

Dataskärm från CDON 24tum LED Skärm 999kr (950kr om man är medlem på sweclockers, -5% kod: SWECAUG13, sista dagen!)
http://cdon.se/hemelektronik/aoc_e2450swdak_tn_24%22_led-2134...
Acer 24tum IPS Dataskärm från Inet 1299kr orginalpris 1490kr, slutar 9/2 (Tisdag)(1 per hushåll)
http://www.inet.se/produkt/2204979/acer-24-g246hylbmjj-ips
PS. Den ni tycker är bäst, PM:a mig gärna, för jag väljer mellan dessa!

Swec-rabatten gäller ej datorskärmar. Jag hade tagit IPS-skärmen om jag skulle välja mellan Aoc eller Acer

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Det är väl snarare då de ska behålla ssd:erna som de köpte in för ordinarie pris.

Skrivet av JimmieSan:

öö, hur tänkte du där.
Är ju verkligen noll logik bakom det

Dustin har haft intels disk ett bra tag nu, och inet har haft sin A-data disk ett tag (inget med copyswede att göra)

Vad alla blev arga då.

Copyswedes avgift är ju ett tillägg. Om nu folk slutar köpa diskar/SSDs efter 1e Sept hade det väl varit en bra idé att köra en drive och få folk att köpa innan 1e?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Vad alla blev arga då.

Copyswedes avgift är ju ett tillägg. Om nu folk slutar köpa diskar/SSDs efter 1e Sept hade det väl varit en bra idé att köra en drive och få folk att köpa innan 1e?

Om du sitter på ett stort lager med grejer som du vet kommer gå upp i pris försöker du då sälja ut dom billigt innan höjningen sker? : o
Låter väl ganska smart att istället behålla dom och fortsätta sälja till normalpris samtidigt som andra eventuellt tvingas höja priset.

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb