Permalänk
Medlem

Devil frame (InWin D-Frame)

Tja, här kommer mitt lilla snyggbygge som består av följande komponenter. Mitt första galleri på SC.

InWin D-Frame (Chassinr 016/500)
Moderkort: Asus Maximus V Gene
CPU: 3770K
CPU Kylare: Thermaltake SpinQ VT
RAM: Corsair 16GB Dominator GT Quad 2133Mhz CL9
GPU: 2x EVGA GTX690
PSU: Corsair AX1200i
SSD: 2x Corsair Force GS 240gb
HDD: Nix

Bygget är 80% klart, osäker på om jag vill behålla cpu kylaren eller byta till någon annan. Får se hur bra den funkar under hård belastning, den köptes enbart pga snygghetsfaktor.

Jag har även köpt lite röd kolfiber film som jag tänkte använda till något, har inte riktigt bestämt mig där. Utöver det så är jag inte glad på den gröna geforce gtx texten på grafikkorten, kanske gör någon mod där.

Om någon undrar angående chassit så är datorn extremt tyst under normal användning, magma fläktarna gör ett bra jobb och cpu kylaren är acceptabel ivarjefall. Kvalliten på chassit är också väldigt hög, har inte hittat några som helst konstigheter med det.

Jag vill be om ursäkt för dom dåliga bilderna, jag kommer ta bättre bilder med en riktig kamera när allt är klart.

Är mitt upp i att flytta till annat boende nu så lär dröja några veckor innan jag har tid att göra klart allt.

Devil frame (InWin D-Frame)

Permalänk
Medlem

Härligt att någon vågar köra på InWin D-Frame chassit!
Sitter själv och funderar på ett i orange/blått, är ute efter något kul och annorlunda

Ser ut att vara bra kvalité på det, hur känns det?

Permalänk
Medlem

Tycker som Coke_Smurf. Kul att se någon som använder D-Frame chassit

Permalänk

Tror det är första gången jag ser ett D-Frame chassi här i sweclockers galleri Riktigt fräckt chassi faktiskt och jag undrar var du köpte det?

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 / Mobo: Gigabyte MSI Z87-G45 / CPU: Intel Core i7-4770K / RAM: 8GB Corsair Vengeance LP / HDD: 1TB WD Caviar Blue / SSD: 240GB Samsung 850 PRO / GPU: Sapphire R9 280X 3GB / Nätagg: FD Integra R2 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonataan.host:

Tror det är första gången jag ser ett D-Frame chassi här i sweclockers galleri Riktigt fräckt chassi faktiskt och jag undrar var du köpte det?

Jag är ganska säker på att Komplett.se har dom flesta In-Win chassina.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coke_Smurf:

Härligt att någon vågar köra på InWin D-Frame chassit!
Sitter själv och funderar på ett i orange/blått, är ute efter något kul och annorlunda

Ser ut att vara bra kvalité på det, hur känns det?

Chassit är roligt att sätta ihop, passformen på alla delar är 100%, inget som behöver forceras för att passa. Den största utmaningen med chassit är att få kablarna snyggt dragna, det följer med ett gäng med P-clips men tyvärr så räcker dom inte till. Kabeldragningen är en av anledningarna till att jag valde ett m-atx moderkort då det lämnar några fler vägar öppna att dra kablarna. (Skall försöka ta ett kort på baksidan av chassit så man ser kablarna.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonataan.host:

Skrivet av DDemis:

Jag är ganska säker på att Komplett.se har dom flesta In-Win chassina.

Japp, köpte det på komplett.se

Permalänk
Medlem

Mycket snus i sista bilden där Fint bygge och fina delar, bilderna kunde varit snäppet bättre dock! 4p får du iaf!

Permalänk
Medlem

Snus och bärs i bakgrunden och ett bra bygg går inte ge det nåt annat än 5p.

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s